Paragliding Slovenia • View topic - Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev v RS

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev v RS

Vse o politiki raznoraznih organizacij. Pohvale, graje, priporočila...

Moderator: Iv@nl

Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev v RS

Postby Thomy » Sat Jun 09, 2012 15:50

Pozdrav,

Agencija za civilno letalstvo je 24. maja izdala direktivo o varnosti, ki določa pravila za letenje na slovenskem ozemlju za tuje pilote. Četudi imamo lahko kakšne pridržke nad tekstom, saj ne upošteva recipročnosti tujih listin v okviru evropske unije, je bila sprejeta in je pomembno, da je padalska skupnost o tem obveščena.

Štirje členi določajo, da potrebuje tujec za letenje v Sloveniji, poleg izpita imeti tudi IPPI izkaznico 4. ali 5. stopnje, oziroma leteti pod nadzorom inštruktorja. Tuji inštruktorji morajo pridobiti dovoljenje za šolanje pri Agenciji za civilno letenje. Tuji tekmovalci morajo za letenje v Sloveniji imeti IPPI izkaznico 5. stopnje.

http://www.caa.si/index.php?id=428
http://www.caa.si/fileadmin/user_upload ... dTujci.pdf

Direktiva je objavljena v slovenskem in angleškem jeziku. Prosim, da se z njo seznanite in posredujete informacijo.

Hvala,

za ZPLS
Tom Pavlič
Tom Pavlič
DJP Kovk Ajdovščina
User avatar
Thomy
jastreb
 
Posts: 361
Joined: Wed Sep 06, 2006 9:14
Location: Koper, Slovenia
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby bigA » Sat Jun 09, 2012 16:25

Razumem namen, kam pes taco moli, ampak bojim se da je to brca v prazno.
Papir (tudi PDF) vse prenese ;)

Kolikor vem IPPI kartica uporablja sedaj nivoje "IPPI ratings SAFE PRO and PARA PRO" ki bi najbrž morali biti opisani v direktivi?
Poleg tega Slovenija ni na FAI seznamu držav, ki IPPI priznavajo.

Itak, pa uredba ne živi v praksi (vsaj pol nje), pa bo tudi direktiva težko ;)

Kaj menite ostali?
Aleš

http://www.fai.org/civl-our-sport/ippi-card
bigA
galeb
 
Posts: 84
Joined: Wed Jan 11, 2006 0:33
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby GregorM » Sat Jun 09, 2012 21:21

SafePro in ParaPro sta standarda, kjer je definirano, kaj moraš znat za katerega od 5 nivojev. IPPI pa je kartica, s katero izkazuješ svoj SafePro/ParaPro nivo. Po mojem mnenju ni potrebe, da bi v direktivi pisalo, na osnovi katerega standarda prideš do IPPI 4 ali 5.

Tudi če ne bo dodatnega nadzora na startih, lahko verjetno direktivo še vedno uporabijo kot podlago za izterjavo stroškov reševanja, če ponesrečenec nima ustreznih papirjev.
GregorM
sokol
 
Posts: 100
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby papry » Sat Jun 09, 2012 23:49

v franciji jim ni treba met nacionalne licence. a potem je za francoze avtomatsko v nasi sloveniji prepovedano letet?
pa države ki ne izdajajo IPPI?
kar se tiče pa tujih šol, a se bo agencija tolk potrudila da bo obvestila kako tujo zvezo...?
pa še postopek pridobitve dovoljenja za tuje šole in JASNE in NEDVOUMNE zahteve.
User avatar
papry
albatros
 
Posts: 653
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby igorer » Sun Jun 10, 2012 15:55

Sem bil ravno na sestanku European Safety in traning komisije, kjer sem bil presenečen nad podatkom v koliko državam je uradno dovoljeno letenje brez licence, kje je potem IPPI.

Poleg tega je v uredbi definicija izdajanja IPPI narobe definirana, kar pomeni, da če hočete dobiti IPPI tako kot piše v uredbi to sploh ni mogoče. Seveda, ko sem jim to na Agenciji omenil, jim sploh ni bilo mar, važno da so izdali svoj papir.

V Slovenijo je priznana in jo izdaja LZS.

Kar se tiče učiteljev iz tujine, verjetno o kakšni Evropski direktivi o učiteljih sploh še niso slišali. Predvidevam, da bi moarala biti Eropska direktiva nad Slovensko, pa na Agenciji klub temu molijo pod nos slovensko. Seveda če ne veš ne boli.

Prav tako se bo kot kaže predčasno le aktivirala WG6 za izdelavo novega EN standarda. Prav tako sem direktno od člana WG6 izvedel da standard EN 926-2 ni obvezen za pilota (kar tumbamo že nekaj časa), temveč za testno hišo, ki dela teste. En 926-2 je standard, ki govori kako mora testna hoša izvajati teste na padalih, njeni rezultati pa lahko služijo v pomoč pilotu pri izbiri ustrezne opreme. Ni pa obvezna za izdelovalce padal, še manj za lastnike. Velja pa dogovor, da vsi člani PMA svojo opremo testirajo po EN 926-2 pri potrejeni testni hiši.
Fly in peace
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1420
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby dani » Sun Jun 10, 2012 20:59

Se nimam kaj oglašat toda nekaj se mora spremenit. Prisoten pri zadnji nesreči tandema na Lijaku, izpadla rezerva tandema (100 kg)!!!!!!!!!!! fanta počla dol malo počasneje kot kamen, to moraš samo videt. Akcija prvo trije lauf do ponesrečencev, 8 reševalcev dve vozili, gorska reševalna 8 ljudi, 2 polical, še en gasilec in na koncu še helikopter dve furi v šempetersko bolnišnico. reakciski čas 20 min , same pohvale kar se akcije tiče, toda pomagal ni noben poljak, niti švaba, sploh niso hoteli povedati komu se je to zgodilo.
Pa še to v oglaševanju angleške agencije o letenju v Sloveniji sem zasledil, reševanje zastonj.
Verjetno vse to v prihodnosti ne pomeni za nas domačine prav ni dobrega.
Oprostite če sem šel izven teme, toda po moje je to karprekleto v tej temi.
lp
dani
User avatar
dani
kanja
 
Posts: 234
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:01
Location: Nova Gorica
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby urban@ » Sun Jun 10, 2012 21:03

Če ne drugega, tole pade pod kazensko odgovornost.
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby jurijf » Mon Jun 11, 2012 7:17

igorer wrote:Prav tako se bo kot kaže predčasno le aktivirala WG6 za izdelavo novega EN standarda. Prav tako sem direktno od člana WG6 izvedel da standard EN 926-2 ni obvezen za pilota (kar tumbamo že nekaj časa), temveč za testno hišo, ki dela teste. En 926-2 je standard, ki govori kako mora testna hiša izvajati teste na padalih, njeni rezultati pa lahko služijo v pomoč pilotu pri izbiri ustrezne opreme. Ni pa obvezna za izdelovalce padal, še manj za lastnike. Velja pa dogovor, da vsi člani PMA svojo opremo testirajo po EN 926-2 pri potrejeni testni hiši.


Samo za medklic: EN-926 predpisuje postopke testiranje IN KRITERIJE za posamezni razred. Uredbe, zakoni ipd. pa predpisujejo obvezno uporabo standarda En ali LTF ali ... (ali pa neuporabo) v posamezni državi.

IPPI je veljaven samo z nacinalno licenco - kar piše na sami kartici IPPI. Torej piloti iz držav brez licenc pri nas ne morejo tekmovati, leteti...

Tandemiranje, šolanje itd. je dovoljeno samo z izrecnim dovoljenjem agencije - kar je razvidno iz obstoječe uredbe. IPPI tandemiranja ne pokriva.
LP
Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby igorer » Mon Jun 11, 2012 8:37

Ja saj EN v Sloveniji velja. Sam ker pa nimamo certifikatskih hiš v Sloveniji je pa EN 926/2 tko al kdo brez veze za nas. Obveza za pilota je le EN 926/1 ter navodila proizvajalca.

Kar se pa tiče postopkov predčasnega aktiviranja WG6, bojo pa pristojni za to že vedeli kako in kaj. Jaz o teh postopkih nimam pojma niti jih nisem še nikoli bral ali videl.
Fly in peace
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1420
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby jurijf » Mon Jun 11, 2012 10:21

igorer wrote: Obveza za pilota je le EN 926/1 ter navodila proizvajalca.


Oprema po uredbi mora ustrezati celotnemu EN-926. Pri tem ima pilot obvezo samo slediti navodilom proizvajalca o vzdrževanju in vmesnih meritvah, za celoto pa je odgovoren proizvajalec, domač ali tuji. Po zgornji interpretaciji bi se dalo razumeti, da padalo, ki ni proizvedeno v Sloveniji ni potrebno certificirati po celotnem EN, ampak samo na obremenitev, kar pa seveda ne more biti res.

LP
Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby igorer » Mon Jun 11, 2012 10:34

Pa bo kar držalo, zato so se tudi člani PMA odločili, da bodo vso svojo opremo tudi testirali pri priznanih testnih labolatorijih. Žal pa niso vsi proizvajalci člani PMA.
Fly in peace
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1420
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby papry » Mon Jun 11, 2012 16:53

[quote="dani"]Se nimam kaj oglašat toda nekaj se mora spremenit. Prisoten pri zadnji nesreči tandema na Lijaku, izpadla rezerva tandema (100 kg)!!!!!!!!!!! fanta počla dol malo počasneje kot kamen, to moraš samo videt. Akcija prvo trije lauf do ponesrečencev, 8 reševalcev dve vozili, gorska reševalna 8 ljudi, 2 polical, še en gasilec in na koncu še helikopter dve furi v šempetersko bolnišnico. reakciski čas 20 min , same pohvale kar se akcije tiče, toda pomagal ni noben poljak, niti švaba, sploh niso hoteli povedati komu se je to zgodilo.
Pa še to v oglaševanju angleške agencije o letenju v Sloveniji sem zasledil, reševanje zastonj.
Verjetno vse to v prihodnosti ne pomeni za nas domačine prav ni dobrega.
Oprostite če sem šel izven teme, toda po moje je to karprekleto v tej temi.
lp

od kar je treba met IPPI za solo letenje letijo pa v tandemih... :badgrin: :badgrin:
User avatar
papry
albatros
 
Posts: 653
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby igorer » Mon Jun 11, 2012 17:23

Ja za žalost.

Kar pa se tiče direktive CAA, je pa itak verjetno neveljavna saj je v nasprotju z uredbo, al je agencija zopet bolj pametna kot njeni uradni dokumenti. Kot kaže se CAA sklicuje na uredbo kakor ji pač paše, en dan velja, drug dan pa ne, odvisno kam piha veter.
Fly in peace
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1420
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby GregorM » Tue Jun 12, 2012 2:11

Jaz tole direktivo razumem drugače:

Jadralni padalci smo povsem v vrhu statistike reševanj (ob neprimerno manjši populaciji v primerjavi z drugimi aktivnostmi v naravi). Državna blagajna je prazna, nekdo na ministrstvu se je spotaknil ob stroške in zahteval, da se te padalce spravi v red. Namesto debate, zaradi katere vejice uredba ni veljavna, bi raje videl, da se uveljavi in prinese nek napredek, da nebi čez pol leta fasali naslednje uredbe, ki bo približno taka:

"Država ne pokriva stroškov reševanja in zdravljenja ponesrečenih jadralnih padalcev. Reševanje se lahko začne šele po vplačilu akontacije predvidenih stroškov ali predložitvi veljavne zavarovalne police."

Mogoče malce preveč časa preživim v državah tretjega sveta, ampak meni se zdi nivo brezplačnih storitev v Sloveniji še vedno zelo visok in bi se splačalo potrudit, da ga obdržimo.
GregorM
sokol
 
Posts: 100
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: Direktiva o varnosti - Letenje tujih jadralnih padalcev

Postby Silver surfer » Thu Jun 14, 2012 15:34

jurijf wrote:
igorer wrote: Obveza za pilota je le EN 926/1 ter navodila proizvajalca.

Oprema po uredbi mora ustrezati celotnemu EN-926. Pri tem ima pilot obvezo samo slediti navodilom proizvajalca o vzdrževanju in vmesnih meritvah, za celoto pa je odgovoren proizvajalec, domač ali tuji. Po zgornji interpretaciji bi se dalo razumeti, da padalo, ki ni proizvedeno v Sloveniji ni potrebno certificirati po celotnem EN, ampak samo na obremenitev, kar pa seveda ne more biti res.

LP
Jure


Resnično se sprašujem ali je kdo od letalcev sploh prebral to famozno "Uredbo"?
Ma kakšen EN test? Ga sploh ni!!!!!

7. člen
(atestiranje tipa letalne naprave)

(1) Atestiranje je postopek, s katerim se ugotovi, če trdnost letalne naprave in njene letalne sposobnosti ustrezajo tehničnim zahtevam ter predloženi tehnični dokumentaciji, kar se ugotovi s preizkušanjem.

(2) Preizkušanje iz prvega odstavka tega člena opravi pooblaščena oseba, ki izpolnjuje pogoje glede prostorov, opremljenosti s tehničnimi sredstvi za delo, strokovnega osebja in glede operativno-tehničnih postopkov, ki jo za to pooblasti uprava.

(3) Atestiranje, proizvodnja letalnih naprav in amaterska gradnja se izvaja v skladu z določbami pravilnika, ki ureja atestiranje in proizvodnjo jadralnih zmajev in jadralnih padal, ki ga izda minister, pristojen za promet in zveze.

11. člen
(tuj atest tipa letalne naprave)

Pri ugotavljanju sposobnosti letalne naprave za letenje se upošteva atest tipa letalne naprave, ki ga je izdala druga država, oziroma pooblaščeni organ druge države, če je razvidno, po katerih konstrukcijskih standardih je letalna naprava izdelana in če le-ti niso manj zahtevni od domačih standardov.


Če se je slučajno kak funkcionalno pismen letalec uspel prebiti do tu, mu je menda jasno, da se vse kar je napisano, nanaša zgolj na trdnost letalne naprave in ustreznost tehnične dokumentacije.

To in zgolj to piše v uredbi!

EN 926/2? #-o
User avatar
Silver surfer
kanja
 
Posts: 236
Joined: Sat Aug 27, 2005 14:07
Karma: 0

Next

Return to Politika (LZS, ZPLS, FAI ...)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...