Paragliding Slovenia • View topic - IPPI licenca

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

IPPI licenca

Vse o politiki raznoraznih organizacij. Pohvale, graje, priporočila...

Moderator: Iv@nl

Re: IPPI licenca

Postby GregorM » Tue Sep 06, 2011 21:58

jurijf wrote:Trenutno nisem nič užaljen. IPPI 3 = licenca pri nas - kar se znanja tiče in ne IPPI 4, samo da bo jasno. O tem, kaj je termični polet pa imam pač svoje mnenje na podlagi tvojega enega leta letanja in mojih 30 podlage.


Za npr. ZDA ali Švico je za samostojno letenje brez inštruktorja zahtevan IPPI 4 razred, torej ima enak učinek kot pri nas licenca. Pogoji za prodobitev res niso enaki. Za našo licenco se opravlja izpit pred komisijo, za IPPI pa odleti ustrezne lete, ki jih nacionalni verifikator preveri (pri nas trenutno Jure).

Pa še enkrat prosim: Jure, bi lahko tukaj objavil jasno definicijo termičnega leta? Lahko tudi linke na primere in zraven pojasnilo, zakaj določen let je ali ni v redu. Trenutno izgleda, da CIVL v Sloveniji ne podeljuje kartic na podlagi jasnih kriterijev, ampak samovolje edinega pooblaščenca.

lp Gregor
GregorM
sokol
 
Posts: 100
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby jurijf » Wed Sep 07, 2011 8:18

IPPI kartica je nastala ravno zaradi mednarodne neprimerljivosti licenc in je pokazatelj stopnje znanja in izkušenj. Ravno zato, ker so kriteriji v Sloveniji taki, v ZDA pa drugačni, na Češkem pa spet tretji (in tudi pogoji za letenje) je kartica sploh nastala. Zato nekdo z licenco v eni državi lahko leti samostojno, v drugi pa z isto licenco prav zaradi različnih pogojev ne. In če natančno prebereš IPPI dokument, potem v Sloveniji z licenco pokažeš znanje za IPPI 2 in ne 3 (ni pogoj niti pobočno jadranje za licenco).

Letenje v termiki:
Iz Parapro dokumenta:
PARA PRO Stage 4, PRACTICAL SKILL Requirements:
1. Stage 3 manoeuvres, mastered, reviewed if necessary.
2. Planning: The process of flying, giving a flight plan.
3. 360o turns, shallow to medium bank, left and right.
4. 360o turns steep, left and right.
5. 360o turns, at minimum sink: (flat), left and right.
6. B-Line Stall: From minimum sink speed and flight straight ahead. (Safe altitude
and distance.) To be attempted only with instructor, with radio communications,
with reserve parachute present, and over water with rescue-boat available. Bline
stalls: force required to enter, avoidance of deep stall during recovery by
quick let-up of risers.
7. Ridge soaring: Launching and soaring.
8. Thermal soaring: Launching, locating, entering and climbing.
9. Marginal lift: Launching and soaring.
10. Gusts and turbulence: Launching and soaring.
11. Manoeuvring according to the traffic rules.

Če pogledaš polete, na katere se sklicuješ, v večini primerov nabereš višino samo enkrat, potem pa greš dol. Kot sem ti že v ZS hotel dopovedati, ni problem tremičnega letenja najti prvi steber, ampak drugega, tretjega in to na drugi lokaciji (ni nujno da je to prelet). Ko boš na tvojem Krvavcu štartal, navrtel na Zvoh, scuril na Grajca in se še enkrat pobral na Zvoh...in vajo ponovil na nekaj terenih, potem pa ni debate. Šele drugi in tretji steber dokazujeta, da ti niso pokazali stebra drugi padalci in da se znaš samostojno odločati, kje poiščeš steber in s tem vsaj približno poznaš, kako se zračni tokovi obnašajo, kar je pa še posebej pomembno v hribih na neznanih in novih terenih, zato tako znanje za tvoje turno letenje nikakor ni odveč.

Sem pa že v Ikarju napisal, da bom IPPI nivoje zaokroževal navzdol.

Če greva na tvoje lete:
http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=fligh ... &fid=69100
nisi uspel pobrati na Potoški, kjer je dežurni steber. Ravno ne potrjuje tvoje teze o znanju jadranja v termiki
http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=fligh ... &fid=70266
večino časa pobočno peglanje. Tudi opomba o plohi ne potrjuje, da znaš oceniti razmere za letenje (kaj pa če bi bila nevihta in ne samo ploha?).
http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=fligh ... &fid=72461
Naj ti še kdo drug pove, ali je tole termično jadranje (dvig manj kot 400m na Ambrožu, v drugih poletih si nabral več)
http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=fligh ... &fid=73317
Spet isto, po prvem stebru samo še padina (ups, pa mali stebrček pred Kališčem)
http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=fligh ... &fid=74003
Glede na prejšnje komentarje, na tale let ni treba dodati nič

Skratka niti v enem letu nisi zahaklal drugega, kaj šele tretjega stebra. Verjamem, da so bile razmere ugodne in da ni bilo treba, ampak termično letenje tole ni. Mi je zelo žal. Da ti dam primer enostavnega termičnega letenja:
http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=fligh ... &fid=74469
ali pa vsaj
http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=fligh ... &fid=74326
kjer Franci pokaže, kako se pobere iz doline nazaj na greben

LP

Jure
PS
Zdaj naj ti pa še kdo drug javno dopove, kam spada tvoje znanje, če meni v ZS ni uspelo.
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: IPPI licenca

Postby Gaston Zgaga » Wed Sep 07, 2011 8:53

Meni se zdi, da Gregor čisto v redu leti, sploh glede na padalo.
Ni pobral na Potoški, pa ne dobi licence. To je malo smešno.
Po moje jo bo še Erzo težko dobil, mogoče Valiča, ampak ne vem če imata dovolj OLC letov prijavljenih.
Sploh o tem ne bi smel odločat en sam človek.
User avatar
Gaston Zgaga
kavka
 
Posts: 33
Joined: Sat Sep 10, 2005 19:59
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby igorer » Wed Sep 07, 2011 9:23

Valiča ponavadi letita z vetrom v hrbet in ne pobirata, temveč samo gasirata. Tko da lvl 3, za njiju. :lol:
Fly in peace
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1421
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby Thomy » Wed Sep 07, 2011 9:24

Pozdrav.

Pogoji za pridobivanje raznih nivojev IPPI licence so, zaenkrat, nekoliko subjektivni. O temu ni dvoma. In prav zaradi tega so ocene posameznih letov s strani različnih pilotov različne.

Gregor, kot padalec, je vsekakor upravičen do IPPI izkaznice. Ali bo na le-tej napisan nivo 4 ali 5 je pa odvisno od sedanjega predsednika ZPLS. Jurij je jasno obrazložil zakaj po njegovem mnenju sedanji objavljeni Gregorjevi leti niso primerni za najvišji IPPI 5 nivo. S tem se lahko tudi ne strinjamo, saj le s pogleda na OLC težko določiš kakšen let je bil. Vendar je odločitev primerno argumentirana in meni osebno se ne zdi napačna.

Pa brez zamere...

Tom
Tom Pavlič
DJP Kovk Ajdovščina
User avatar
Thomy
jastreb
 
Posts: 361
Joined: Wed Sep 06, 2006 9:14
Location: Koper, Slovenia
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby GregorM » Wed Sep 07, 2011 10:01

Tom, prosil sem za IPPI 4 (lokalno jadranje), ne 5 (cross country).

Juretu bi se rad zahvalil, da se končno pogovarjamo o letenju. Da moji "termični" leti zgledajo ubogi, ni nobenega dvoma, se strinjam. Kar sem želel dopovedat preko ZS je, da sem bil do pred par dnevi lastnik gorskega padala Nuptse. To ni padalo za prelete, pa da se na trepalnice postaviš. Je super igrača za v hribe, ne da se pa dobro pobirat stebrov in brez učinkovitega gasa veliko zgubi nad dolinami.

Ker me je firbec matral, sem pogledal na našem OLC, kaj so drugi odleteli s podobnimi padali: http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=listbydate&approvemode=0&glidertype=0&season=all&country=+&site=&pilot=&glider=Nuptse&club=&lastdate=&sort=score&B1=Prika%BEi (Sandi je priznal, da je za 100 km prelet vzel največjega Nuptseja, da je lažje pobiral, je pa tudi sicer car, s katerim se ne morem primerjat).

Sedaj imam padalo za prelete in če je zahteva za IPPI 4 navit 3 različne stebre, lahko to izvedem brez večjih težav (zakaj tega nisi povedal takoj?). V najini dolgi debati je Jure omenil že nekaj različnih kriterijev:
- navit 200-300m nad štart
- odletet iz Krvavca do Križke in nazaj
- pobrat 3 različne stebre
- scurit iz Zvoha do Grajca in pobrat nazaj na Zvoh
Kakšna bi bila najbolj primerna definicija termičnega jadranja?

lp Gregor
GregorM
sokol
 
Posts: 100
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby Thomy » Wed Sep 07, 2011 10:20

Oprosti Gregor, če sem nekoliko narobe razumel problematiko.
Bom vseeno ponovno dal svoje osebno mnenje, čeprav verjento ni moje mesto tu presojat.

Na kratko:
- Menim da je to, s kakšnim padalom letiš, sekundarno. Kriteriji ne upoštevajo tega, ali si s prototipom ali s speed gliderjom.
- Ker je presoja subjektivna »najbolj poštenega kriterija« preprosto ni. Predani smo presoji izkušenega pilota. To je to.

Mislim, da je le potrebno, da še kaj lepega odletiš. Če želiš mi pošlji sporočilo; pridem zraven! :)
Tom Pavlič
DJP Kovk Ajdovščina
User avatar
Thomy
jastreb
 
Posts: 361
Joined: Wed Sep 06, 2006 9:14
Location: Koper, Slovenia
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby urban@ » Wed Sep 07, 2011 10:29

Sobota kaže super vreme, sploh za Ajdovščino, brez vetra in brez oblačkov.
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby GregorM » Wed Sep 07, 2011 22:17

urban@ wrote:Sobota kaže super vreme, sploh za Ajdovščino, brez vetra in brez oblačkov.


Mislim, da to ni tema o vremenu, bom pa vsekakor letel ;)

Pa da še zaključimo tole IPPI jamranje. Trenutno podeljevanje kartic po subjektivnih kriterijih vodi le v prepire (dokazano zgoraj). Od ZPLS bi si želel, da na enem od prihodnjih sestankov obravnava ta problem in določi merljive kriterije. Lahko se seveda tudi nič ne spremeni, ampak samo zaradi revije Ikar in 2€ takse v Bohinju mi ni treba biti član.
GregorM
sokol
 
Posts: 100
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby edo » Wed Sep 14, 2011 19:09

Jurij,

na kakšen nivo se spuščamo, no saj se ne, si kar konstantno v podnu.
S tem podeljevanjem IPPI licenc je vse jasno, drugi Gadafi, z eno samo razlko, da Gadafi hodi na okoli s kamelami Jurij pa z zmaji.

Samo v pojasnilo
Jurij pravi:

ali pa vsaj
http://www.bogvetra.com/?p=olc&oa=fligh ... &fid=74326
kjer Franci pokaže, kako se pobere iz doline nazaj na greben

Franci je pobral tam spodaj ker je na 04.09. 2009 Soča v Logu Čezsoškem imela pretok 15 m3/s.
V bistvu pa je bil po tvojih kriterijih prenizko za varno letenje in bi moral iti nemudoma v pristanek, tako da bi ga bilo treba za to pobiranje kaznovati !

Podeljevanje IPPI jadralno padalske licence zagotovo ni stvar posameznika, še posebej ne, če ja le ta zmajar Jurij.

Kot član ZPLS, te kot predsednik ZPLS pozivam, da prekinneš s to diktaturo. Kožo si lahko rešiš z ustanovitvijo tro članske komisije izkušenih jadralnih padalcev, če jih poznaš seveda. Postopki so sicer znani, ampak da te ne zavede v Gadafijeve metode naslednji namig: člani komisije (lahko tudi voljeni) z javnim glasom, ki ga po potrebi utemlejijo, podajo mnenje o usposobljenosti prosilca za zaprošeno IPPI licenco. Kot tretji član lahko nastopa ni pa nujno kandidatov učitelj JP.

Lep pozdrav,

Edo
Last edited by edo on Thu Sep 15, 2011 9:43, edited 2 times in total.
edo
galeb
 
Posts: 61
Joined: Wed Aug 29, 2007 11:07
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby igorer » Wed Sep 14, 2011 19:51

Kmalu se do IPPI licence dalo dobiti tudi preko LZS. Na sestanku komisije se bo formirala tričlanska komisija, ki bo potem vsak primer obravnavala, ter dodelila ustrezen nivo.

Več po sestanku komisije, ki bo naslednji petek.
Fly in peace
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1421
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby GregorM » Fri Nov 04, 2011 0:40

Ker sem javno kritiziral podeljevanje IPPI licenc preko ZPLS, se spodobi, da sedaj javno pohvalim postopek izdaje preko LZS. Igorju sem poslal seznam letov, v nekaj dneh dobil odgovor o dodeljenem IPPI nivoju, še par dni kasneje pa mi je poštar prinesel kartico.

Glede na vedno večjo gnečo na štartih in posledično nastrojenost proti divjakom brez licence, priporočam tudi drugim, da si priskrbijo padalsko "mednarodno vozniško".
GregorM
sokol
 
Posts: 100
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby jurijf » Fri Nov 04, 2011 8:27

Kot sem že nekajkrat napisal, IPPI licence naj bi že od začetka (več kot 10 let) podeljevala LZS, pa jih ni. Meni (to mislim meni osebno) je zato, ker LZS svojega dela ni opravljala, kartice dal odgovorni na CIVL za te zadeve, da bi imeli SLO piloti na razpolago vsaj zasilno možnost priti do IPPI kartice. Sedaj se je po zaslugi Igorja LZS zbudila in je začela opravljati naloge, ki bi jih morala že prej. Tudi v Ikarju sem zapisal, da podeljujem IPPI licence 'malce arbitrarno', zaradi načina, na katerega sem prišel do te možnosti.

Gregor, iskreno in z vso osebno odgovornostjo mislim, da si še ne zaslužiš IPPI 5, tudi po javno objavljenih merljivih kriterijih.

LP
Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: IPPI licenca

Postby jurem » Sat Aug 11, 2012 14:24

Zivjo,
da zbudim malo to temo - upam da tokrat brez hude krvi.

Kdo je sedaj odgovorna oseba v Sloveniji za izdajo IPPI licenc? Je (si) to se vedno Jurij? Je to LZS (Igor)?


Hvala za odgovore in lep pozdrav,
Jure
jurem
kavka
 
Posts: 37
Joined: Wed Dec 28, 2005 8:36
Karma: 0

Re: IPPI licenca

Postby matej » Sat Aug 11, 2012 16:48

Jaz sem jo dobil od LZS.
Izpolniš obrazec tukaj:
http://www.lzs-zveza.si/panoge/jpz/ippi/
User avatar
matej
jastreb
 
Posts: 353
Joined: Wed Aug 24, 2005 16:32
Karma: 0

PreviousNext

Return to Politika (LZS, ZPLS, FAI ...)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...