Paragliding Slovenia • View topic - Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.

Moderators: pgtoni, Iv@nl

Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby gzilnik » Tue Nov 12, 2013 14:57

https://www.youtube.com/watch?v=AC_b4YnhLdQ

Pozdravljen kolegi padalci, prijatelji in ostali

V priponki prilagam videoposnetek dogajanja moje letalske nesreče, ki lahko služi v poduk, informacijo ali pa samo kar tako za ogled, česar naj se nam ne, oz se nam ne more zgoditi
Lepega sončnega dne 13.10.2013 smo se z družbo odpravili na primoski konec jadrat z JP, veter je bil normalen JZ s sunki do 6 m/s. Vzleti so potekali normalno, jadranje vse kot bi naj bilo, ko pa pridem do Predmeje pa pri mojem letu VSE NAROBE:
-Zapeljem se nad celino oziroma za greben z premalo višine, čeravno je vario piskal navzgor (rotor)
- ko se dviganje počasi končuje se zapeljem direktno proti buli pred mano, poleg tega hriba, pa je še kanal z dežurnim stebrom (čisti rotor imej vsaj 200+ m višine, če greš za greben) , ko pa sem bližje hribu dobim ogromno frontalno zapiranje delno še nesimetrično , vse krilo se mi obesi po vrvicah, sam pa pumpnem 1x in nato še 3x namesto da bi ga pustil pri miru, ter ga tako ubijem in spravim v deep stall, vidim da se ne bo izšlo
- spustim desno komando (nikoli je ne spusti z roke primi jo z levo skupaj) zagrabim za rezervo, da jo bom izvrgel, v tistem trenutku pa me padalo preseneti se zbudi, useka naprej pred mene me vrže preko krila z propadanjem 16,5 m/s v trenutku sem opazil premalo višine za rezervo (da bi krilo zavrl rabiš obe komande)
-dejansko sem potem letel v nekem stallu vzvratno in samo še malo levo komando potegnil in upal, da me ne prinese v skale na desni strani zadnja sekunda na variu 44 km/h horizontalno in cca 8 m/s dol direktno na rit :)
Baje so me po postaji kolegi pozivali z rezervo, vendar nisem popolnoma nič slišal in ujel (prezaposlen verjetno z reševanjem)
Ko sem po nekaj časa zadihal, sem javil po postaji, da me boli hrbet ter, da noge delujejo zagledam kolega sopadalca, ki ga od prej nisem poznal Sebastjan-a Podbregarja, bil je pri meni, kot bi mignil ter poklical po telefonu pomoč. GRS in Zdravstveno osebje se je pojavilo na prizorišču zločina kot bi mignil, v 50 min pa je prispel tudi vojaški helikopterski prevoz zame do Ljubljanske travme, v tem času pa so me Sebastjan in ostali ?(nisem si zapomnil šok…) osvobodili sedeža in padala brez poškodb (hvala). Da pa ne pozabim gospe oz gospodične, ki mi je ves čas masirala hrbet tudi jadralne padalke, ki pa je bila samo na sprehajanju tam, skratka ZAHVALA vsem, ki so nesebično pomagali na temu podvigu, ki pa ga ne nameravam NIKOLI več ponoviti.
Posledice : Zlomljena vretenca v hrbtenici L2 ledveno vretence, ki so ga uspešno privijačili skupaj z nekaj pomoči kosti iz kolka, ter počeno t8 prsno vretence, ki je brez posega in zmrznjena rit ter desno stegno, se pa že taja. :D

Iskreno upam, da se ne boste učili s svojih napak temveč si poglejte video in izluščite čimveč iz tega dogodka,
Srečno in krasne doolge mirne polete Vam želim vaš letalski kolega in prijatelj Gregor Žilnik, ter se vidimo na ZPLS dogodku 23. Novembra v čimvečjem številu
gzilnik
fazan
 
Posts: 5
Joined: Sat Oct 02, 2010 21:49
Karma: 0

Re: Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby jaq » Tue Nov 12, 2013 15:19

Poglej 27. sekundo posnetka. Položaj tvojih rok v tistem trenutku je bil usoden. Nekajkrat si poglej posnetek zapored in vedno glej samo delo rok. Ko je bila kupola za tabo si imel zavrtih precej preko 50% po moji oceni. Rock'n roll dejansko. #-o Kupola naprej, zavreš. Kupola nazaj, popustiš. Tako nas učijo v šoli. Samo dejansko je pa v trenutku ekstremne situacije vse tako hitro...

Dobro okrevaj pa se vidimo na žurki.
FEEL ALPE ADRIA
]
jaq
galeb
 
Posts: 98
Joined: Tue Dec 06, 2005 11:18
Location: Kranj
Karma: 0

Re: Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby jerry » Tue Nov 12, 2013 15:44

Živjo!
Upam, da dobro okrevaš in se kmalu vrneš "na mesto zločina" na uživanje! - vsaj zame je
Kovk eden najenostavnejših terenov za mirno jadranje (tud Nanos kasneje ta dan je bil kot puter).
Tud sam sem letel ta dan in ko sem prišel na start (malo po 13h) je bilo rečeno, da pride
helikopter zaradi tvoje nesreče (ki pa ga sam nikakor nisem videl) in da naj se naprej od Otlice
ne leti. No v prvi rundi res nisem silil preveč v tisti konec, drugo rundo pa že malo.
Skratka - kadar se vozim tam dol - ne vem, če sem že kdaj sploh šel za greben, včasih celo bolje dela
bolj spredaj. Sem pa že dostikrat videl padalce precej zadaj in res tudi dosti višje. Usodna je
bila (kot si že sam ugotovil) premajhna višina in napačne reakcije v nadaljevanju.
Vesel sem, da se je vse skupaj (dokaj) srečno končalo in si se iz tega ogromno naučil in te
zato v prihodnje čaka še veliko lepih in mirnih trenutkov v zraku.
Pa hvala za video - je res poučen!

Jernej Gortnar
Free bird
Jernej G.
jerry
sokol
 
Posts: 150
Joined: Thu Sep 28, 2006 16:42
Karma: 0

Re: Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby Thomy » Thu Nov 14, 2013 10:01

Ojla.

Mislim, da je vsaka nesreča edinstvena in težko določiš točno kateri gib je povzročil katero posledico... pa tudi če bi to lahko, bi težko takšne lekcije uporabil ko se kaj na daleč podobnega spet zgodi, ker bi takrat ponovno instinktivno poskušal le rešiti, kar se pač rešiti da.

Seveda pa so velike napake, s katerih se da potegniti kakšno lekcijo. Prva je zagotovo letenje nizko za greben v rotor. Sicer s posnetka se težko razloči, saj je perspektiva popačena, a je očitno, da so ostali leteli dosti bolj zunaj.
So lokacije, kjer tako letenje ni problematično, a na Kovku je pogosto kar težko se prerinit nazaj v ospredje, če se malo naivno pustimo odpeljati z močno zaneseno termiko. Mnogi to napako storimo, a ga ponavadi odnesemo le z nekaj straha.

Mislim pa, da ni nič narobe spustiti komando, ko sežeš po rezervo, ker ne verjamem, da bi kaj pomagal, če bi jo držal z drugo roko. A rezervo je potrebno vreči, ko si se za to odločil! Mislim, da je bila to največja napaka.

Kot vidiš sem napisal dosti krat "mislim", ker so to pač le moja mnenja. In le ti si bil v tvoji koži in veš kaj se je zgodilo... in ne nazadnje bi morda z drugačnim reagiranjem lahko bilo še slabše.

Poskusi odnesti kaj pozitivnega z vsega tega, če se le da. Uspešno okrevanje in lep pozdrav!

Tom
Tom Pavlič
DJP Kovk Ajdovščina
User avatar
Thomy
jastreb
 
Posts: 361
Joined: Wed Sep 06, 2006 9:14
Location: Koper, Slovenia
Karma: 0

Re: Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby Luka Slak » Thu Nov 14, 2013 23:30

Sem kar neki časa oklevu, a bi dal komentar al ne, ker je pač lahko bit pameten za računalnikom. Brez zamere ampak tole je tipičen primer "over" reakcije po res nepotrebnem in mi je res žal da se je to zgodil. Iz posnetka namreč men ne zgleda da bi bilo to zaperanje nevem kako zahtevno oz. se mi zdi dokaj lahko rešljivo. Zelo panično si odreagiral in če sem čisto iskren, sodeč po tej reakciji, je bilo samo uprašanje časa. Ne pišem zato, da bi te kritiziral ampak dobronamerno, da se tega zaveš. Tut jst s svojimi sposobnostmi (recimo da jih nekaj je) reševanja takšnih in drugačnih situacij nisem niti približno zadovoljen in odlašam s tečajem extremov pa sm na njem že enkrat bil in tudi sam sem dobil veliko izkušenj in občutka z kakšnimi "akro" vložki, ki sem jih vseeno počel na "varni" višini, z ogromno časa za reševanje. Še posebaj sedaj, ko si takšne nesreče res več ne moreš privoščit ti svetujem, da je prva stvar predno začneš ponovno letet, vsaj v zahtevnih pogojih, tečaj extremov. Kot sem jst uspel videt s posnetka, ti je padalo že po dobri sekundi prišlo nazaj naprej iz frontalca in če nebi zabremzal bi padalo takoj prešel v normalen let. In ta frontalc ni zgledal nič kaj extremen. Reševanje v tem primeru praktično ni bilo niti potrebno ker če nebi naredil nič bi se po mojem mnenju po 2h sekundah vse samo zrihtalo, če ne prej. In to je najbolj boleče pri tvoji nesreči, ker nisi rabil naredit nič.

Jst sem se letos zaradi enakih razlogov, "over" reakcija, za las izognil nesreči, ki bi se dejansko, čist možno končala s smrtjo, vendar je bila situacija neprimerno bolj nevarna in sem bil valda živčen (na Kepi). Letel sem ob zelo strmem skalnatem pobočju, praktično vertikalni steni in priletim v zaveterje ker nisem bil pozoren. Dobil sem veliko stransko zapiranje z zavojem proti steni (pobočje je bilo na moji desni). Ker sem bil blizu stene ni bilo druge kot potegnit kontra komando do negative, da zgubim hitrost proti steni in se obrnem na ven. Predno stabiliziram let se je padalo že obrnilo za dobrih 180°, ustavim rotacijo in popustim komande. Padalo gre naprej, hoče letet, ker pa sem se bal frontalca čist ob steni sem preveč bremzal ko je bilo padalo pred mano in je ponovno padlo v stall. Spet bolj potegnem desno komando in v negativi/stallu obrnem stran od stene, hočem ven in ponovno preveč bremzam, padal spet pade nazaj v stall (stena spet na desni). Ponovno obrnem proti ven, predno ustavim rotacijo pobočje spet na levi , hočem ven in ponovno isto. Še enkrat obrnem na drugo stran, pobočje spet na desni in ponovno isto! Ne morem ven! Po 4ih poskusih mi ni ratalo. Stena je začela ratovat bolj položna (oz. se je gora širla proti vznožju) in sem imel par sekund do kreša! Itak sm v zmedi predolg ustrajal in reševal. Končno vidm (prepozno!) da mi je zmankal opcij, hočem po rezervo in se roka zatakne v zanki komande. Predno sem uspel pridet do rezerve, je padalo spelalo ven ker sm spustu komande... Ma tm na tej skalnati steni uprašanje kaj bi blo tut z rezervo, ki bi bila izvlečena, če se mi nebi roka zataknila ali če bi imel front kontejner. Zarad ene take gluposti/neznanja bi se lohk ubil, ko bi bil enkrat prej na extremih al pa sam mal povadu, da bi gib prišel v navado, bi že prvič spelal ven, tako pa v 4ih poskusih nisem ker sem bil živčen in se bal prevelikega udarca naprej! Ampak v mojem primeru se pa samo od sebe nebi popravlo, v parih sekundah bi se čelno v steno zabil. Vse zrihtam, pod "kontrolo", a ne morem ven spelat. Kakšna škoda bi bla. Res sm mel srečo. Sm že večkrat reku da bi tečaj extremov mogu bit za xc pilote vsakoleten, kot prelaganje rezerve.

Glede frontalca pa... enkrat z Airvave Burnom sem dobil tak frontalc (trim speed, v stebru, na kriški gori), da sem mislu da bom na glavo nazaj v kupolo padu, tok je šel nazaj padal. Mal pretiravam ampak jst pa padal sva bla poravnana po horizontu, kot bi se na pristanku v sedežu na hrbt ulegu. Tak frontalc morš pa že v fazi ko je odzadi bremzat ker bi drgač čez kupolo letel. Na konc posnetka men zgleda nekakšna negativa, in ko si spustil komande je asimetrično ven udaril ker ni bila rotacija ustavljena. To se je men enkrat na riverju zgodil (akro vložki) sam da nisem v štrike padu na srečo. Iz iste izkušnje tut strah na kepi, da bi mi padalo preveč naprej udarlo.
What they drives is no death wish, but the avarice for life.For a full, intensive, uncompromising life.
Luka Slak
galeb
 
Posts: 63
Joined: Wed May 19, 2010 18:41
Karma: 0

Re: Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby Turčin » Fri Nov 15, 2013 10:08

Merhaba

Za analizo takihle posnetkov sem očitno popolnoma nepismen. Iz tegale razberem samo to, da se je nekaj zgodilo, pomendrana cunja je priletela mimo objektiva in hitrost ob 'pristanku' je bila prevelika.
Kaj se je dogajalo s padalom in kaj so počele roke ne vidim niti če se delam da je monitor kristalna krogla.

K pisanju sta me izzvala Gregorjev in Lukov komentar. Očitno nam - marsikomu ni (dovolj) jasno, da je treba 'bremze' pri reševanju TUDI ustrezno hitro POPUSTITI. Tudi učitelji tega očitno ne povedo dovolj temeljito? Reakcija na bremzah mora prenehati takoj, ko je "akcija" ustavljena. Enako hitro kot ustrezno zabremzati je treba tudi ustrezno odbremzati.
Pred precej leti sem prebral izjavo nekega izkušenega Nemca na temo, kako močno v različnih situacijah zavira padalo: "Man must den Schirm fliegen lassen!" = Padalu moraš pustiti (dovoliti), da leti!
"Ubijanje" padala magari z navito komando do ri..e luknje ni noben problem, ta pa nastane, če/ko bremzo pozabiš popustiti.
Sam skušam ubijati zelo na kratko in raje (če je treba) večkrat zaporedoma namesto da bi cunjo zadržal zabremzano, ker je zelo težko ujeti pravi trenutek, preden ti z veliko energije zvizne 'kontra', čemur ponavadi sledi tako imenovana kaskada.
Tudi v turbulenci, ki ni več normalno obvladljiva, raje 'šofiram' (beri - se rešujem) bolj v kungfu stilu, kot da bi preveč bremzal, da se padalo raje ne sesede.

Elveda
Turčin
kanja
 
Posts: 275
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Re: Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby matej » Wed Apr 09, 2014 16:12

User avatar
matej
jastreb
 
Posts: 353
Joined: Wed Aug 24, 2005 16:32
Karma: 0

Re: Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby Silver surfer » Thu Apr 10, 2014 13:34

Opa, tu piše da je šlo 16m/s navzdol. :shock:
Kerlc ni kej.

Hundreds of feet in the air above mountains in eastern Slovenia, he suddenly spins out of control and plunges to the ground at the rate of 16 metres per second.
User avatar
Silver surfer
kanja
 
Posts: 236
Joined: Sat Aug 27, 2005 14:07
Karma: 0

Re: Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby jerry » Thu Apr 10, 2014 14:13

Ja pa "western Slovenia" je tud zgleda šele od Čavna naprej, če tole bereš!!!
Free bird
Jernej G.
jerry
sokol
 
Posts: 150
Joined: Thu Sep 28, 2006 16:42
Karma: 0

Re: Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby gzilnik » Thu Apr 10, 2014 19:43

Novinarji so res kavboji, nekaj poberejo iz kontesta in priredijo po svoje, pri premetu preko krila je vario res zabelezil 16,5 m/s, ampak ob tla je pa kazal 8,5m/s ( vario je bil nastavljen na 1sek) :)
Še malo pa se spet vidimo v zraku 8)
lp Gregor
gzilnik
fazan
 
Posts: 5
Joined: Sat Oct 02, 2010 21:49
Karma: 0

Re: Padalska nesreča Kovk 13.10.2013

Postby matej » Thu Apr 10, 2014 21:50

gzilnik wrote:Še malo pa se spet vidimo v zraku 8)
lp Gregor

No, super =D>
User avatar
matej
jastreb
 
Posts: 353
Joined: Wed Aug 24, 2005 16:32
Karma: 0


Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...