Paragliding Slovenia • View topic - CIVL po Piedrahiti

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

CIVL po Piedrahiti

Vse o politiki raznoraznih organizacij. Pohvale, graje, priporočila...

Moderator: Iv@nl

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby pavel » Wed Aug 03, 2011 13:12

Po dogodkih v Pjedrahiti sem prebral ničkoliko različnih mnenj v zvezi z dogajanjem na tovrstnih tekmovanjih.Več ali manj se vedno debata suče o varnosti,standardih,načinu tekmovanje,......skratka,mineštra polna različne zelenjave.
Pri vsem tem,pa me nekaj čudi in navaja na razmišljanje o pilotih,ki na teh dirkah sodelujejo.
A nihče od njih ne premore dovolj razsodnosti,zdrelosti,modrosti,če hočete - zdrave pameti-kakor se lahko tudi reče,da bi na štartu v brutalnih pogojih,organizatorju dirke in proizvajalcem opreme v ksiht povedali,da je vse skupaj brez veze in da se on tega ne gre?
Je mar vsem tekmovalcem tako malo mar lastne kože,da pristajajo na to,da se z glavo v zid zaletavajo in se za kanonfuter imajo?
Saj vendar ni tako težko ugotoviti,kdaj so pogoji za letenje primerni in kdaj ne !!!
Mislim,da je poglavitni problem v pilotih samih in ne zgolj organizatorjih in proizvajalcih.
Iz tega aspekta,bi se dalo sklepati,da je vse lahko bolj ali manj v njihovih rokah.
TEKMOVALCI so po mojem mnenju faktor,ki lahko ključno prispeva k temu,da se zadeve zasučejo v pravo smer.
lp. :(
pavel
sokol
 
Posts: 143
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:10
Location: Nova Gorica,Slovenia
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Uroš » Wed Aug 03, 2011 13:57

Pavel, zanimivo vprašanje. Takole jaz vidim zadevo:

Craig Morgan, ki je v Turčiji vodil do zadnjega dne:
"I didn’t like it at all and reluctantly took off as red mist was in attendance and I needed to fly just to defend my leading position."

Na dirki običajna razsodnost včasih povsem odpove, to je povsem človeško. Zato pa so za večjo varnost nujno potrebna pravila.

Na dolgi rok pa piloti, ki se jim dirke ne zdijo varne, enostavno nehajo dirkati - ostanejo samo taki, ki so tveganje pripravljeni prevzeti oz. tveganja ne vidijo. Tako da od hard-core dirkačev ni za pričakovati, da bodo zahtevali spremembe. Če še kdo ni videl (dovolj je prvih nekaj minut):
http://www.youtube.com/watch?v=-N9-QrRl1Uk

V formuli 1 je bilo število žrtev 2/3 (dve tretjini možnosti, da se ubiješ!), preden so (nekateri) dirkači vzeli stvari v svoje roke in zahtevali večjo varnost.
Uroš
galeb
 
Posts: 94
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:44
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Iv@nl » Wed Aug 03, 2011 14:19

Nekaj off topic:
Temo Svetovno 2011: Piedrahita, Španija sem razdelil v dva dela, ker je debata zašla v drugo smer. Nadaljevanje debate je sedaj tukaj v novi temi z naslovom CIVL po Piedrahiti pod glavno vejo POLITIKA.

LP Ivan

P.S. Ko bom mel malo časa bom še jaz napisal moje mnenje.
Administrator portala

Sports equipment
User avatar
Iv@nl
Site Admin
 
Posts: 895
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:23
Location: Bukovski Vrh
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby jurijf » Wed Aug 03, 2011 14:21

Spet bom pameten :-)

Pri tekmovalcih tako kot pri vseh ljudeh prihaja do t.i. čredne miselnosti. Logika je naslednja:
Drugouvrščeni:
- jaz sem najboljši (logično, vsak tekmovalec je na ego-tripu)
- do zmage me loči samo oprema, ki jo ima zmagovalec
Zmagovalec:
- jaz sem najboljši z najboljšo opremo, in samo jaz sem tako dober, da jo obvladam
in iz zgornjega: seveda negativna povratna zanka: Če opremo komaj še obvladam, je brez dvoma dobra

Taka logika je bila prisotna (iz moje osebne prakse povem) v alpskem smučanju konec 90-tih. Šele, ko so mladinci začeli na carving smučeh žgati člane na državnih prvenstvih, so se ti malo zamislili. Največji hec pa je bil, da smo takrat proizvajalci 2-3 leta stare modele serijskih smuči, ki jih rekreativci sploh niso več kupovali, kot super zadevo podtikali vrhunskim tekmovalcem, ki so jih nato hvalili na vsa usta. Takrat sem se res včasih do solz nasmejal in se božansko zabaval :-)
To pravim samo zato, ker se včasih določena dokaj zaprta druščina lahko znajde v kolektivni logični in mentalni zanki, iz katere sama ne zmore in potrebuje nekoga od zunaj, da jih 'brcne'. Sami tekmovalci iz te zanke, v katero so se ujeli, ne bodo prišli. Tako kot pri smučanju, kjer je tekmovalec nekaj veljal, če je konec 90-tih vozil smuči, ki jih smrtniki nismo uspeli spraviti v zavoj, tako danes veljajo za super pilote tisti, ki si upajo leteti na 2-špagarjih. V 90-tih sam nisem prav nič užival na tekmovalnih smučeh, saj sem jih komaj obrnil, danes (z enim križem več na puklu) brez problema vozim današnje smuči za SP v kakršnih koli pogojih. Fokus tekmovalcev se je praktično v enem letu povsem spremenil (1999-2000) in so na vrat na nos obrnili ploščo na temo, kaj je dobro in kaj hočejo.
Glede na to, da so 2-špagarji po zapisih na forumih nekje tam, kot tekmovalne smuči 90-tih, predvidevam, da je med tekmovalnimi piloti nastala ista mentalna situacija kot med smučarji pred 10 leti. S tem dodatkom, da so smučarji tvegali poškodbe kolen in kosti, pri JP pa gre za življenje. Samo zunanji impulz lahko spremeni situacijo.

Zato je še toliko večja odgovornost na CIVL, LZS in SKJPZ (Igor) da ta impulz nedvomno da od sebe in ga tudi formalizira.

LP

Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby finch » Wed Aug 03, 2011 16:53

Čez tri strani razvlečena debata v kateri pa sta sodelovala le dva tekmovalna pilota... Jože Molek in Primož Podobnik (upam, da nisem koga spregledal).

Vidim, da si je Jurij zastavil svoj cilj. Vseeno bi pa zelo rad prebral mnenje katerega od naših top pilotov (Aljaž, Urban, Jurij V. ...), saj se mi zdi narobe, da nekdo, ki ne tekmuje na podlagi izkušenj pridobljenih iz drugih športov, zapisov po forumih in mnenj tretjih oseb odloča o tako pomembni temi, kot je ta.
041.963.501
finch
kanja
 
Posts: 229
Joined: Tue Mar 21, 2006 15:41
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby jurijf » Wed Aug 03, 2011 17:33

Se strinjam, naj tudi Valiča, Vidic in ostali povedo svoje mnenje na to temo. Vsekakor pa jaz NE odločam o tej temi, ampak dajem predloge. Kot sem že parkrat napisal explcitno in implicitno, o tej temi odloča LZS in SK JPZ pri LZS v osebi Igorja Eržena in obljubljenega sestanka.
Trenutno je največja ovira pri odločanju DP v Makedoniji, pa če si to priznamo ali ne. Nekateri nočejo ogroziti scenarija, ki so si ga zamislili pred meseci, jih povsem razumem, samo okoliščine in novi podatki nas silijo k ukrepom.
Trudim se osvetliti temo z vseh strani in z vsemi možnimi zgodovinskimi in tehničnimi primeri, kaj se je dogajalo in v katero smer bi sam rad videl, da bi zadeva šla. Če bi o tem odločal jaz, bi verjetno v jezo vsaj nekaterih vpletenih, odločil že pred leti, ne šele zdaj. Ker pa želim zadevo argumentirati, pišem tele svoje poste na forum. Šele z argumenti in sklepanjem na podlagi argumentov lahko pridemo do koraka naprej v tej šlamastiki.
Torej čakamo še na mnenja tekmovalcev, upam da z argumenti in ne z občutki.

LP

Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Mi->tja » Wed Aug 03, 2011 19:53

Se mi zdi, da se pri taki temi vsi raje malo umaknemo, preden nas kdo popljuva.

Jure je edini z izdelanim mnenjem na forumu glede te teme. Ostali se bojijo oviranja razvoja vendar, v tem tenutku verjetno noben nima ideje kako vplivati na ostale dejavnike tveganja tekmovanj, če jo imajo nevem zakaj je nebi želeli dati v javnost. Nekje je treba začeti, zato Jureta podpiram.

Za samo tekmovanje je popolnoma vseeno ali se tekmuje na certificiranih padalih ali ne. Je svetovni prvak kaj manj/več vreden, če ima njegovo padalo certifikat?? Za razvoj jadralnega padalstva je tako kot tehnološki razvoj pomemben tudi pogled okolice na naš šport - tu pa ni več vseeno ali je zadeva certificirana. Če nič drugega - ko je oprema čisto na meji je težje določit ali je bila napaka v opremi ali človeškem faktorju. (kdo je kriv za kolaps kupole če se ta zgodi hitreje kot lahko povprečen top pilot reagira?)
Bil sem na nekaj tekmovanjih in izgubil dva učitelja. Do določene mere razumem ostale faktorje, ki jih tekmovalci povdarjajo in s tem tudi težavo kako naje vplivati.

Glede profesionalizacije - vsi starejši piloti vemo kam je profesionalizaicja pripeljala pikaška tekmovanja v sloveniji - vsekakor ne k večji popularnosti tega športa. Kako bodo preverili če si profesionalec? Bodo vsakič pred tekmovanjem zahtevali od pilota + padala nad jezerom izvedbo določenih manevrov, mokrim pač nadaljevanjne nebo dovoljeno. Za dirko bo oprema med pristankom in štartom hranjena v sefu?

LP M
Mi->tja
kavka
 
Posts: 20
Joined: Sun May 03, 2009 14:47
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Turčin » Wed Aug 03, 2011 21:47

Najbrž je kar res, da so tekmovalci ujeti v nekakšen "prostovoljni mus". Najboljši ("tovarniški") piloti so tiho, ker pač pameten pes ne grize roke, ki ga hrani. Mogoče res rabijo "pomoč od zunaj"?
(Naprimer mojo, ki sem "najpametniji i najlepši u svemiru pa i šire" :D )

Še ena zamisel iz tistega vica o Kardeljevem zdravljenju krave, pri čemer upam, da nam naša ne bo crknila:
V formulo za izračun rezultatov GAP ali kaj že (ki je itak tako komplicirana, da je nikoli nisem niti poskušal razumeti) bi morali vnesti izdatno nagrajevanje višine v vsakem cilindru obratnih točk. Te naj ne bi bile točno v najboljših dviganjih, da ne bi bilo gneče. Potem brezkompromisna hitrost ne bi bila nujna za zmago. Vic brezmotornega letenja je vendar "pobiranje", ne hitrost.
Gas tiščat zna vsak bebo, z menoj vred. Ali se motim, da zdaj zmagujejo tekmovalci, ki imajo (seveda poleg vrhunske veščine pobiranja) najhitrejša padala, največja "testisler" in jih med "gasiranjem" pač ne sesuje?
Slaba stran: Rezultati bi bili znani šele po obdelavi "trackov". Ampak saj tudi zdaj zaradi "lidinkpojntsov" in podobnih umotvorov zaporedje letenja v cilj še ne pomeni pravih rezultatov.

Zelo podpiram tudi Bergantov predlog za uvedbo "dvignjenega cilja", znanega iz jadralnega letalstva: V ciljni cilinder bi morali prileteti npr. najmanj 300m AGL. "Gasirali" bi še vedno, ampak ne na višini marjetic.

Vem, saj vem: Kaj d... mešam, saj ne tekmujem, le čevlje sodi naj kopitar itd ... ;)
Turčin
kanja
 
Posts: 276
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Mi->tja » Wed Aug 03, 2011 23:07

Aja še nekaj sem pozabil.

Kar se dogaja na tekmovanjih, čeprav tekmovalci osebno nosijo največ posledic, ni čisto njihova privatna zadeva, konec koncev so prav oni ambasadorji tega športa.
Mi->tja
kavka
 
Posts: 20
Joined: Sun May 03, 2009 14:47
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby hafnerb » Thu Aug 04, 2011 0:09

Že od začetka berem te teme okrog tekmovalnih padal, pa bom še sam napisal moje mnenje, ker mi ni všeč v kakšni smeri se ustvarja splošno mnenje, kjer so tekmovalna padala žrtveno jagnje.
Odkar letim tekmovalna padala( Sector TX, Avax RX, 2 x Magus 3, Magus 5, Magus 6, Mantra R11), so po mojem mnenju z vsako generacijo padala bolj varna. V zadnjih sezonah lahko kolapse na tekmovanijh preštejemo prste na roki. Res pa da so tekmovalna padala imela vedno kakšno hibo od občutljivosti na frontalce ali pa kravate. So pa to stvari ki se jih navadiš. Tudi z R11, za katero lahko rečem da sem jo že uletel, smo v Turčiji letel v zelo turbulentnih razmerah, kjer bi z prejšnjimi padali imel več problemov.
Ker sem bil z mojimi akrobacijami v Turčiji omenjen v neki temi bom nahitro opisal situacijo. Pomembno dejstvo je tu, da se je zgodilo na trim hitrosti. Zgodilo se je pa ob izhodu iz stebra na poti proti štartnemu markerju. Frontalni kolaps nisem mogel zaustaviti niti s potegom komand na 100%. V naslednjem trenutku se je zavrtelo v helikopter in nadaljevalo v špiralo. Ne spomnim se točno ali so bila ušesa v kravati ali samo zavihana. Ker je padalo podivjalo in je bilo zadosti višine sem hotel stvar umiriti z full stall-om. Med izvajanjem sem pa z parkrat navitimi komandami zategnjenimi do višine karabinov začutil da se zadeva začenja stablizirat. Tako, da sem v naslednjem krogu samo še ulovil padalo v ravni let.
Če bom še kdaj v isti situaciji, vem da bo reakcija ista. S tem da bom padalo na 100% še parkrat navil, ker se tem padalom ob kolapsu verjeno poveča hod komand, ker se podre ravnovesje kaskad.
Za zaključek lahko rečem, da je bila tu edina sreča višina, saj se je stvar zgodila na 2700 metrih. Plato na katerega bi eventuelno priletel je bil pa na 1200 metrih. Sem pa danes preveril na track-u, da sem izgubil cca 100 metrov višine. Menda je Luc Armant imel isto situacijo, samo ni imel sreče z višino. Po tem vseneno nisem izgubil zaupanja v padalo, saj mislim, da bi ta turbulenca zaprla in otežila odpiranje še tako varnemu in stabilnemu padalu.Tudi lahko rečem da je R11 tako na trim hitrosti kot tudi v pospešenem letu bolj stabilno padalo kod vsa padala pred tem. Nasploh letenje na večjih hitrostih z uporabo B gurtn daje zelo dobro povratno informacijo in omogoča dobro kontrolo za varno letenje.
Za primer stabilnosti R11 si lahko ogledate posnetek http://www.dailymotion.com/video/xjvhat_m2u04662_sport Sam bi si po akrobacijihah v Turčiji želel ogledati podoben video z frontalnim kolapsom.
Kolikor poznam testiranje padal (DHV, EN), je vse narejeno na pasivni varnosti pilota. Primer je full stall, kjer se padalo v full stallu spusti v neprimernem trenutku, ko je v skrajni točki za pilotom in se izmeri, koliko udari naprej. S tem je nekako garantirana varnost pilota ob nepravilni reakcijah. Vse lepo in prav za nabiranje izkušenj in rekreativno letenje. Vendar, če to primerjamo z jadralnim letenjem, bi morala po tem konceptu varnosti jadralna letala zdržati potisk krmilne palice skrajno naprej, za kar vsi vemo, da se zaradi hitrosti zlomijo krila. Res, da je to dokaj banalen primer. Vendar vsak izkušen pilot ima za vsako kritično situacijo pravo reakcijo.
Tukaj vidim problem, samo v tem, da imajo proizvajalci preveliko svobodo pri izdelavi padal in lahko v teoriji naredijo padalo, ki leti dokler leti, vse ostalo se pa reši z rezervo. Zato mislim, da bi bilo potrebno uvesti nov varnostni razred. Vendar ta razred nebi bil po konceptu, da ob reševanju padal 'pade padalo naprej za 360 stopinj', ampak imel vsak manever dovoljen seznam reakcij za reševanje. Pri tem se bi omejil samo na uporabo komand in bi izključil pospeševalnik, ker med premetavanjem v sedežu ni zanesljiv. Primer bi bilo pravilo, da se padalo ob pravilnem izhodu iz full stalla ulovi z potegom komand do 50%.
Omenil bi še problem, ki sem ga opazil s prihodom dvolajnerjev. Ozon je stresel iz rokava BHPP, v naslednji sezoni naredil R10.2 in letos nadaljeval z še stabilnejšo R11 (kar je trenutno pod vprašajem). Ostali proizvajalci pa se do tega trenutka še ne morejo kosati niti z izkušnjami niti z zmogljivostjo in stabilnostjo najnovejših padal. Tako so se na račun varnosti nekako približali zmogljivosti R10.2. Vendar so pa to tako nestabilna padala, da piloti izgubijo željo po letenju v malo trubulentnejših razmerah. Tako je v Turčiji en zamenjal padalo, drugi pa šel parkrat pristat, ker se mu je zdelo varno letenje nemogoče.
Kot glavno spročilo te objave bi pa rad podal, da problem ni v padalih ampak v pilotih oz. še širše v ljudeh. Nisem še videl, da bi kdo kadarkoli komu rekel, naj razmisli, če je sposoben leteti padalo določenega varnostnega razreda, oz. da bi se vprašal po njegovi sposobnosti za letenje samo. Če se že gremo neko poviševanje varnosti, zakaj ne obstaja nek vzvod, ki prepreči letenje z prezahtevnim padalom. Tudi na tekmah so kar pogosti primeri, ko iste osebe na eni tekmi večkrat strmoglavijo in je več kot razvidno, da je to rezultat nesposobnosti.
Tudi na tekmah se dostikrat dogaja, da se tekmo posili v neprimernih razmerah oz. se jo ne zaustavi, ko se razmere poslabšajo. Lep primer je bil zadnji tekmovalni dan v Turčiji. Veter je že od samega začetka pihal bočno in na trenutke po hribu navzdol. 'Vetrne budale' so se komajda držale v višini štarta, pa še to ne dolgo. Štart je bil vseeno odprt zaradi bojazni pred prezgodnjim vetrom iz morja, ki na tem štartu premočno pihne po hribu navzdol. Za piko na i strmoglavi še Luc. Vendar v tem trenutku, z parimi piloti par sto metrov nad štartom in ostalimi nekje okoli štarta pol ure po odprtju tekma ni bila prekinjena. Od štarta pa vse do vrha dviganja pa nihče ni upal padala spustiti niti za trenutek. Približno 20 pilotov ni vzletelo, kar je organizator v pritožbi obrazložil, da ni njegov problem če so mislili da niso kos razmeram. Približno 30 pilotov je ostalo v kanjonu. Vsi ostali so pa prej ali slej pristali v premočnem vetru. Končni rezultat tekme je bil pa sama loterija. To je bil dokaj ekstremen primer. Vendar se dostikrat dogaja, da se sili v razmere, ki niso primerne za varno in merodajno tekmo.

Za povečanje varnosti na tekmah je minimalna višina prihoda v cilj super zadeva. Temu bi dodal še možnost minimalne višne nad katerokoli točko med tekmo. Tako , da bi lako imeli 'lonce' namesto cilindrov kjerkoli v disiplini. Saj bi s tem preprečil prepogosto zaletavanje v hrib.
Je pa zanimivo kaj se na koncu izrodi na tekmovanjih iz takih pametnih idej. V Turčiji smo imeli testno disciplino, kjer bi se čas ustavil na cilindru polmera 3 km potem bi moral pa še na 1 km, nazaj na 2 km in še enkat na 1 km, da bi se ti priznal cilj. Cel kup letenja na nizkih višinah, v primeru vetra pa še z uporabo pospeševalnika, kar bi še povečalo nevarnost.
Za zakluček bi še poudaril, da je po mojem mnenju glavna smernica za povečanje varnosti sprememba v glavi. Je pa potrebno marsikaj spremeniti na tekmovanjih in tekmovalnih padalih, vendar ukinitev odprte klase ni rešitev.
hafnerb
kavka
 
Posts: 21
Joined: Mon Aug 18, 2008 12:48
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby MihaK » Thu Aug 04, 2011 6:39

Borut mogoce bi lahko se omenil da je bilo na PWCju v Turčiji samo 6 tekmovalcev s serijskimi padali in od teh šestih mislim da sta mela 2 furo na rezervi do tal, tako da statisticno gledano so bila v turciji serijska padala veliko bolj nevarna kot open klasa (ampak vsi vemo da je statistika kurba).

LP

Miha
User avatar
MihaK
kanja
 
Posts: 200
Joined: Wed Aug 08, 2007 9:53
Location: Škofja Loka
Karma: 5

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby Silver surfer » Thu Aug 04, 2011 9:19

Miha, ali lahko tole kako podkrepiš, ali si samo "slišal"?

Stojan
User avatar
Silver surfer
kanja
 
Posts: 237
Joined: Sat Aug 27, 2005 14:07
Karma: 0

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby MihaK » Thu Aug 04, 2011 9:51

Stojan evo Rezultate mas tle (6 serijskih padal, Venus, Triton, GTO, Avax...)

http://www.fastretrieve.com/PWCA/2011/e_4_1.htm

tist sem pa prebral na paragliding forumu da sta bla 2 na rezervah... naj pa se kak potrdi k je bil dol (sem ze dobil ustno potrditev od nekoga k je bil dol.. ce pa hoce naj pa se sam napise sem). Samo mislim da niso lih nakladal o tem
User avatar
MihaK
kanja
 
Posts: 200
Joined: Wed Aug 08, 2007 9:53
Location: Škofja Loka
Karma: 5

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby jurijf » Thu Aug 04, 2011 10:42

Zdravo Borut!

Lepo, da si se oglasil s konstruktivnim razmišljanjem. Žal ugotavljam, da so nekatera od njih malce protislovna.

Začnimo pri začetku (koncu):
si proti ukinitvi open klase, obenem pa
hafnerb wrote:Tukaj vidim problem, samo v tem, da imajo proizvajalci preveliko svobodo pri izdelavi padal in lahko v teoriji naredijo padalo, ki leti dokler leti, vse ostalo se pa reši z rezervo.


Tole žal ne gre skupaj. Ne moreš imeti open klase = brez omejitev za nekatere in preveč svobode za druge. Brez omejitev pomeni brez kriterijev ali tudi, da si kriterije sproti izmišljuješ. Smisel standardov je med drugim tudi v poenotenju 'dobrih praks'. Tak je slavni ISO 9000 in tudi EN 926-2. Tu so enostavno zbrane izkušnje vseh proizvajalcev in njihov interni dogovor, kaj je 'dobra praksa' ali kaj gre lahko še v zrak.
hafnerb wrote:
Zato mislim, da bi bilo potrebno uvesti nov varnostni razred. Vendar ta razred nebi bil po konceptu, da ob reševanju padal 'pade padalo naprej za 360 stopinj', ampak imel vsak manever dovoljen seznam reakcij za reševanje.

Še enkrat:
definicija EN 926-2 D razred:
Paragliders with demanding flying characteristics and potentially violent reactions to turbulence and pilot errors. Recovery to normal flight requires precise pilot input.
V tem smislu in po tem, kar ti razlagaš je R 11 EN-D, ali ne?
Ali pa je R 11
Paragliders with demanding flying characteristics and potentially violent reactions to turbulence and pilot errors. Recovery to normal flight requires precise pilot input, but even then it is NOT possible to recover to normal flight?
hafnerb wrote:Kolikor poznam testiranje padal (DHV, EN), je vse narejeno na pasivni varnosti pilota. Primer je full stall, kjer se padalo v full stallu spusti v neprimernem trenutku, ko je v skrajni točki za pilotom in se izmeri, koliko udari naprej. S tem je nekako garantirana varnost pilota ob nepravilni reakcijah. Vse lepo in prav za nabiranje izkušenj in rekreativno letenje. Vendar, če to primerjamo z jadralnim letenjem, bi morala po tem konceptu varnosti jadralna letala zdržati potisk krmilne palice skrajno naprej, za kar vsi vemo, da se zaradi hitrosti zlomijo krila. Res, da je to dokaj banalen primer. Vendar vsak izkušen pilot ima za vsako kritično situacijo pravo reakcijo.

Ko omenjaš full stall, ali bi R11 prišel skozi dodatno definicijo:
Dive forward angle on exit
dive forward 0 to 30° A
dive forward 30 to 60° B
dive forward 60 to 90° C
Dodatno: dive forward 60 to 90° with applied 50% brakes at 0°D
dive forward greater than 90° F

Pri tvoji dogodivščini z zapiranjem (frontalcem...) Ali si prepričan, da bi padalo v identični situaciji identično reagiralo na tvoje komande, ali pa je bil srečni izhod samo slučaj zaradi kakšne lokalne turbulence, v katero si priletel? Tega ne veva ne jaz ne ti, ker takega manevra nisi ponovil večkrat...saj veš, naravoslovci, če zadeve ne moreš ponoviti pod nadzorovanimi okoliščinami, potem gre to v predalček Bajke in povesti... (brez zamere, ne dvomim v tvoje pripovedovanje)

No in če se strinjaš, da R11 spada v EN-D definicijo, potem je naslednje vprašanje, kateremu posamičnemu kriteriju ne ustreza in ali je kriterij morda nerazumno preoster ali sploh mimo. Ali greš lahko skozi vse kriterije (ti jih bom poslal po mailu) in napišeš: ta in ta je zanič zato in zato. Bil boš namreč prvi, ki bi se tega lotil, do sedaj sem od vseh poslušal samo nakladanje v stilu EN 926 sucks, omejuje razvoj ipd. Nihče pa ni še napisal recimo zgornje razširitve.

Profiji
Kolikor vem, Borut, si svojega R11 plačal, kakor si plačal tudi svoje Sector TX, Avax RX, 2 x Magus 3, Magus 5, Magus 6, pa so po tvojem pripovedovanju bolj nevarni od R11. Zato te sprašujem: kje so ta padala zdaj? Ali si jih razrezal, vrnil proizvajalcu? Ali z njimi letijo piloti, ki so v PWC (pa še ti po tvoje, niso vsi dovolj dobri, pa ta dobri imajo tako ali tako nova padala). Na open klaso pristanem samo in edino pod pogojem, da proizvajalci po uporabi potegnejo padala nazaj in jih dokumentirano uničijo - posredno tudi ti pišeš o tem, ko govoriš, da vsi piloti niso dovolj dobri. Tak postopek pa potem omeji open samo na pilote, ki bodo padala od proizvajalcev dobili zastonj in jih potem vrnili. Kje je potem 'fair' tekma v FAI-1 in FAI 2 tekmovanjih?
Če pa so padala res varna, potem pa EN-D ni problem in so legalno na trgu.

Razmere

hafnerb wrote:Tudi na tekmah se dostikrat dogaja, da se tekmo posili v neprimernih razmerah oz. se jo ne zaustavi, ko se razmere poslabšajo. Lep primer je bil zadnji tekmovalni dan v Turčiji. Veter je že od samega začetka pihal bočno in na trenutke po hribu navzdol.
[/quote]

V neki drugi niti sem zapisal, da začetniki ne bi smeli leteti v veturu nad X m/s na štartu, pa so me takoj popljuvali, da nimam pojma, da na njihovem štartu pa lahko...
Trma mi pomaga in bom zapisal :
- max veter na štartu 7m/s
- max kot +-30 stopinj
- max kot +-60 stopinj in 2m/s
- max veter 10m/s na inverziji ali 3000m
- oblačnost 6/8 max in brez Cu cong in Cb v radiju 10 km od taska
- vsi cilindri 300m AGL min
- izguba 100m v 10s ali manj na tracku = konec discipline za pilota
...

Ja cel kupček pravil in omejitev. Ampak kako boš brez tega preprečil, da se ne bo ponovila Turčija?

Pa še to. Na nekaterih forumih so pisali o tem, da CIVL in FAI 'sucks' in da so PWC carji. Tole tvoje pisanje iz Turčije ne potrjuje takih razmišljanj. Problemi so očitno bolj splošni in tudi del PWC, DP in podobnih tekem.

Ali bodo EN-D padala padala dol na tekmah. Ja, bodo. Se ne slepim. In povsem lahko se izkaže, da so tudi EN-D padala definirana preohlapno. In potem? Bomo vsaj vedeli, da je to problem, danes pa je 'varnost' subjektivna kategorija - pripovedovanje pilotov, kako se počutijo - ne pa vsaj malo objektivizirana (EN 926 poročilo in dokumentacija).

LP

Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: CIVL po Piedrahiti

Postby MihaK » Thu Aug 04, 2011 11:17

Jure, vsi dosedanji testi so brez reakcije pilota, testni pilot potegne recimo gurtno dol za asimetricni kolaps in caka kaj se bo zgodilo, nic ne reagira in padalo se mora speljat samo po X obratih, da opravi test - odvisno od klase (tako ne leti noben razen tečajniki na prvih letih) na testni manever za "open" al pa EN Ž klaso (kot smo ze govorl pr Stanetu kako leto nazaj ko sta se z Igorjem hotla pobit), smo pa takrat govorili, da bi naredili nov standard, pri katerem so nujne reakcije pilota, ker to niso padala za tečajnike (aktivno letenje ves kaj je saj si prevajal filmcke ) na manevre in o takem standardu govori Borut.

Skratka nardi se nov standard (ze predebatirano parkrat), ki bi pac imel določen set manevrov, kateri se aktivno rešujejo, Borut je dodal se dodatno idejo da bi potem proizvajalec/testna hisa oz kdorkoli pac ze predpisal spisek priporocenih reakcij na doloceno situacijo.

Tale tvoje zapenjanje na mrtvo "treba je ukinit open klaso takoj" ni ravno produktivno, in vecino tega kar ti počneš ni konstruktivna debata, ampak provociranje in rinjenje z glavo skozi zid. Z malo drugačnim pristopom, Jurij, bi se dalo veliko lepše vse skupaj speljat.



Jurij sej ves da te mamo radi (se najbolj kadar pišeš kodekse) ;)

LP

Miha

P.S.

pa se to po EN standardu (popravte me če se motim lahko tudi proizvajalec sam naredi teste in filme o testiranjih objavi, tako da s tem tudi stroske zmanjsajo)
User avatar
MihaK
kanja
 
Posts: 200
Joined: Wed Aug 08, 2007 9:53
Location: Škofja Loka
Karma: 5

PreviousNext

Return to Politika (LZS, ZPLS, FAI ...)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...