Paragliding Slovenia • View topic - CIVL po Piedrahiti

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

CIVL po Piedrahiti

Vse o politiki raznoraznih organizacij. Pohvale, graje, priporočila...

Moderator: Iv@nl

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby jurijf » Mon Aug 01, 2011 18:37

Nazaj z morja :-(

Ker pri oblikovanju standardov sodelujejo zainteresirane skupine in posamezniki, seveda plačajo udeležbo sami.

Za dodatek pa še tole, kaj si solastnik Ozona misli o comp padalih:
http://www.dhv.de/typo/fileadmin/user_u ... vanagh.pdf

in pa (PMA = Paragler Manufacturers Association) :

CIVL has imposed a suspension of the Competition Class paragliders after the tragic accidents during the Paragliding World Championship in Piedrahita. The PMA can only confirm their position from the last PMA Annual General Meeting on September 16 2010 which stays the same and is still valid: "The PMA believe that from the material point of view a significant way to improve safety in FAI cat 1 competitions is to restrict them to EN – D gliders. Open class gliders have their place in competitions but FAI Cat 1 is not that place."
This PMA decision as well as a letter by Ozones managing director Mike Cavanagh has been sent to CIVL as a recommendation to follow before their plenary in February 2011. Unfortunately CIVL decided differently in February but had to come back to the PMA recommendation 5 months later after more accidents did happen in the World Championship in Piedrahita.
Accidents are always the result of several factors.
The only safe alternative to the Competition Class paragliders in FAI Cat. 1 competitions which exists at the moment seem to be gliders which have been certified following the EN standard.
Of course the PMA does support the further development of the EN-standard for paraglider certification to include new technical developments.
As always there cannot be just one opinion within a manufacturers association. The above is the opinion of the PMA board of directors and the majority of members.

Best Regards

Hans Bausenwein
CEO Paraglider Manufacturers Association
28.07.11

Toliko o tem, da so vsi proizvajalci zainteresirani za comp in proti serial. Ko so poslali prvo pismo septembra 2010 je bil odgovor nekaterih funkcionarjev CIVL, da niso bili prisotni vsi proizvajalci in da niso vsi glasovali za zgornji tekst (podprt z demokratično večino), in da ga torej ni potrebno upoštevati, obenem pa je funkcionarski aparat CIVL z 'demokratično večino' opravičil svojo odločitev za comp padala (moja korespondenca z J. Aldrigeom). Tole zgoraj me spominja na dvojna merila.

Za konec:
Javno pozivam predsednika SK JPZ pri LZS Igorja Eržena, da se pridruži odločitvi Nemčije, Švice, Francije, Portugalske, Madžarske, Norveške, Danske, Nizozemske, Belgije, UK, Italije, Španije in Grčije, da prepove uporabo comp padal na FAI-2 tekmah v Sloveniji pod okriljem LZS.

LP

Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby igorer » Mon Aug 01, 2011 19:21

Kot predsednik SKJPZ bom takoj ko se vrnem iz dopusta skical sejo SK, na kateri se bomo lahko demokratično odločali o tej temi.

predsednik SKJZP pri LZS
Igor Eržen

PS: Upam, da si užival na dopustu. Welcome back to hell !
Fly in peace
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1421
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby prims » Mon Aug 01, 2011 21:35

Ja, najlažje je za vso to jebo krivit padala (največji absurd!!!), da pa bi prevzeli odgovornost (govorim o FAI-ju) za izbiro nevarnih lokacij, butastih taskov in sprejetje vsaj 50 pilotov z vprašljivim znanjem pa...najlažje je krivit nekaj drugega, razen svojih dejanj, zmeri ista štorija :roll:

kakorkoli, upam, da bo vse to prneslo kej dobrega, dirkali pa bomo itak še, pa magari z baloni 8)
prims
kanja
 
Posts: 200
Joined: Mon Apr 03, 2006 10:24
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Turčin » Mon Aug 01, 2011 22:35

Ja, dejstvo je, da je treba poleg vsega, kar je naštel Prims kriviti TUDI padala. Mislim, da je velik žebelj v krsto trenutnih dvošpagarjev zabil kar sam glavni Ozonov konstrukter in "oče" mantre Luc Armand, ki si je na PWC v Turčiji stolkel vretence. Baje je enega kvizkota tam dol porabil tudi Hafner, ki pa se ga je cunja le spet usmilila. (Prosim, popravite, če sem kaj prepovršno prebral in navedel.)

Padala, ki -
"na frontalca reagirajo na 10 različnih načinov",
"za katera testni piloti pravijo, da v 7 od 10 primerov ne veš, če ga boš rešil in ne veš, kako bi ga sploh reševal"
- (citati s paragliding foruma) NE bi smela biti dovoljena!
Pri tem pa morajo imeti trdnostni test 23g, kar je 3 x več od atestiranih = 8g :roll: :D Logika?
Sedanji dvošpagarji baje letijo daleč najboljše od vsega, kar so do zdaj naredili (pri tem ne mislim na zmogljivost), toda ko 'trešči' očitno niso obvladljivi. Trešči pa prej ali slej!

Vendar nisem za to, da se tekmovalna padala enostavno prepovejo (Frankotu bom naredil še nekaj dodatnih sivih las :D ) in uvedejo EN-D. Škoda je zavreči ves razvoj in napredek. Nujno pa jih je varnostno sfrizirati oziroma uvesti tudi zanje vsaj nek minimalen "gutezigel" test, pač nekakšen EN-E ?!
Turški predlog: Frontalc ter 70% stransko (kasiraš med letenjem) in fullstall (še zadnja možnost za reševanje podivjane cunje) - vse pod 'ful gasom'.
Možno tudi v "self-test" izvedbi konkretno padalo + konkretni pilot! Zakaj bi tekmovalcu prepovedali leteti z 'živaljo' z vitkostjo 10 in magari 'wireless', če DOKAŽE, da je varna in obvladljiva?! Če ne dokaže---> raus!

Nekdo na paragliding forumu je predlagal uvedbo "olimpijskega razreda" padal za tekmovanja, torej, da bi vsi tekmovalci leteli ENAKA padala?! Tudi vredno razmisleka.
Turčin
kanja
 
Posts: 276
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby tomazcopi » Tue Aug 02, 2011 0:21

Mislim, da bi bila popolna neumnost, ce bi se ukinilo uporabo in s tem razvoj Competition padal. Menim, da je eden od problemov v temu, da se je razvoj padal hitreje razvijal, kot pa se je razvijalo znanje samih pilotov. Padala so prihajala prakticno iz fabrike direkt na tekme in se je s tem rizik še zelo povečal.

Tudi sam sistem tekem je popolnoma zgresen.

Piloti,...agresivnot, norost, nespametnost, znanje,....pilotov vsaj nekaterih pa je verjetno bolj na nizkem nivoju. Padalstvo je nevaren sport pa se lahko tudi najboljsim zgodi najhujse. Tako pač je. Konec koncev letimo na lastno odgovornost. In ce imas kolikor toliko klikerjev ne bos drezal v najhujse.

No, mogoce se motim pa vseeno gres saj imas sponzorsko miljonsko pogodbo!!!!

Valica sta mi pred letom dni dejala, da bo se sranje. In tocno to se dogaja. Takrat sta imela super kritike na sistemu samih tekem.

Popolnoma se strinjam z Primozem.

Razvoj pomeni tudi popolna profesionalizacija tekmovalnega sporta. Tudi tega.

Serial pa naj ustanovijo za tiste kateri cez dan delajo cisto obicajna dela popoldan pa grejo malo v luft pa radi dirkajo!

Ustanovitev recimo temu olimpijske kategorije?! Ja zakaj pa ne, vendar ne na račun Competition padal!

lp
Tomaž Čopi
tomazcopi
sokol
 
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 16:42
Location: Portorož
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby igorer » Tue Aug 02, 2011 1:22

Tole "olimpisko klaso "mi je že pred leti probal prodat Suša, pa mi nikakor ni šla v lajšto, tud dons mi ne gre. Zakaj hudiča bi pa hotel imet vsi enaka padala. A zato, da se bo res videl kdo je najboljši pilot. Men je ideja čist mim, sorry. To imamo že sedaj ko "morajo" (neobvezni mus če hočete drugače)vsi letet R11 če hočejo bit konkurenčni, pa jim sedaj ni vsiljena, potem jim pa bo.

Open klass mi je prav všeč, žal (ja Franko žal mi je ) pa zaradi zadnjih neljubih dogodkov nikoli več ne bo tako kot je nekje še sedaj.

Trenutno CIVL formira eno delovno skupino, ki bo upam da, podrobneje pogledala v problematiko in dala kakšne rešitve glede open clase. Je pa trenutno še en problem, namreč trenutni predsednik CIVLja John Aldridge je doživel možgansko kap in se trenutno zdravi v bolnici, izgledi niso obetajoči, je pa nam birokoratom to malo v breme, saj je brez presidenta težje kaj formalo uveljaviti.
Fly in peace
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1421
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby jurijf » Tue Aug 02, 2011 8:17

Boys with toys :-)

EN-E?
Pa ste fantje prebrali, kaj pomeni EN-D? Kateri kriterij na EN-D je preveč 'našponan', da potrebujemo EN-E? To so hudo vsebinska vprašanja. Če se sam vprašam, ali bi hotel kadarkoli leteti s padalom, ki se iz nepredvidene situacije (kakšno zapiranje ipd.) pobere šele po ne vem kakšni kolobociji. Citiram:
EN-D :
Paragliders with demanding flying characteristics and potentially violent reactions to turbulence and pilot errors. Recovery to normal flight requires precise pilot input.

Potem pa greste lahko brat kriterije za EN-D in recimo:

1.4.13.13 Recovery from a developed full stall test
This test explores the glider's behaviour when recovering from a maintained full stall (and in particular its dive forward
behaviour).
Procedure
Stabilise the glider in straight flight at minimum speed.
Fully apply the controls and hold that position until the paraglider is in a maintained full stall. If a full stall cannot be
achieved due to a very long control travel, the pilot takes wraps to shorten the control lines.
Release the controls slowly and symmetrically, until the canopy has approximately regained its inflated span.
Then quickly and symmetrically fully release the controls in a period of 1 s.
(If an asymmetric collapse occurs, it is assumed that the release has not been sufficiently symmetrical, and the test
manoeuvre should be repeated.)
If any pitch oscillations don't die out, the controls are to be fully released when the canopy, rocking forward, arrives
above the pilot.

Classification of a paraglider's behaviour in the full stall test
Measurement and ranges Classification
Dive forward angle on exit
dive forward 0 to 30° A
dive forward 30 to 60° B
dive forward 60 to 90° C
dive forward greater than 90° F

Ja ljube duše, če ti kupola piči čez 90 stopinj naprej pomeni, da lahko praktično padeš v kupolo, pa je to še naprej 'varno', Dajte no. Preberite že enkrat kriterije za EN-D, ki so skrajno nevarni, 2-linerji pa še tega ne morejo doseči? Da potrebujemo novo klaso samo zato, ker nam bodo drugače vzeli igračo?

Ali bi bila potem definicija
EN-E :
Paragliders with demanding flying characteristics and potentially violent reactions to turbulence and pilot errors. Recovery to normal flight requires precise pilot input, but even then it is NOT possible to recover to normal flight.??????

Delovna skupina pri CIVL? Napovedujem identično usodo kot za 'comp' klaso. Rezultat =<0. Žal Igor. Comp klasa je tudi tvoje dete in razumem da ga braniš, samo do sedaj niste (in tudi Martin Scheel ni) predlagal nič res pametnega. Če bi rekli na primer EN-D z izjemo točka 1.3.4.5 kriterij C namesto 'A' je lahko 'B', bi še razumel,tako pa ste se z 23 g in podobnimi rešitvami samo ustrelili v koleno (kar sem ti s temi besedami povedal že februarja lani).

Profesionalizem? Celotna vrednost trga ne bo prenesla resnega profesionalizma in če bo šlo JP v 'macho' smer, bo trg še bolj upadel. JP bo padlo v povratno zanko in bo samo sebe uničilo. Brez novih pilotov pa ne bo ne novih padal ne profijev. To se je zgodilo že v marsikaterem športu.

Leteti na lastno odgovornost? Ali ni moja svoboda omejena s tvojo svobodo Tomaž? In moja svoboda je na primer, da letim na mojem lokalnem štartu in še kje, brez da me kdo preganja. No in lanskoletni dogodki, s katerimi nimam nobene zveze, to mojo svobodo odvzeli (preklic dovoljenj za štarte...). Ne kažem s prstom na nikogar, ampak stvari so malce bolj povezane med seboj in tekmovalci kot javno najbolj izpostavljen del JP scene so zato še toliko bolj odgovorni do drugih JP in JZ, zato 'lastna odgovornost' ni dovolj. Na koncu koncev je tu še organizator tekem in LZS, ki da svoj žegen.

Vreči stran doseženi razvoj? Kakšen razvoj? Kakšni so pa rezultati? Ali ni Piedrahita dovolj? Fantje, padala, ki so bila razvita v open in comp klasi so slepo črevo razvoja in ne napredek. S tem, da znižaš in zahtevnost in število kriterijev, ki jih postaviš pred razvojnika, samo koplješ jamo sam sebi na dolgi če ne celo srednji rok, verjemite mi. V Elanu so tekmovalci dosegali zadnjič boljše rezultate takrat, ko so imeli na razpolago samo in le serijske konstrukcije (samo eno, če sem natančen, za SL, VSL, SG in DH, ki je bila enaka kot takratne serijske smuči, vsa odstopanja sem osebno prepovedal in tudi sankcioniral), in je bila edina spremenljivka, ki je bila na razpolago, debelina sredice. Pa so kljub temu (in morda ravno zato) osvajali kolajne na SP in OI, o katerih lahko danes samo sanjajo, ker je šel 'napredek' svojo pot. Če razvojniku postaviš kriterij EN-D, bo ciljal tja, če pa ne, bo pa ubral krajšo pot in na račun varnosti (stabilnosti...) pumpal performase.

Če na koncu povzamem:

1. Proizvajalci trdijo, da so EN-D bolj varna padala od comp
2. Velika večina držav znotraj EU trdi isto in so comp-e prepovedali na FAI-2 tekmah
3. Skupina pilotov se čuti ogrožena, ker smo/so jim vzeli igračko in jokajo
4. Skupina proizvajalcev joka, ker smo/so jim vzeli neobdavčen vir dohodka v gotovini
5. Slovenci smo boljši piloti od večine v EU in sploh smo 'macho-ti', zato bomo z comp-i leteli veselo še naprej???

Če smo kolikor toliko pametni, potem moramo v Sloveniji in v CIVL narediti naslednje:

1. Serijski razred EN-A do EN-D kot edino in skupno kategorijo za VSE tekme (s tem smo eliminirali šele prvo spremenljivko)
2. Tvorno se vključiti v napredek EN-926 brez popuščanja pri varnostnih kriterijih (EN-E in podobne neumnosti), kvečejmu dodati kakšen relevanten test in opustiti kakšnega, ki se je izkazal za nepotrebnega
3. CIVL postavlja kriterije glede opreme za 2 leti naprej in ne za 3 mesece naprej, če pa je zaradi situacije kratkoročen poseg nujen, pa lahko CIVL omeji opremo samo na tako, ki je tisti trenutek dostopna na legalnem trgu.
4. CIVL se resno posveti drugim parametrom varnosti (task setting, vremenske omejitve, točkovanje...).


LP

Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby tomazcopi » Tue Aug 02, 2011 9:28

Jurij moja svoboda ni omejena s tvojo in obratno, dokler birokracija ne uvede neumnih pravil!

Še čisto vsak sport gre v profesionalizacijo. Saj jo že imate. Samo se noče priznati. Kolko pilotov dela za proizvajalce in so plačani od njih torej živijo in delajo za njih. Problem so nedeljci ko si kupijo super makino in pol pridejo našpičeni zraven so se agresivni v cilju da dokažejo da so najhitrejsi in ohh in sploh. Pol pa....
Kot pravim tudi najboljšim profičom se lahko, bo zgodilo najhujse ampak tako je. Pač ta šport je nevaren.
Da ta sport ne bo prenesel profesionalizacije je pač teza ki je iz trte izvita!

Ta šport je v porastu in še bolj bo saj človek rabi adrenalinski naboj in ta šport to je.

Še enkrat noben nobenega ne preganja na tekmi. Vsak se odloca kaksno padalo bo letel. Ga je pa potrebno omejiti.

Open, Competition padala naj letijo profici na tekmah. Tisti kateri imajo znanje, da jih letijo ne pa neki adrenalinski manijaki ki skodijo predvsem sebi posredno pa se drugim.

Jurij zelo se motis ko omenjas, da to ni noben razvoj. Pa se kako je to razvoj. Ko sem sam zacel letet pred petimi leti in vse do danes se je razvilo marsikaj. Vidu sem tudi padala izpred deset, dvajset let nazaj. Je pa problem, da v varnostnem segmentu se pa ni kaj prida razvijalo!
Poglej v avtomobilizmu, kaj vse firme vlagajo v razvoj za varnost!
Poglej si formulo ena!
Ali kdo pri jadralnem padalstvu dela na razvoju nevem drugacnega, hitrejsega izmeta rezervnih padal ali pa kaj jst vem cesa. Nevem mogoce se motim ma mislim, da prav nobeden. Preden nekaj prepoves ali ukines probas postorit nekje drugje. Nevem bolje izpeljani taski. Rezerve,.....kaj pa vem jst sem nedeljc pa se ne praskam po glavi s tem. Vendar menim, da prvo popravis kar se da ne pa kr ukinjat!

Vsi bi le radi sli hitreje, visje,....

Saj to je čisto OK

Pa se to 1. Sam ne letim open padal in jih branim, ker menim, da so za ta sport pomemben segmen razvoja.
Pa se to 2. Jurij te ne poznam vendar si eden tistih ki omejujes svobodo.

In noben ne joka!

lp
Tomaž Čopi
Last edited by tomazcopi on Tue Aug 02, 2011 9:49, edited 1 time in total.
tomazcopi
sokol
 
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 16:42
Location: Portorož
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Al » Tue Aug 02, 2011 9:48

Ker toliko pišeš...

Na prvi pogled so tvoji posti naphani z znanjem, mnogimi komentarji poznavanja standardov in želji po varnosti...
Kaj te žene da se tako poglabljaš v padalstvo, glede na to da z njim nimaš nič, mi bo ostala uganka...
Poudarjanje varnosti za DRUGE...

Prvo: Ponovna registracija štartov je ravno produkt birokracije in možnega vpliva lobijev nanjo in je kot taka produkt sklonjenih glav tistih, ki bi morali skupaj držati. Jst dvomim da boš ti kdaj štartal s Kanina zato ne piši o svoji krateni svobodi in posledično spet kažeš na padalce, ki so krivi za vse zmajarske /trdokrilne tegobe. - Torej za KOGA se boriš?
In če imaš rad statistiko preglej in mi povej v koliko padalskih nesrečah, ki so se zgodile v Sloveniji v obdobju 5 let je bilo udeleženih comp padal?

Drugo: Le čevje sodi naj kopitar.

Če je Luc skonstruiral padalo in ga sam leti prav tako tudi drugi Ozonov dizajner. Če Valiča aktivnio sodelujeta v konstruiranju, testiranju ter kasneje letenju na tekmah padal, si najbrž ne bodo skonstruirali "smrtne mašine" ampak bodo ob max performancih iskali tudi nek kompromis z drugimi faktorji -to so prototi - v prodajo pa gredo tekmovalna padala , ki so najbolj primerna za množice (dobrih pilotov). Napaka manter je ravno ta da se je prehitro prodalo ogromno padal. V proizvodnjo so jih pa dali na osnovi izkušenj , za katere se strinjam in se je izkazalo da so bile premajhne. Konec pomladi po preletenih xxx urah je Luc trdil da še ni izkusil frontalca v zraku ker je padalo tako zelo stabilno in da ga zanima kdo ga bo sploh prvi. No to se je izkazalo kasneje na žalost za velik problem.
Ni dizajner tisti ki naredi dve špagici in potem reče peljite zdaj to, piloti potrdijo kaj bo šlo v prodajo in kaj ne. Mantra posebej 10.2 je bila revolucija ki je porinila napredek visoko, žal zgleda da ga bo evolucija R11 zavrla in to zaradi skrite napake kot pri Toyoti in njihovih pedalih. In to samo zato ker že birokrati in PMA, ki se je bala da ne bo držala stika s performanci svojih padal, niso odobravali 10.2, vendar jim nikoli ni dala ne povoda ne v razloga za BAN.
Ozone je naredil napako ker je dal proto v serijsko proizvodnjo prehitro in to samo zato, ker je padalu preveč zaupal, oziroma se je po dolgem letenju in testiranjih izkazalo tako zelo dobro, da so bili prepričani v varnost padala.
Noben si ne želi nesreč in tudi ozone bi pač počakal še leto saj 10.2 je še vedno top performer brez problemov, če bi slutili da ima R11 kak problem.
Skratka R11 je žrtev svojega uspeha. In birokratskega neznanja, ter poseganja s slabimi pravili.

Na koncu še enkrat - za varnost koga se ti boriš?
Zame, ki sem prišel do EN D padal z občasnim skokom s comp padalom , ki vem ,da ne bom vozil compa in se držim proč od tekmovanj, ter že z zmanjšanjem ur letenja razmišljam o kaki nižji klasi. Ampak po novem , ker sem zelo dober nedeljski pilot, ker vem da letim bolje od valičev če bi le mel pravo padalo, že razmišljam kako se bom udeležil kake tekme in pol jim bom na puhnem gasu na EN D (klinc gleda vse saj ma certifikat) lovil skozi rotorje statorje in še počez.
Ali se bojiš za Valiča, da ne bosta prenesla stresov prototov in jima želiš mirno letenje na EN D klasi puhn gas kar zašraufan na gurtnah?

Verjemi mi na trimu se ne bo noben vozu in EN D padala niso optimizirana za poln gas , ker so namenjena XC pilotom, ki ga ne potrebujejo oz je polovica gasu optimalna. Tudi pri EN testiranjih so nepravilnosti in ne veš ali je testni pilot res testiral na polnem speedu ali ne, ker potem so večkrat prišli ven podatki kot 48 max hitrost ob tem da je realno serijsko padalo šlo 58.

L.p.
Al
kavka
 
Posts: 36
Joined: Tue Aug 09, 2005 15:51
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby jurijf » Tue Aug 02, 2011 10:39

Za koga se borim Al?

Za partijo, za Tita :-)
Na Kaninu nisem bil in tudi ne bom, sem pa zabil kar nekaj ur in dni zaradi bovških zdrah.

Štarti? Ali so tebe kaj vprašali? Mene niso, ampak so izdali odločbo, ne glede na to da držimo skupaj ali ne. Ali si ti urejal papirje za vse štarte v Sloveniji ali Brigita in Damjan? Za vse nas?

Sam si v svojem pisanju protisloven.

Valiča si ne bosta skonstruirala 'smrtne mašine', ja, ampak potem napišeš, da si jo Luc (kdorkoli) pa je. Pri najboljših namenih in najboljši volji. Tu je problem. Definicija, kaj je varno. Valiča sta tudi menda skonstruirala EN-B padalo, ki je na koncu končalo razred ali dva nižje. Stvari so kompleksne, zato takole poenostavljanje na 'osebne izkušnje' in 'subjektivno mnenje' pripelje do napačnih zaključkov. 100%. Tudi mnenja tekmovalcev niti slučajno niso sveta in 'pravilna'. In tudi slučajno cilji in mnenja tekmovalcev ne prinesejo samo 'napredka'.

Ja bojim se za Valiča in ostale pilote, da z ene od tekem ne bo nekoga nazaj. Da bomo imeli na zaključni prireditvi minuto molka. Še bolj pa se bojim, da bodo 'machoti' potegnili v ta vrtilajk preveč mladih in s tem naredili športu veliko več škode, kot bi sami imeli koristi od 'proto' in 'comp'

LP

Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Al » Tue Aug 02, 2011 11:01

No si me prepričal vsaj kar se varnosti tiče.
Ker vse kar napišemo v korist comp klasi izpade, da smo za nevarnost in za nesreče na tekmah.
Tudi jaz sem za varnost in edina možnost je EN D
Samo EN D so kar našpičena in še bolj bodo, ker se bo dejansko tekmovalo z njimi. Zato bi bilo bolje it vsaj na CAT1 in CAT2 tekmah na kak nižji razred.
Po statistiki je največ nesreč med EN B in EN C padali - torej gremo vsi na max EN A padala, aha ta pa letijo skoraj nazaj če te naenkrat preseneti močan veter.
Padalstvo in nasplošno letenje je nevaren šport. PREPOVEDATI vse letenje.

L.p.
Last edited by Al on Tue Aug 02, 2011 13:34, edited 2 times in total.
Al
kavka
 
Posts: 36
Joined: Tue Aug 09, 2005 15:51
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Gaston Zgaga » Tue Aug 02, 2011 11:05

jurijf wrote:Boys with toys :-)
EN-D :
Paragliders with demanding flying characteristics and potentially violent reactions to turbulence and pilot errors. Recovery to normal flight requires precise pilot input.

Ne vem, kaj je tu spornega. Pač da EN-D ni za začetnike. Saj pri zmajih je podobno? Ali pa ne?

Poleg tega:
So menda delali nek test, pa so dali eni skupini taksistov vozila z ABS, drugi pa ne. In potem so ugotovili, da so prvi (tisti z ABS) vozili bolj agresivno in imeli več nesreč kot drugi. Torej dodajanje varnostnih elementov ne pomeni nujno tudi večje varnosti.

V avtomobile vgrajujejo vse mogoče varnostne naprave, tako da so sedaj verjetno 2x težji kot je treba in potrošijo približno toliko preveč goriva. Kaj pa motoristi? So skoraj brez kakršnekoli zaščite, pa se glede tega nihče ne razburja.

Pustite ljudem letet, ne jih preveč omejevat. Saj vemo kam vodi red in disciplina.

lp, -podušianarhist
User avatar
Gaston Zgaga
kavka
 
Posts: 33
Joined: Sat Sep 10, 2005 19:59
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby JaniK » Tue Aug 02, 2011 15:50

:? ...zakrbljujoče je to, da ti top slovenski pilot (ali dva) izjavi da so trenutne top cote, s tem mislim na Mantre, Gine,... narejene preko vseh mej. Tako iz vidika materialov kot tudi obvladljivosti v zahtevnih razmerah. (Žal tega direktno, javno ne bo verjetno noben od teh priznal) Zakaj jih potem letijo ? Zato, ker so prisiljeni leteti TOP coto če hočejo biti konkurenčni!

Problem vidim tudi pri mladih pilotih, ki začenjajo z tekmovanji. Vsi našpičeni hočejo posnemati svoje idole in iti preko vseh mej...
Nekako razumem Jurija in njegovo razmišlanje (sicer ne podpiram vseh njegovih idej)... problem je bl v tem da smo vzhodnjaki in še balkanci po vrh z velikimi jajci in napihnjenim EGOtom...
...sam moje razmisljanje, ce bi to pisal na pg forumu bi ze mel xy neg. karme : lol

ala...fly safe. jani
User avatar
JaniK
jastreb
 
Posts: 430
Joined: Thu Aug 18, 2005 16:30
Location: Tolmin
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby bigA » Wed Aug 03, 2011 8:55

Oj še mojih 5 centov,

če vsaj za kak mm pomaga, dam svoj glas za varne tekme (vse kar spada zraven od taskov, do področij letenja do organizacije) in za čimbolj varna padala.

Več kot deset (10) prijateljev smo pospremili na zadnjo pot in veliko več jih je bilo resno poškodovanih.
Nekateri na tekmah, nekateri ne, nekateri na dvojkah, nekateri na prototih.

Menim, da se mora šport kot tak, maksimalno potruditi da bo preživel. Tako kot je, ne gre.
Garantiram pa, da bila tekma na enih "dvojkah" ravno tako, če ne še bolj zanimiva kot z "olimpijsko klaso" R11 in R10.2.
Vse je relativno in vsak si želi imeti špica padalo glede na ostale, pa kaj če je 10% ali 20% slabše od prototipov.

Podpiram misli Turčina in tudi Jurij ima med vrsticami (žal) zelo prav, čeprav na prvi pogled izgleda kot da je proti vsemu in bi rad vse omejil. Vsi bi radi da je freeflying res free in sami se moramo najbolj potruditi za to.
Nisem za birokratske omejitve, sovražim jih, se nam pa bodo kar same zgodile od zunaj. Upam, da bomo z lastnim trudom uspeli da bo šport free&safe.

Težko je iti na svetovno ali evropsko, si pogledati v oči in reči: lahko da eden od nas ne pride nazaj. Poglejte si statistko za zadnjih 10-15 let. Vsaka večja tekma ....

Glasujem za varnost!

Aleš
bigA
galeb
 
Posts: 84
Joined: Wed Jan 11, 2006 0:33
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Uroš » Wed Aug 03, 2011 9:36

Mark Hayman:

"If those pilots care about it that much then they can still form an association, negotiate insurance and get on with flying their comp-class gliders to their hearts' content and probably the PWC will stay comp-class anyway so what's the big problem? You have to admit (and I know this will be unpopular) that it sounds a little like those pilots enjoy the elitism of flying demanding wings or they enjoy the winning edge it gives them over 'lesser' pilots who won't take those risks."

http://www.paraglidingforum.com/viewtop ... 99#p265599
Uroš
galeb
 
Posts: 94
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:44
Karma: 0

PreviousNext

Return to Politika (LZS, ZPLS, FAI ...)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...