Paragliding Slovenia • View topic - Uredba o JP in JZ

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Uredba o JP in JZ

Vse o politiki raznoraznih organizacij. Pohvale, graje, priporočila...

Moderator: Iv@nl

Uredba o JP in JZ

Postby jurijf » Mon Mar 12, 2012 19:08

Po več kot 10 letih je čas, da malce prenovimo našo 'uredbo'. Na pobudo Agencije in tudi nekaterih žalujočih ostalih je luč sveta ugledal pripeti osnutek. Naj za začetek povem, kakšne so osnovne ideje.
- ugotavljam, da vsak, ki naredi izit za JP ali JZ še zdaleč ni dovolj izkušen pilot sa vse vremenske pogoje in vse štarte, prav tako ne za akrobacije in podobno.
- tudi s tujci imamo probleme predvsem s tisitimi, ki se 'švercajo'
- polovica slovenije je praktično zaprta za naše letenje (E prostor)
- prijava novih štartov je komplicirana in zamudna
- rešitev z odgovorno osebo na štartu je povsem neživljenska

Zato so v predlogu osnutka nekatere rešitve, ki bodo morda komu šle v nos, zato predlagam, da poizkusite videti celotno sliko in ne samo svojega osebnega interesa. Torej osnutek temelji na naslednji filozofiji.
- osnovna izobrazba zadostuje za samostojno letenje izključno na registriranih štartih
- vse dodatne aktivnosti (akro, turno letenje, speed riding itd) so vsebovana v dodatnih pooblastilih, ki jih pridobi pilot po pridobljeni licenci
- kot do sedaj se lahko uporablja le certificirana oprema po enem od mednarodnih štandardov, ki ga izbere Agencija, razen v primerih, ki so z uredbo določeni (akro...) in znotraj omejitev proizvajalca
- za vzdrževanje opreme ni več predpisanih intervalov in pregledov, ampak so veljavni izklučno predpisi proizvajalca
- štarti - ni več potrebno okoljsko soglasje, razen v primeru naravovarstvenih območij
- evidenca štartov ni nujno pod ingrenco Agencije, kar nam lahko poenostavi postopke
- možno je letenje v E prostoru z letalsko radijsko postajo - APEK izrecno v svojem dopisu dovoljuje uporabo letalskih frekvenc na JP in JZ (dopis pri spodaj podpisanem)
- odpravljena je neumnost, da je dovoljeno pristajati samo na uradnih pristankih
- vodja letenja ostane samo na tekmah in pri šolanju
- uredba ureja tudi letenje z motornimi JP in JZ s pomožnim potorjem
- dovoljen je šlep
- letenje tujcev je formalno urejeno z IPPI statusom (samostojno = 4 in 5, 3 pa pod nadzorom)
- letenje tujcev izven evidentiranih vzletišč je močno omejeno, ni pa povsem prepovedano

Mislim, da bi s tako uredbo lahko malo bolj življensko urejali naše probleme, predvsem glede E prostora in tudi letenja v G prostoru v bližini letališč, pa tudi s sistemom pooblastil bi morda lahko zagotovili, da se z posameznimi aktivnostmi, ki presegajo neivo običajne licence, ukvarjajo tisti, ki jih to zanima, obenem pa preprečili kakšne brezglave eksperimente.

Prosim za treznen razmislek in vsebinske pripombe. V samem tekstu je morda še kakšna slovnična ali tudi logična neumnost, za kar se opravičujem

LP

Jurij Franko
Attachments
uredba-cistopis2.txt
(46.54 KiB) Downloaded 319 times
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Uredba o JP in JZ

Postby Pristov » Mon Mar 12, 2012 19:41

Super se mi zdi da se nekaj dela. Zdej nisem se uspel do konca prebrat, tko da nekekga mnenja si se nism ustvaru, vendar prvi vtis je nekako pozitiven.
Mi je pa takoj v oci padlo stevilo pooblasitil. Vrjetn bo treba za vsako pooblastilo koleke placvt:)
Upam da ne!!
Once you have experienced flight you will always walk with your eyes turned to the sky. It is where you come from and where you will return. (Leonardo Da Vinci)
User avatar
Pristov
jastreb
 
Posts: 314
Joined: Wed Oct 19, 2005 8:21
Location: Lesce-Bled
Karma: 0

Re: Uredba o JP in JZ

Postby rokz » Mon Mar 12, 2012 20:13

Nisem šel še vsega skozi, me je pa zmotil člen, kjer so zahteve po zdravniškem pregledu za B kategorijo. Tu smo imeli v preteklosti kar nekaj problemov, kajti kar nekaj nas je, kateri smo pod zdravstvenim nadzorom, in imamo potrdila za različne specialnosti, oni pa striktno zahtevajo potrdilo za vozniški izpit. Tako niso priznali potrdila pilotu helikopterja, aviona, reševalcem, itd. Vsi smo morali na zdravniški pregled, kateri je bistveno manj zahteven, ob enem pa ni poceni. Samo v razmislek, več o tem ve tudi Sandi M.
Lp. Rok
rokz
galeb
 
Posts: 60
Joined: Mon Nov 19, 2007 12:14
Karma: 0

Re: Uredba o JP in JZ

Postby GregorM » Mon Mar 12, 2012 20:17

Vprašanje v zvezi s certifikacijo:

(2) Prodaja letalne naprave brez certifikacije tipa letalne naprave ni dovoljena.
(3) Ne glede na drugo točko tega člena, se dovoli prodajo letalne naprave brez certifikacje tipa v primeru, da gre za letalno napravo posebnega namena in se uporablja samo za posebni namen, ki je vpisan v navodila za uporabo. Tako letalno napravo lahko uporablja samo pilot s pridobljenim pooblastilom, ki je vpisano v pilotsko dovoljenje. (komentar – obsega tako akrobatsko letenje kot tudi speed riding in podobno, pa še šolska padala za osnovno šolanje – prvi skoki – lahko spadajo zraven.

Ali so gorska padala letalne naprave posebnega namena? Kakšno pooblastilo bi rabil za to? Isto vprašanje za speedflyerje.

In še pripomba na "in najmanj 5 let licenco za pilota", ki se pojavlja na več mestih. Jaz ne vidim nobene koristi v nekih časovnih pogojih. Če ima nekdo čas in voljo, da leti vsak dan, bo pač prej postal dober pilot. V stari uredbi časovnih pogojev ni bilo.
GregorM
sokol
 
Posts: 100
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: Uredba o JP in JZ

Postby jurijf » Mon Mar 12, 2012 20:55

GregorM wrote:Vprašanje v zvezi s certifikacijo:

(2) Prodaja letalne naprave brez certifikacije tipa letalne naprave ni dovoljena.
(3) Ne glede na drugo točko tega člena, se dovoli prodajo letalne naprave brez certifikacje tipa v primeru, da gre za letalno napravo posebnega namena in se uporablja samo za posebni namen, ki je vpisan v navodila za uporabo. Tako letalno napravo lahko uporablja samo pilot s pridobljenim pooblastilom, ki je vpisano v pilotsko dovoljenje. (komentar – obsega tako akrobatsko letenje kot tudi speed riding in podobno, pa še šolska padala za osnovno šolanje – prvi skoki – lahko spadajo zraven.

Ali so gorska padala letalne naprave posebnega namena? Kakšno pooblastilo bi rabil za to? Isto vprašanje za speedflyerje.

Predlog dikcije - poseben namen je lahko tudi eno od naštetih, omejitev je samo, da imaš primerno pooblastilo in še takrat lahko letiš z akro samo akro in ne preletov ipd.
GregorM wrote:In še pripomba na "in najmanj 5 let licenco za pilota", ki se pojavlja na več mestih. Jaz ne vidim nobene koristi v nekih časovnih pogojih. Če ima nekdo čas in voljo, da leti vsak dan, bo pač prej postal dober pilot. V stari uredbi časovnih pogojev ni bilo.


Pač ne letiš še pet let in ne razumeš finte, sorry. Upam, da boš čez pet let še letel.
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Uredba o JP in JZ

Postby jurijf » Mon Mar 12, 2012 20:57

rokz wrote:Nisem šel še vsega skozi, me je pa zmotil člen, kjer so zahteve po zdravniškem pregledu za B kategorijo. Tu smo imeli v preteklosti kar nekaj problemov, kajti kar nekaj nas je, kateri smo pod zdravstvenim nadzorom, in imamo potrdila za različne specialnosti, oni pa striktno zahtevajo potrdilo za vozniški izpit. Tako niso priznali potrdila pilotu helikopterja, aviona, reševalcem, itd. Vsi smo morali na zdravniški pregled, kateri je bistveno manj zahteven, ob enem pa ni poceni. Samo v razmislek, več o tem ve tudi Sandi M.
Lp. Rok

Zaradi mene ni problem, sem poizkusi povsod napisati B ali več, morda kje manjka. Pod več je jasno, da vsa letalska. Seveda pa če si pod nadzorom, še ne pomeni, da si primeren za letenje (nadzor je lahko tudi psihiatrični :-))
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Uredba o JP in JZ

Postby jurijf » Mon Mar 12, 2012 20:58

Pristov wrote:Super se mi zdi da se nekaj dela. Zdej nisem se uspel do konca prebrat, tko da nekekga mnenja si se nism ustvaru, vendar prvi vtis je nekako pozitiven.
Mi je pa takoj v oci padlo stevilo pooblasitil. Vrjetn bo treba za vsako pooblastilo koleke placvt:)
Upam da ne!!

Bolj kot koleki bodo boleli dodatni izpiti in preverjanja :-)
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Uredba o JP in JZ

Postby Turčin » Mon Mar 12, 2012 23:01

Juraj plemeniti Frankopan :D , nimam časa prebrati celega besedila, že glede na zgornje pripombe pa ti dobronamerno predlagam, da ga temeljito obdelaš s sredstvom "kiss". Ni mišljen jesih, ampak znana angleška kratica.
Da se uredba ne bo uvrstila na konec tegale seznama, ki sem ga ukradel z nekega drugega foruma:

Pitagorov izrek: 7 besed
Arhimedov zakon: 67 besed
Očenaš: 90 besed.
Deset zapovedi: 179 besed.
Ameriška deklaracija neodvisnosti: 1.300 besed
Ameriška ustava z vsemi 27 spremembami in dopolnili: 7.818 besed
Predpisi EU o prodaji zelja: 26.911 besed.
Slovenska uredba o JP in JZ: 987.654.321 besed.

Hvala, da se trudiš! Dobro leti!

Z Igorjem pa nataknita boksarske rokavice in enkrat za vselej razčistita, kdo je večji petelin na Slovenskem kupčku gnoja. :D
Turčin
kanja
 
Posts: 272
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Re: Uredba o JP in JZ

Postby Luka Slak » Mon Mar 12, 2012 23:19

Tut men se ze na zgornje tocke zdi cist prevec kompliceran. Miljon enih stvari za miljon razlicnih stvari, ponavad cist nepotrebnih. Trenutno se spomnem sam tole k mogoce ni najbolsi primer. Ko sm delu izpit za padalca sem rabu zdravnisko spricevalo B kategorije, ispit za avto sem pa ze imel in je veljal do... ful dolg. Se prav da je ze to samo po seb dokaz da sem zdrav in sposoben. A zdej bos pa se kle za vsako kategorijo posebi mogu to met. Pa s temi casovnimi omejitvami se ne strinjam. Pa kdo bo dela use te izpite posebi. Tko al tko noben ne preverja. Glede na to da tok zagovarjas varnost se cudm da ni obveznega tecaja extremnih manevrov za pristop k izpitu tko kot za avto oz. da ga mors po izpitu narest v roku recimo 1 - 2 let, v nasprotnem primeru bi ti prenehal veljat izpit. No, zdej to ocitno ne bo vec tvoj problem. Ne razum narobe, lepo da se dela na tem ampak me nekak ni cist preprical.
What they drives is no death wish, but the avarice for life.For a full, intensive, uncompromising life.
Luka Slak
galeb
 
Posts: 63
Joined: Wed May 19, 2010 18:41
Karma: 0

Re: Uredba o JP in JZ

Postby Pristov » Tue Mar 13, 2012 0:31

jurijf wrote:
Pristov wrote:Super se mi zdi da se nekaj dela. Zdej nisem se uspel do konca prebrat, tko da nekekga mnenja si se nism ustvaru, vendar prvi vtis je nekako pozitiven.
Mi je pa takoj v oci padlo stevilo pooblasitil. Vrjetn bo treba za vsako pooblastilo koleke placvt:)
Upam da ne!!

Bolj kot koleki bodo boleli dodatni izpiti in preverjanja :-)


=D> =D> =D>
Once you have experienced flight you will always walk with your eyes turned to the sky. It is where you come from and where you will return. (Leonardo Da Vinci)
User avatar
Pristov
jastreb
 
Posts: 314
Joined: Wed Oct 19, 2005 8:21
Location: Lesce-Bled
Karma: 0

Re: Uredba o JP in JZ

Postby jurijf » Tue Mar 13, 2012 9:33

Turčin wrote:Juraj plemeniti Frankopan :D , nimam časa prebrati celega besedila, že glede na zgornje pripombe pa ti dobronamerno predlagam, da ga temeljito obdelaš s sredstvom "kiss". Ni mišljen jesih, ampak znana angleška kratica.
Da se uredba ne bo uvrstila na konec tegale seznama, ki sem ga ukradel z nekega drugega foruma:

Pitagorov izrek: 7 besed
Arhimedov zakon: 67 besed
Očenaš: 90 besed.
Deset zapovedi: 179 besed.
Ameriška deklaracija neodvisnosti: 1.300 besed
Ameriška ustava z vsemi 27 spremembami in dopolnili: 7.818 besed
Predpisi EU o prodaji zelja: 26.911 besed.
Slovenska uredba o JP in JZ: 987.654.321 besed.

Hvala, da se trudiš! Dobro leti!

Z Igorjem pa nataknita boksarske rokavice in enkrat za vselej razčistita, kdo je večji petelin na Slovenskem kupčku gnoja. :D


Zelo komplicirani problemi imajo zelo enostavne rešitve, ki pa so žal napačne.
Ne znam bolj enostavno, zato je tu osnutek predloga, da se ga obdela
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Uredba o JP in JZ

Postby jurijf » Tue Mar 13, 2012 9:35

Luka Slak wrote:Tut men se ze na zgornje tocke zdi cist prevec kompliceran. Miljon enih stvari za miljon razlicnih stvari, ponavad cist nepotrebnih. Trenutno se spomnem sam tole k mogoce ni najbolsi primer. Ko sm delu izpit za padalca sem rabu zdravnisko spricevalo B kategorije, ispit za avto sem pa ze imel in je veljal do... ful dolg. Se prav da je ze to samo po seb dokaz da sem zdrav in sposoben. A zdej bos pa se kle za vsako kategorijo posebi mogu to met. Pa s temi casovnimi omejitvami se ne strinjam. Pa kdo bo dela use te izpite posebi. Tko al tko noben ne preverja. Glede na to da tok zagovarjas varnost se cudm da ni obveznega tecaja extremnih manevrov za pristop k izpitu tko kot za avto oz. da ga mors po izpitu narest v roku recimo 1 - 2 let, v nasprotnem primeru bi ti prenehal veljat izpit. No, zdej to ocitno ne bo vec tvoj problem. Ne razum narobe, lepo da se dela na tem ampak me nekak ni cist preprical.


Zdravniškega imaš B in konec, ostala pooblastila so lahko zelo različna, glede na zahtevnost in se lahko sproti spreminjajo glede na razvoj, in ni potrebno spreminjati uredbe (razen za učitelje in tandemaše)
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Uredba o JP in JZ

Postby Al » Tue Mar 13, 2012 10:56

- kot do sedaj se lahko uporablja le certificirana oprema po enem od mednarodnih štandardov, ki ga izbere Agencija, razen v primerih, ki so z uredbo določeni (akro...) in znotraj omejitev proizvajalca


Tukaj je velika možnost zlorabe, lobiranja.

Kaj če se izbere izključno LTF? (DHV - med drugim je kriv za tole comp certificiranje - Jurij to dobro ve saj je v bistvu slovenski promotor.)
Al
kavka
 
Posts: 36
Joined: Tue Aug 09, 2005 15:51
Karma: 0

Re: Uredba o JP in JZ

Postby jurijf » Tue Mar 13, 2012 11:10

Al wrote:

Kaj če se izbere izključno LTF? (DHV - med drugim je kriv za tole comp certificiranje - Jurij to dobro ve saj je v bistvu slovenski promotor.)


LTF = EN, poleg tega LTF ni mednarodni, ampak nacionalni standard, zato po predlogu uporaba LTF sploh ni možna.
Če pa je možen kakšen drugačen kompromis, da se dovoli letenje z akro in pa z speed... (ali pa če mislite, da je pametno to sploh prepovedati) pa predlagajte. Na opisan način se letenje necertificiranih kril omeji na njihov ozki namen, ki pa ni in ne more biti običajno proto letenje in preleti.

A ja, za comp certificiranje je kriv CIVL in tekmovalci sami, ker so se sami odločili, da ne gredo po EN (štrik zraven pa so držali tudi nekateri proizvajalci, ampka pustimo to za drugo nit)
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Uredba o JP in JZ

Postby valhun » Tue Mar 13, 2012 20:13

Sem si vzel nekaj časa in prebral del uredbe, predvsem tisti del, ki se nanaša na opravljanje pooblastil in podaljševanje:

29. člen
....
(4) Veljavnost pooblastila iz 1., 2., 3., in 5. točke četrtega odstavka 27. člena te uredbe se podaljša za štiri leta, če kandidat:
1. naleti z letalno napravo v času veljavnosti vsako leto najmanj 10 ur,
2. predloži pisno potrdilo, da je opravil obnovitev teoretičnih znanj, ki jih vsako leto organizira pooblaščena oseba v soglasju z agencijo,
3. predloži veljavno vozniško dovoljenje oz. da glede zdravstvenih pogojev izpolnjuje pogoje, ki so predpisani za voznika vozil kategorije »B« oziroma višje, kot je to določeno z zakonom, ki ureja varnost cestnega prometa;


Tale del je čisti 'bull-shit', sploh ker vemo, kako zgleda obnovitev teoretičnih znanj. Tukaj je potrebno vztrajati na čim daljših intervalih, ker to ni nič drugega kot poberi dnar. Interval podaljševanja pooblastil bi moral biti vsaj 2x daljši.
Obnovitev teoretičnih znanj obsega skupek nametanih 'predavanj', ki nimajo nobene dodane vrednosti k varnejšemu in boljšemu letenju.

Boljša rešitev je na primer, da 'pooblaščena oseba - ZPLS ali LZS' odpre spletno mesto, kjer je na voljo gradivo namenjeno obnavljanju teoretičnih znanj, možno je tudi preveritveno testiranje. S pomočjo osebnega uporabniškega imena lahko vsak, ki zaprosi za podaljšanje pooblastila dokazuje, da pozna nove določbe in priporočila, ki so bila dodana na spletno mesto najkasneje 1 mesec pred vlogo o podaljšanju.

Na tak način je informiranje 'on-date', vedno na voljo, obstajajo elektronski zapisi o usposobljenosti in nenazadnje, poceni.

LP Jože
valhun
kanja
 
Posts: 264
Joined: Sun Oct 02, 2005 22:52
Location: Slamna vas 12
Karma: 1

Next

Return to Politika (LZS, ZPLS, FAI ...)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...