Paragliding Slovenia • View topic - Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.

Moderators: pgtoni, Iv@nl

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby Thomy » Wed Aug 17, 2011 14:04

Pozdrav!

Tema je nekoliko šla v pozabo, jaz pa nimam še razčiščenih pojmov, kako je z letenjem v okolici Bovca.
Ko sem domačina vprašal, če se leti iz Kanina, me je takoj opozoril, da bom imel stike s policijo... Pa sem le videl v nedeljo tri padalce iz Polovnika proti Svinjaku (čeprav letov niso prijavili) in včeraj je Jože odletel super špuro iz Vogla. Kako je sedaj s tem?

- Se lahko leti, se pa ne sme pristajati v okolici letališča?
- Velja prepoved celo leto?
- Je potrebno le paziti, da ne pristajaš/letiš v kvadratu narisnem na karti, ki sem našel na strani letališča (http://www.bovec-airfield.si/Portals/PA ... _Bovec.jpg)?

Hvala za pojasnilo!
Tom Pavlič
DJP Kovk Ajdovščina
User avatar
Thomy
jastreb
 
Posts: 361
Joined: Wed Sep 06, 2006 9:14
Location: Koper, Slovenia
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby urban@ » Wed Aug 17, 2011 16:29

Tole ti ne bo pomagalo preveč, ampak če pogledaš VFR karto je lepo napisnao, kje se lahko leti in kje ne. Po moje se ne more vsak zmislit in nekaj po svoje omejevat.
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby peterka » Thu Oct 13, 2011 15:24

Pozdravljeni,
Stanje na bovškem se na žalost še ni uredilo. Upravljalec letališča Bovec trdi, da je Zvezna uprava za civilno zračno polovbo Republike Jugoslavije leta 19xy izdala cono športnega letališča Bovec, ki po njegovih besedah sega od Žage pa globoko v TNP. Upravljalec Letališča Bovec dovoljuje letenje v omenjeni coni le pod pogojem da JP predhodno najavi let, ter je v času letenja v coni dosegljiv na komunikacijsko postajo z letalsko frekvenco AM 123.500 MHz.
Skladno s ZAKONOM O LETALSTVU je treba upoštevati sledeče:

2.6. Razvrščanje in oprema zrakoplovov
40. člen
(delitev in oprema zrakoplova)

(1) Zrakoplovi se razvrščajo glede na vrsto, kategorijo, namen uporabe, težo in drugo.
(2) V zrakoplov morajo biti, v odvisnosti od kategorije in namena uporabe, vgrajene naprave in oprema za varno letenje.
(3) Minister, pristojen za promet, izda predpis o razvrščanju zrakoplovov in opremi, ki mora biti vgrajena v zrakoplov glede na razvrstitev iz prvega odstavka tega člena.
41. člen
(zahteve glede opreme za komunikacijo)

Radijske naprave in druga oprema za komunikacijo z zrakoplovom morajo ustrezati veljavnim tehničnim predpisom Republike Slovenije. Organ, pristojen za telekomunikacije, izda dovoljenje za delovanje takih naprav v zrakoplovu. Dovoljenje za vgraditev takih naprav v zrakoplov izda agencija, če so izpolnjeni predpisani pogoji glede opreme iz prejšnjega člena.
154. člen
(predpisi o namestitvi radijske opreme)

Minister, pristojen za promet, predpiše pogoje v zvezi z namestitvijo in uporabo radijske opreme na krovu zrakoplova in drugih naprav za komunikacijo za namene civilnega letalstva.
111. člen
(cona letališča)

(1) V coni letališča je postavljanje ovir izjemoma dovoljeno.
(2) Cono civilnega letališča določi agencija cono vojaškega letališča pa določi minister, pristojen za obrambo, v soglasju z ministrom, pristojnim za promet.

Glede na to, da Agencija za civilno letalstvo skladno z drugim odstavkom 111. Člena Zlet ni določila cone civilnega letališča Bovec, ne vidim nobene ovire za letenje na bovškem (res je, da ni humano in varno letenje nizko nad in pred pragom steze). Dejstvo pa je, da vas bo policija pričakala na pristajalnem mestu če bo dobila prijavo s strani upravljalca letališča (365 dni v letu).

Lep pozdrav, Peter
User avatar
peterka
kavka
 
Posts: 40
Joined: Thu Apr 27, 2006 18:09
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby JaniK » Thu Oct 13, 2011 15:41

In kaj bi/bo policija nardila v tem primeru ? Izdala placilni nalog ? Za kaj ?
A ni po uredbi tko, da lahko prakticno pristanes "kjerkoli" iz varnostnih razlogov ?

Jani
User avatar
JaniK
jastreb
 
Posts: 430
Joined: Thu Aug 18, 2005 16:30
Location: Tolmin
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby bigA » Thu Oct 13, 2011 19:46

Meni se zdi, da se tam še bojijo da bi z MTB previsoko skočil, ko se iz Kanina dol pelješ :( :(

Lahko bi si pogledali dogovor v Ajdovščini kot dober zgled...

Aleš
bigA
galeb
 
Posts: 84
Joined: Wed Jan 11, 2006 0:33
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby peterka » Thu Oct 13, 2011 19:52

Policija se mora na prejeto prijavo odzvati. Kolikor je meni znano (nisem še bil v taki situaciji), naredi policija neke vrste zapisnik ter ga posreduje letalskemu inšpektoratu. Menda do sedaj še nihče ni plačal globe. (glej 111.člen). Kar se tiče zasilnega pristanka verjetno lahko pristaneš tudi pred nuklearko, vendar ne vem če ti bo to uspelo večkrat ...

Toliko o tem, lp
User avatar
peterka
kavka
 
Posts: 40
Joined: Thu Apr 27, 2006 18:09
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby urban@ » Fri Oct 14, 2011 8:26

Če ne gre za prekršek ali KD, potem lahko začne, oz. bi morala policija globiti prijavitelja za lažno prijavo.
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby peterka » Thu Oct 20, 2011 12:37

Živeli,
zgolj primer diskriminacije pri letenju v nedefinirani coni javnega letališča Bovec.
Izvleček iz NOTAM-a:

B0269/11 A) LJBO B) 26.9.2011 14:14:00 C) 26.11.2011 19:00:00
E) FLYING IN AERODROME ZONE IS PROHIBITED TO ALL AIRCRAFT WHICH ARE NOT EQUIPPED WITH RADIO STATION WHICH OPERATES ON AERODROME FREQUENCY 123.500MHZ. PILOTS OF AIRCRAFT MODELS MUST ALSO BE EQUIPPED WITH RADIO RECEIVERS WHICH OPERATE ON AERODROME FREQUENCY.


LP Peter
User avatar
peterka
kavka
 
Posts: 40
Joined: Thu Apr 27, 2006 18:09
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby peterka » Thu Oct 20, 2011 12:47

User avatar
peterka
kavka
 
Posts: 40
Joined: Thu Apr 27, 2006 18:09
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby gradient » Thu Oct 20, 2011 13:48

Glede na to,da kontrola zračnega prometa slovenije v VFR biltenu ki ga izdaja vsako leto napiše, da uporaba radiskih postaj v G prostoru ni potrebna in ker cona letališča sploh ni določena z strani agencije za civilno letalstvo se človek vpraša na kakšni podlagi te NOTAM e sploh izdajajo. Mogoče zgolj prijateljske veze in poznanstva :evil:
User avatar
gradient
galeb
 
Posts: 72
Joined: Wed Jan 31, 2007 0:32
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby urban@ » Fri Oct 21, 2011 8:25

Seveda če prebereš kaj piše "Za uporabo letališča Bovec..." je jsano, da JP to ne zadeva.
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby gradient » Fri Oct 21, 2011 16:25

urban@ wrote:Seveda če prebereš kaj piše "Za uporabo letališča Bovec..." je jsano, da JP to ne zadeva.


urban@ če bi ti dobro prebral bi videl da gre za dva NOTAM-a in sicer prvi pravi da je letenje z vsemi letalnimi napravami to pa so tudi JP, ki nimajo radiske postaje prepovedano v coni letališča. Cona letališča pa je po upravnikovem mnenju cela bovška kotlina. Drugi pa je ta ki zahteva najavo 48 ur pred uporabo letališča. Upam , da ti je zdaj bolj jsano :D oba NOTAM-a pa si lahko ogledaš na tej povezavi http://www.sloveniacontrol.si/notam?notam=2
LP
User avatar
gradient
galeb
 
Posts: 72
Joined: Wed Jan 31, 2007 0:32
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby nikoko » Fri Oct 21, 2011 17:01

Zgleda ,da so ljudje v okolici Bovca mal čudni, če se v enem letu ne morete zmenit za kompromis ,ki bi zadovoljeval obe sprte strani včasih je dovolj izredno malo,da nerešljivo postane rešljivo....
nikoko
User avatar
nikoko
sokol
 
Posts: 102
Joined: Mon Jan 29, 2007 19:34
Location: Sovodenj
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby Turčin » Sat Oct 22, 2011 7:46

Včasih je za velike nepotrebne težave dovolj , da je en sam človek malo čuden ... in ta Bovški zdrahar je očitno kar precej čuden. (Nekoč v JLA so take ozdravili s "čebovanjem"!)
Padalci pa lahko pokažete (pokažemo) malo pozitivnega pristopa in zdrave pameti z izogibanjem letališkega šolskega kroga (ne neobstoječe cone); s postavitvijo ustreznih obvestil na vzletiščih in pristankih ... Sem enkrat že omenjal: Kaj naj naredi 'jedrilica' ali 'šlep', ki ji med pristajanjem / vzletanjem 50 m od tal pot prekriža en neuvideven 'plankton' ?
Turčin
kanja
 
Posts: 275
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Re: Letenje v Bovcu in okolici drugih letališč - poročilo

Postby roky » Tue Oct 25, 2011 7:03

Zdravo!!!
Šleparji v zraku imajo absolutno prednost!!!..........Malo se da tudi umakniti, kajti sam letim jadralno kakor tudi motorno ter tudi dostikrat šlepam v gostem prometu ( beri plankton) Da ne bo pomote letim tudi jadralna padala.Letim v Lienzu(Avstrija ) in se ne redko kdaj zgodi da na samem letališču pristane kakšen zmajar.. padalec ...balon brez postaje ali predhodne najave( malo tolerance mora biti) .Ampak varnost je na prvem mestu .....vsak pilot kateri šlepa je dolžen še močneje opazovati prostor okoli sebe ....ter paziti kaj mu počne oni vzadaj.....vrjemite mi da včasih več gledam v ogledalo kakor pred sebe!!! (imel sem pač malo preveč nadletanj in podletanj in v bližini pobočja to ni preveč zdravo). Šlepqarji se med sabo opozarjamo na morebitne prepreke in ovire ....takšne ali drugačne.
Tile bovški asi naj malo pridejo leteti v dolomite .....kadar je v zraku full planktona ...motorcev......zmajarjev...pa še z kakšnega tekmovanja zurijo na stezo plus naši gosti tam od 30-40 plus naši klubski piloti ca 10 letal!!! Ja ja je včasih kar pestro ...do sedaj pa je samo enkrat prišlo do air strike (pilota sta letala brez opozorilnega sistema ....sneg v hribih in sonce v očeh.......!!!)
Vsekakor pa je vsaka nesreča preveč .....piloti so dolžni opazovati okolico ter biti vidni!!!
Skratka z malo tolerance se da dosti narediti ....ampak varnost je na prvem mestu .........mogoče je tudi v bovški kotlini tako močan promet kakor v TMA Maribor??!!! ( he he ) Lp iz LOKL
Rok Brdnik
See you in the sky!
roky
galeb
 
Posts: 57
Joined: Sun Jan 13, 2008 9:39
Location: Seča ..Lucija
Karma: 0

PreviousNext

Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...