Paragliding Slovenia • View topic - XC Baltazar sezona 2009

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

XC Baltazar sezona 2009

Vse o XC Ligi Baltazar.

Moderators: damjancr, aljosa

Postby Pristov » Sun Feb 22, 2009 12:20

Zdravo!!

Po premisleku , predvsem pa po prebranem postu od Aljoše moram priznat, da sem se motil.
To kar je Aljoša napisal je zelo zrelo in odlično razmišlanje, ki me je prepričalo.Upam, da me sedaj ne napadete, da se obračam po vetru, ampak vceraj tega se nisem vedel, vsak dan se pa kaj naučiš.

Mi je všeč, da sem s svojim pisanjem sprožil kup koristnih predlogov od nekaterih, nekateri se pa po svoji stari navadi znate sam v druge vtikat in pod nos nosit, kontra pa ne znate nic napisat.
Aljoši je uspelo, brez da bi se vtaknil vame spisati odličen post in odgovoriti in demantirati vsako mojo izjavo, s katerim me je prepričal.

Jaz sem ze lani hotel, da se stvari premaknejo iz mrtve točke, da se na zpls ustanvi skupina, ki bi naredila strategijo, kako pridobiti več letalnega prostora. In razmišlanje Aljoše in Jožeta je prvo pravo, v katerem vidim našo možnost, pa čeprav je cisto drugačno od mojega včerajšnega. Sta me fanta prepričala.


Upam, da se vam se nisem zameril in da lahko še vedno dirkam Baltazarja.

Lp Anže
Once you have experienced flight you will always walk with your eyes turned to the sky. It is where you come from and where you will return. (Leonardo Da Vinci)
User avatar
Pristov
jastreb
 
Posts: 314
Joined: Wed Oct 19, 2005 8:21
Location: Lesce-Bled
Karma: 0

Postby ducy » Sun Feb 22, 2009 12:51

Podpis in čestitke za povedano »SlimTom« – Tomaž!! To je RES!
Podpis in čestitke za povedano »«valhun« - Molek
Podpis in čestitke Aljoša!! Kar si povedal je popolnoma prav.

Bom tud sam malo pokomnetiral zadeve. Tudi sam sem bil ŽAL zelo gob kršitelj, na kar nisem ponosen, me je enostavno zaneslo, OK ne bomo o tem….

Anže že večkrat smo meli debate, tudi v živo, na mi zamerit ampak se z zadevami ne morem strinjat s tabo in se popolnoma pridružujem komentarju Aljoše, ki me je z odgovorom prehitel, da enostavno ne moreš pričakovat, da ti bo država (SPLOH SLOVENJA) ob upoštevanju določenih pravil, pa kar sama dala nek kos pogače…. »very naive !!« Kaj takšnega se še ni in se tudi ne bo zgodilo!
Kar se tiče držanja se nekih pravil…. Nekateri komentirajo, da bi moral pilot, ki bi kršil, takoj ob licenco. Pa vprašam tistega: ali še imaš izpit za avto !!?? Po moje bi ga moral že 100x izgubit, ker sem 100% da v svoji šoferski karieri še nikoli nisi peljal po regionalni cesti več kot 90 oz na avtocesti 130 km/h !! … če pa si tak poštenjak, potem pri priči pojdi na policijsko postajo in se prijavi za prekršek in jim izroči vozniško dovoljenje! Tako da s takimi bučnicami prenehajte.

Kot je bilo zelo dobro povedano. Zakoni glede zračnih omejitev so napisani samo na papirju in so v nekaterih območjih nesmiselni oz. nepotrebni. Sam si predstavljam takole, mogoče se motim.
Zakoni z zračnimi omejitvami in koridorji so bili napisani v času ko je bilo jadralno padalstvo še v začetkih in se je, če sploh, letelo samo lokalno ali pa v večini samo v dolino.
Časi se spreminjajo, oprema postaja vse bolj zmogljivejša, želje po preletih prav tako in tako so zakoni ki so bili napisani pred časom popolnoma neustrezajo današnjim razmeram.
Zaradi tega bi bilo NUJNO potrebno da se določene osebe zberejo/mo za mizo in se naredi predlog, kateri bi lahko bil predstavljen državi, oz. organom.
Moje razmišljanje je, da se na določenih območjih dvigne dovoljena višina oz. se naredi koridor, kjer bi nam bilo dovoljeno leteti viške kot tistih 300 ali 750 nad terenom. Takšna območja bi lahko bila »zelo« ozka, npr. 1-3km, kar bi bilo za nas čist dovolj in vsi bi se tega držali. Vsi preletaši vemo kje so kritična mesta in takšnih koridorjev sploh ne bi bilo potrebovali veliko!
Vsak, ki bi poskušal naredit prelet bi ga poizkušal po tej poti, vsi bi se lahko dejansko držali pravil, tako bi vsi imeli »enake možnosti« kar bi bilo pravičnejše, kar pa je najpomembnejše, pa sploh ne bi prihajalo do kršitev in ogrožanja varnosti padalcev in »višjeletečih«

No nekateri bo do zdaj rekli da smo mi premajhne ribe, da bi lahko tako vplivali na zakonodajo. Če bomo/boste tako razmišljali potem lahko greste trenirat le še piko.
Treba je verjet v določeno stvar in pri tem 100% vztrajat! In ni hudič da nam ne rata.

Za tiste ki v to ne verjamejo, bom dal še en primerek….. Men grejo po slovenskih cestah zelo na jetre kolesarji (brez zamere kolesarji) ki se vozijo po teh že itak preozkih cestah in ko prideš do njega, kateri se še po vsej verjetnosti vozi po sredini enega pasu ali 1/3, moraš potem za njim ustavit in počakat da ga lahko varno prehitiš po nasprotnem pasu.
S tem povzročajo zastoje in ogrožajo svojo varnost, kot varnost vse udeleženih na cesti.
Še pred časom (cca..12 let nazaj), ko kolesarjev ni bilo dost na cesti, to ni bil kakšen problem, ampak sedaj pa imaš že vsakih 500m enega kolesarja, na katerega moraš hudičevo pazit da ga ne zbiješ.
In če bi zdaj zamišljal tako kot tisti, ki mislijo da se v padalstvu ne da kaj spremenit.
Kako bi bilo najenostavnejše rešit problem?? Ja da enostavno prepovejo kolesarjem na cesto, ampak tega enostavno ne morejo, a ne?? Ne morš nekaterih enostavno izbrisat!! Moral boš narest kolesarske steze, ali pač enostavno dovolit, da se kolesar pelje tud po cesti. Pa še vprašanje. Če voznik slučajno (bog ne daj) zbije kolesarja, pa če prav je ta vozil po 1/3 pasu, kdo je kriv?? Odgovor vam je po vsej verjetnosti znan.

Torej, da ne bom več dolgotvezil. Potrebujemo – zahtevamo »kolesarske steze« in PIKA!!

Dušan.


PS

Sorry Anže, to sem napisl pred tvojo objavo. Tako da si že itak začel "razmišljat tud v drugi luči" :)
exploring the 3rd dimension
User avatar
ducy
jastreb
 
Posts: 319
Joined: Fri Jul 07, 2006 20:19
Karma: 0

Postby Matejc » Sun Feb 22, 2009 14:38

Z mojega vidika

V svetu avijacije obsajajo različne organizacije, ki nas povezujejo, izpostavu bi
http://www.icao.int/
http://www.jaa.nl/ to da strani zgledata deset let za leseno žlico odmislmo!
Tega vrjetno ne pozna vsak padalec, vglavnem namen vsega je zagotoviti varnost v zračnem prometu. JAA naprimer skrbi, za enako licenciranje letalskega osebja v Evropi vendar je priznana vsepovsod po svetu. Končni cij vsega je da ima pilot, ki prihaja iz Finske, enako raven znanja kot Španski, al pa na Brazilski, ko se srečajo tam na 11000m. Najbolj pomembno je, da vsi uporabljajo enotni sistem po katerem letijo, vse procedure tako v zraku kot na tleh, da ne omenjam najbolj primitivnih stvari kot so radijske postaje, ki so na TOČNO DOLOČENI FREKVENCI in ne tako kot pri nas mal na hojladri, in ta pisanje gre lahko od kle naprej v neskončnost....
Na žalost sem šele začel študirat te stvari tako, da ne vem ravno veliko.

No zdej pa bistvo :D
Če je res, da lahko letijo v tujini tudi v E prostoru, lahko mi začnemo na ta način enotnosti v letalstvu, delati na tem da bi bili naši zakoni glede tega poenoteni z Švicarskimi, Francoskimi, Portugalskimi,......
Mislim da je naše Dovoljenje pilota jadralnega padala tudi priznano mednarodno ampak nimam pojma kje.
Po mojem mnenju, se tisto jasno vedenje da letimo po Eju in da ga rabmo ne bo obrestovalo, ker morate vedeti, da si oni ne želijo ustvarjati dela z nami. Tud naprimer Dušanov predlog o cilindrih okol štarta, če bi kdo kdaj pogledu VFR karto bi lepo vidl, da imajo v Avstriji en kup takih cilindrov "Hangglider area", Buzet ima Glider area do 7000ft sam je pač razlika ker jadralni pilot posluša TOČNO DOLOČENO FREKVENCO in ga kontrolor lahko pokliče kadar želi. Sam pri nas se jim pač ni dal ukvarjat s tem in česa takega ne poznamo.

Če bi mi predstavili nekatere dobre argumente pravim ljudem bi nam morda uspelo kaj doseč.

Preden nam pa uspe kaj takega bomo morali prvo sami pri sebi konkretno spremeniti mislnost, ker padalci smo freestylerji letalstvo je pa prej vse drugo kot to.
Pilot, ki leti letalo je moral za letalo odšteti vsaj 100000€ za nekaj kar lahko rečemo avijon. Za razliko od naših 2000€.
Mi mislimo, da ko rečemo nekateri stvari avijon, lahko ta leti vsepovsod in pristaja po vseh letališčih. V resnici je čist druga pesem, letalci so zelo omejeni s tem, če nimajo primerne opreme, navigacijskih sredstev,..... In spet če želimo mi letet na Brnik moramo za vsak potreben instrument odštet za par padal.
Jaz mam šporno licenco in se ne smem javiti kontrolorju prek radijske zveze, ker še nimam narjenga izpita iz angleške frazeologije. Spet pri nas se je cel problem naučit tistih 200 vprašanj potrebnih za teoretični del izpita.
Uglavnm ni tok simpl kot mi mislmo

Če mislmo, da nas omejujejo s strani države, bi jaz reku da smo si prej sami seb problem, pa res se mi ne da več pisat, ker je blo tole za dons že čist preveč,.....

Zaključek je pa tak, da se iz pisanja na forumu nov na žalost nič spremenil, v sloveniji imamo dva možaka, ki sta po moje premalo cenjena Primož in Miha, ki se za razliko od pisanja po forumu držita bl dogovarjanja z državo.
Nesposobni smo sposobni onesposobiti sposobne!
User avatar
Matejc
kanja
 
Posts: 245
Joined: Wed Aug 24, 2005 20:32
Karma: 0

Postby SlimTom » Sun Feb 22, 2009 16:16

@Pristov: hehehe. brisanje postov za nazaj. :)
svašta. Pa ravno o "neki" legitimnosti je bilo govora....

@Aljosa: Cudovito razlozeno in se strinjam. Saj sem tudi sam želel podobno povedati, sam je blo bolj v haiko zenovskem stilu :)))
User avatar
SlimTom
kanja
 
Posts: 200
Joined: Thu May 04, 2006 10:20
Karma: 0

Postby ducy » Sun Feb 22, 2009 17:44

Po mojem mnenju, se tisto jasno vedenje da letimo po Eju in da ga rabmo ne bo obrestovalo, ker morate vedeti, da si oni ne želijo ustvarjati dela z nami. Tud naprimer Dušanov predlog o cilindrih okol štarta, če bi kdo kdaj pogledu VFR karto bi lepo vidl, da imajo v Avstriji en kup takih cilindrov "Hangglider area", Buzet ima Glider area do 7000ft sam je pač razlika ker jadralni pilot posluša TOČNO DOLOČENO FREKVENCO in ga kontrolor lahko pokliče kadar želi. Sam pri nas se jim pač ni dal ukvarjat s tem in česa takega ne poznamo.


Matej če je »samo« to problem se ga lahko enostavno reši.
Prvič. Po moje bi se lahko vsi jadralni padalci zavezali k nekim pogojem da se pač frekvenca striktno uporablja v te namene, da si lahko poklican s strani kontrolorja. OK, res težko, si predstavljam da bi lahko bila to sedanja frekvenca, na kateri je že tako in tako preveč NEPOTREBNEGA blebetanja, zato bi morali za tak sistem imet še eno frekvenco, na katero bi pač šaltal v primeru, da greš na prelet in na tej frekvenci bi bilo prepovedano govorjenje jad. pad. med sabo. Mislim da bi se takšnega pravila lahko brez problemov držali. So pa itak postaje z dvema frekvencama, kjer bi lahko na drugi frekvenci spremljal obvestila kontrolorja.

Drugič. Popolnoma nepomembno je kolk katera zadeva stane. Zakoni, so zakoni, in se ne (smejo) razlikovat po teži določene panoge. Avto tud stane … 80.000€ kolo pa 500€ pa bo on z avtom prav tako moral stat za kolesarjem
Tako da tole je po moje čist ne vmesno in se nas ne tiče. Ne bomo leteli oz. pristajali na letališčih.
Preden nam pa uspe kaj takega bomo morali prvo sami pri sebi konkretno spremeniti mislnost, ker padalci smo freestylerji letalstvo je pa prej vse drugo kot to.
Pilot, ki leti letalo je moral za letalo odšteti vsaj 100000€ za nekaj kar lahko rečemo avijon. Za razliko od naših 2000€.
Mi mislimo, da ko rečemo nekateri stvari avijon, lahko ta leti vsepovsod in pristaja po vseh letališčih. V resnici je čist druga pesem, letalci so zelo omejeni s tem, če nimajo primerne opreme, navigacijskih sredstev,..... In spet če želimo mi letet na Brnik moramo za vsak potreben instrument odštet za par padal.
Jaz mam šporno licenco in se ne smem javiti kontrolorju prek radijske zveze, ker še nimam narjenga izpita iz angleške frazeologije. Spet pri nas se je cel problem naučit tistih 200 vprašanj potrebnih za teoretični del izpita.
malo mešaš svoje zadeve ki jih imaš sedaj kot pilot letala. :)

Tretjič. Kjer praviš, da si oni ne želijo ukvarjati z nami pa hudiča MORALI BODO !!! in pika, pa ne morjo nas izbrisat!! To miselnost mormo imet v sebi, VSI!! in pika! Kot sem dejal prej z primerom kolesarja.
Kaj je cenejše (ker pač prvo gledajo s stani financ oz. dobička) da res enkrat strmoglavi letalo z … 150 ali več potniki + padalc?? Ali da ….ne vem… letalo po potrebi naredi maši zavoj oz. na tistem območju leti par metrov više, oz. se točno drži določene višine, ki je po navadi višje kot dejanskih 300 ali 750 nad terenom, itd…
Torej se vprašam, kaj je na koncu cenejše, če gledamo samo iz ekonomskega vidika. Če upoštevamo pa še vse ostale stvari, se pa itak ve kaj bi bilo za vse boljše.
Četrtič. Da se zadeve (upam da ne!!) ne premaknejo na boljše in da smo še naprej ujeti v kletki. Vedno se bo našel nekdo ki bo slučajno ali namensko kršil prostor in bo s tem ogrožal sebe, kot tudi ostali zračni promet in bo tako vedno dopuščena možnost nesreče.
Ne vem…… vsak…. po zdravi kmečki pameti sigurno ne bi vztrajal pri obstoječem sistemu.
In kot je rekel Tomaž. Zakoni morajo delat življenje boljše in varnejše.

In še enkrat, NEMOREJO NAS IZBRISAT!!

Dušan
exploring the 3rd dimension
User avatar
ducy
jastreb
 
Posts: 319
Joined: Fri Jul 07, 2006 20:19
Karma: 0

Postby valhun » Sun Feb 22, 2009 18:57

Bo kar držalo Dušan. Je prav hecen ta naš JP svet. Tam, kjer ni nobene potrebe, smo zavezani k nekim zakonom, ki so čisto brez potrebe in koristi. So jih pač uradniki (z fosilnim načinom razmišljanja) napisali, predvsem z idejo, da nočejo imeti 'konkurence' oziroma planktona po zraku (tako nas večina trdokrilnih letalcev poimenuje). Nihče se ni vprašal, zakaj pa naj bi napisano sploh bilo napisano. Vsaj meni ni znano, da bi se zaradi naših previsokih izletov zgodilo ne vem koliko nesreč, da so nastale žrtve oziroma materialna škoda.
Po drugi strani, ko gre pa za našo varnost, pa za nas nič ne skrbijo s predpisi, ki bi od nas zahtevali strožja merila (bolj varno opremo itd.), da bi preprečili marsikatero tragedijo. Ne ne, tu moramo sami poskrbeti zase.

Dodam pa lahko še to: v večini primerom sem imel srečanja s športnimi letali nižje kot 750m nad teren. Recimo, ko sem pred afriko šel trenirat vitlanje v Cerkje, sem odletel do Kostanjevice in nisem šel čez 900 nad morje. Pa me je blizu Kostanjevice dohitel turističnik, naredu 2 kroga okoli mene (po moji oceni manj kot 200 stran), so mi mahali v kabini. Za pozdravček (ko so odhajali) so mi še rotor poklonili, da sem oreng frontalca fasal. Pa se nisem zaradi tega razburjal in kurču, da so kršli ne vem kater zakon, predpis in uredbo. Nad Belo krajno mi tudi še ni ratalo jih srečat na 2 jurja, na 1000 m pa že precejkrat.
Ja si to razlagam nekako takole. Nižje pri tleh je ozračje bolj mirno in s tem je let prijetnejši, kot pa 3-400 m pod bazo, kjer jih termika najbolj preruka. Mogoče se motim, sam sem fotra slišal tako razlagat (je pred 12 leti delal izpit za športni avion).

Prav zato bo zame še dolgo E prostor 'moj'. Upam samo, da mi ne bo kdo zaradi tega prepričanja prišel 'štrike' rezat.

Čim več kritev v E prostor vam želim, Jože
valhun
kanja
 
Posts: 264
Joined: Sun Oct 02, 2005 22:52
Location: Slamna vas 12
Karma: 1

Postby airblade » Sun Feb 22, 2009 21:04

@Pristov

Ko začneš pa poste brisat na FORUMU, je pa hujše kod da letiš direktno preko BRNIKA.
Stoj za svojimi dejanji.

Grrrrrr.
--NovA -- Factor II --
airblade
kanja
 
Posts: 268
Joined: Sat Jan 21, 2006 11:56
Karma: 0

Postby Matejc » Sun Feb 22, 2009 21:35

Dušan ti misliš da sem jaz na strani avijatorjov? Bi sam seb v skledo pluvov?
Če ne poznaš sistema ne morš kr neki govort o njem. Zakaj mešam z letali? Zato ker vsi po istem luftu letamo, al ne?
Sicer izvedljivo v knjigah, če bi želeli po tvojem predlogu kontrolorjev letet, bi mogu imet slavni transponder o katerem je blo že dost povedano na forumu. Za katerega bi mogu odštet mislm da vsaj 3000€, kot drugo bi mogu met narejen izpit iz stokovne angleščine in angeleške frazeologije, zadnji problem pa so kontrolorji, za katere ne veš da je podjetje registrirano pod d.o.o. in ti ne govoriš z jezusom v nebesih ki ima vedno čas, ampak navadnim človekom, ki je plačan za svoje delo. Zaenkrat imamo še srečo, da jih ne plačujemo iz lastnih žepov, naprimer v avstriji ti za javlajanje na frekvenci lepo pošlejo domov račun za storitev.

O tem da se bodo moral z nami ukvarjat in nas ne morjo zbrisat.
Ne vem zakaj tak negativni pridih do kontrolorjev, ki nimajo v bistvu v tem problemu nič s tem. Oni se držijo zakonov in delajo kar morajo, tako morajo tudi prijaviti pilota ki ga kaj serje po luftu, brez pardona!
In kje smo mi? imamo več sreče kot pameti, ker mislim da se kontrolorji, inšpektorji zavedajo našega početja in so naprimer izdal tud Bilten VFR (vizualnega) letenja, na katerem je začuda na prvi strani fotografija padalca. Mi bedaki pa prijavljamo lete za katere se podpisujemo, tako da hvala tem ljudem da to tolerirajo, sigurno pa ne bo več tako ko bo prišlo do kakega incidenta in spet bomo vsi nasrkal zarad posameznika, kot je bilo pred leti zaradi slavnega Zapodja.

Na žalost nam uporništvo, lepi reki in poezija ne bo pomagala. Ne mislit o men da sm kr na enkrat proti padalcem, samo povem golo kruto realnost, ki nam ni po godu.

Jst sm predstavu svoj vidik osvojitve Eja, ki je po mojem mnenju mogoč zgolj z poenotenjem predpisov z drugimi državami.
Nesposobni smo sposobni onesposobiti sposobne!
User avatar
Matejc
kanja
 
Posts: 245
Joined: Wed Aug 24, 2005 20:32
Karma: 0

Postby Turčin » Mon Feb 23, 2009 14:05

(Mimogrede - Jože, ničesar niso kršili. Tudi največji potniški reaktivci smejo leteti v E-ju in tudi v G-ju; pač po veljavnih pravilih! Prav na Smuku in Pogorelcu pa se na ~1800 m navrtiš v njihov koridor Metlika - Dolsko, na ~2200 pa povrhu še v C-prostor, kjer letijo instrumentalno - NE gledajo ven! - in hitreje od 250 vozlov ...)

2 možnosti imamo:
- ne delajmo sami nepotrebnega kravala, dokler nam (samo v E-ju !) gledajo skozi prste
- začnimo zelo organizirano in argumentirano dajati predloge za spremembo uredbe. (Se komu zljubi?)

Tečnarjenje, izsiljevanje, "utemeljevanje" z rednim kršenjem itd bo samo potrdilo, da smo res nadloge, za kakršne nas imajo. Pa še kako lahko nas "izbrišejo"! Ljudje, se zavedate, da nas lahko kadarkoli trajno prizemlji kontrola letenja z enim samim ušivim notamom, dolgim en stavek?! To je v njeni pristojnosti! Samo zazdelo se jim bo, da (preveč) ogrožamo varnost, pa bo "problem" zanje rešen v 2 minutah....

Poenotenje z EU je dober razlog. Najbrž pa bo treba ponuditi tudi kako "protiuslugo" - o tem sem nekoč že pisal: Mogoče "B" izpit, kakršnega imajo Nemci, Avstrijci ..., ki bi imetniku dovoljeval vstop v E. (Mogoče bi lahko kar "posvojili" teoretični izpit motornih zmajarjev ali UL-ovcev) Ablast nam ne bo kar podarila letenja v E-ju. Proti kaki uvedbi radijskih postaj (ki v E-ju itak niso obvezne) ali celo bognedajtransponderjev bodo na srečo tudi kontrolorji letenja, ki se nočejo in ne morejo ukvarjati še s planktonom.
Turčin
kanja
 
Posts: 275
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Postby jurijf » Mon Feb 23, 2009 20:00

Fantje! Problematika zračnega prostora, izpitov, radijskih postaj itd. kar ste načeli v tej temi, je precej široka in bolj kompleksna kot si predstavljate. Hočeš ali nočeš smo tukaj prosti letalci in tudi športni letalci v podrejenem položaju. Zakaj? Ne zaradi države in ne zaradi aparatčikov v pisarnah. Problem je namreč zelo enostaven. Stojimo na sproti in na poti miljonom potnikov v letalskem prometu. Vsak dan leti iz Brnika več ljudi kot je prostih letalcev v Sloveniji. In če bi na referendumu vprašali, ali so ti ljudje pripravljeni podaljšati svoje potovanje za 10 minut in plačati 5 EUR več za svoj polet proti recimo Dunaju, ni potrebno imeti doktorata da uganeš izid.
Vsi zakoni, ki to regulirajo so enostavna posledica zgornjega dejstva. Če pogledaš iz te perspektive, potem so ti razne 'čudne' rešitve bolj jasne. Sprememba zračnega prostora ima lahko za posledico dodatne stroške prevoznika, recimo 100 EUR na polet. To pomnožimo z dvema poletoma na dan in 365 dni, pa lahko za ta denar (in za to nafto) organiziramo vsakodnevni avtobus iz Štajerske na Gorenjsko, kjer imamo na srečo hribe, skozi katere se na da letet.
Radijska zveza s kontrolo letenja? Skoraj nemogoče, saj bi potrebovali nove radijske postaje (kontrola jih ne bo nabavila, pa ne zato, ker noče, ampak ker mora ves letalski radijski promet potekati po predpisanih procedurah in na predpisanih frekvencah, da zagotovi res kvalitetno komunikacijo). Tudi interesa na strani kontrole ne bo, če mi ne bomo plačali te storitve (pa še potem dvomim, da bomo kaj imeli od tega)
Širitev zračnega prostora? Ni nemogoče spremeniti vsaj dela E prostora v G. Tu se postavlja vprašanje: ali naj tak predlog predstavi 'poreden mulc, ki dela samo zgago' ali pa skupina dokaj razmnih ljudi, pripravljenih za argumentiran dialog? Morda ima 'siten mulc' več možnosti, da na hitro izsili kakšno stvar. Ne vem, ampak od treh mojih otrok največ 'izsili' tisti, ki ne gre v konflikt (samo za info. otroci so 25,22 in 18 let).
Predlagam torej, da dobro pretehtan predlog sprememembe zračnega prostora damo kot naše videnje in naše želje in poizkušamo premakniti zadeve v naše dobro. Zadevo je potrebno predstaviti tudi v pravem trenutku. Ocenjujem, da je po volitvah in zamenjavi na čelu direkcije za letalstvo zdaj res pravi trenutek za to. Trajalo bo vsaj leto, preden se bo stvar zares premaknila, ampak tukaj ne moremo veliko.
Do takrat pa je potrebno spoštovati zakone, ne glede na to, ali so nam všeč ali ne. Zakoni niso, kot trdijo nekateri, demokratični konsenz, ki ga spoštuješ samo če ti je všeč, ampak so pač zakoni, ki jih je teba spoštovati, upoštevati in tudi izvajati. Zrelost vsakega posameznika se ocenjuje tudi po tem, kako upošteva zakone, tudi če se z njimi ne strinja.
Kot sem že nekajkrat v debatah povedal in tudi napisal: OLC (Baltazar) je tekmovanje, v katerm sodeluje vsak sam in prostovoljno. Če s svojim letenjem krši zakone, je to njegov problem. Ali bo letel in skrival svoje nelegalne polete, ali jih objavljal in s tem dal orožje v roke nasprotnikom, ki E protor opravičujejo kot varnosto cono do D prostora, ali pa raje (čaprav malo manj blesteče) letel v okviru predpisov, naj se odloči vsak sam. Organizator ni policaj in ni oblast, ki sankcionira tako letenje, seveda pa pravi policaji to letenje na strežnikih vidijo in se lahko temu primerno odzovejo. Do sedaj se niso, se bodo pa 100% oglasili, ko bomo hoteli širiti G prostor. Ali nam bo takrat to v pomoč?

LP

Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Postby valhun » Mon Feb 23, 2009 20:32

Turčin, vem, da smejo leteti v E in G. Nisem reku, da je pilot kršu pravila, je pa svojim manevrom meni nakopal malo telovadbe. In to isto (verjetno manj telovadbe) lahk tudi mi njim kdaj pa kdaj nakopljemo.
V bistvu sem hotel predstaviti dejstvo, da je E in G prostor praktično identičen kar se tiče možnosti srečanja letal.
Se strinjam, da če je kje kakšen koridor, se vanj ne sme uletavat in pika.
Ob tej priliki te prosim, če mi lahko poveš oziroma pošlješ karto E prostora in koridorjev v naši okolico (Smuk, Pogorelec). Da ne bom nevede uletaval, kamor pač ne bi smel.
Prostor E bom pa zaenkrat še kar lepo vrtal.

V naprej se zahvaljujem za karto (lahko pošlješ na joze.molek@siol.com )
valhun
kanja
 
Posts: 264
Joined: Sun Oct 02, 2005 22:52
Location: Slamna vas 12
Karma: 1

Postby Matejc » Mon Feb 23, 2009 21:12

Ni nobena skrivnost :D

http://www.sloveniacontrol.si/acrobat/a ... en-GB.html

Prvo klikneš: ENR 6 En-Route Charts
drugo: En-route Chart - ICAO Lower Airspace

Pa si poglej tm k piše MEL, boš vidu da piše 8000 (ft). Ta cifra predstavlja minimalno višino na tej ruti. Pilot lahko odstopa od linije max 5milj levo desno in držati mora višino 95% natančno.

Sicer pa noben ne govori da bi iz Eja naredili G prostor, ker je nemogoče, saj v Eju deluje Traffic information, ki "skrbi za tamale" frčoplančke na poti. Kar je glavna razlika med E in G.
Nesposobni smo sposobni onesposobiti sposobne!
User avatar
Matejc
kanja
 
Posts: 245
Joined: Wed Aug 24, 2005 20:32
Karma: 0

Postby valhun » Mon Feb 23, 2009 23:09

Hvala Cegi za karto.
Kaj pa dejasko pomeni ta višina ~ 1800 m? Letijo potniški na tej višini tu čez al se tako nizko nobeden ne spusti? Ja jih tako nizko še nisem videl letet.

LP Jože
valhun
kanja
 
Posts: 264
Joined: Sun Oct 02, 2005 22:52
Location: Slamna vas 12
Karma: 1

Postby aljosa » Tue Feb 24, 2009 10:23

Hojla,

Na ZZPLS sicer dolocene aktivnosti glede zracnega prostora ze tecejo, oz. vsaj naj bi. Erzen ze nekaj casa pripravlja predlog zemljevida novega zracnega prostora, Jure pa naj bi obnovil pogovore na upravi, in jim predstavil 3 zelo konkretne predloge, ki smo jih lani sprejeli na zadnjem sestanku. Takrat smo bili vsi skupaj zelo optimisticni in smo v te predloge polagali kar velike upe.

Jure, se je tukaj premaknilo kaj naprej? Je nas optimizem izpred 3 mesecev se upravicen?

lp,
aljosa
Jadralno padalski portal Eol - www.bogvetra.com
User avatar
aljosa
kanja
 
Posts: 260
Joined: Wed Aug 24, 2005 18:16
Karma: 3

Postby valhun » Tue Feb 24, 2009 12:39

V današnjem Delu: http://www.delo.si/clanek/76526
Da se ne bo kdo prestrašil.
LP Jože
valhun
kanja
 
Posts: 264
Joined: Sun Oct 02, 2005 22:52
Location: Slamna vas 12
Karma: 1

PreviousNext

Return to XC liga Baltazar

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...