Paragliding Slovenia • View topic - Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.

Moderators: pgtoni, Iv@nl

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby jurijf » Sun Nov 29, 2015 16:17

GregorM wrote:9. člen
(evidentiranje tehničnih pregledov)
(1) Izvedeni tehnični pregledi na območju Republike Slovenije se evidentirajo v evidenco tehničnih pregledov.

10. člen
(priznavanje tujih listin)
Tehnične preglede in ateste tipov letalnih naprav, ki so bili opravljeni v tujini, lahko evidentira le pooblaščena oseba na podlagi presoje predloženih listih ali drugih dejstev, ki jih predloži skrbnik letalne naprave.


Jaz zgornje besedilo dobesedno razumem tako, da pooblaščena oseba, ki dela tehnične preglede v Sloveniji, mora le te vpisat v evidenco. Če nekdo opravi tehnični pregled v tujini in si zaradi neznanega razloga želi, da je vpisan v slovenski evidenci, lahko za to zaprosi slovensko pooblaščeno osebo. Nikjer ni navedeno, da bi evidentiranje tujega pregleda imelo kakšenkoli vpliv na njegovo veljavnost v Sloveniji. Če je slučajno to pogoj za veljavnost, pa se bodo morali tudi vsi tujci, ki pridejo k nam letet s padali starejšimi od 2 let, najprej zglasit pri pooblaščeni osebi in evidentirati svoje tehnične preglede...


Zdravo!

Kolikor jaz razumem:
- tehnični pregled lahko naredi slovenska pooblaščena oseba ali proizvajalec.
- da se proizvajalcu ne bo potrebno vpisovati v naše registre itd. slovenska pooblaščena oseba vpiše pregled v evidenco. Ali je pregled opravila sama ali je to storil proizvajalec ali tretja oseba, na tem mestu ni pomembno. slovenska pooblaščena oseba z vpisom v evidenco garantira, da je bil pregled izveden in da je bil izveden na nek 'razumen' način. Kdo ga je izvedel, v tem primeru niti ni pomembno, ker je za izvedbo pregleda več možnosti.

Na ta način je v praksi rešen problem pregledov pri proizvajalcu.

Drugače pa mislim, da je predpisani sistem najmanjša možna škoda ob recimo izpolnjenem pogoju, ki ga določa zakon o letalstvu. Vsekakor pa je boljši od jeklenih ploščic na kupoli.

LP

Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby papry » Sun Nov 29, 2015 17:39

gregorM wrote...
Če je slučajno to pogoj za veljavnost, pa se bodo morali tudi vsi tujci, ki pridejo k nam letet s padali starejšimi od 2 let, najprej zglasit pri pooblaščeni osebi in evidentirati svoje tehnične preglede... :roll:

ne vem kje dobivaš ti ideje. tle not se tujcev nič ne tiče.
User avatar
papry
albatros
 
Posts: 653
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby GregorM » Sun Nov 29, 2015 18:08

papry wrote:gregorM wrote...
Če je slučajno to pogoj za veljavnost, pa se bodo morali tudi vsi tujci, ki pridejo k nam letet s padali starejšimi od 2 let, najprej zglasit pri pooblaščeni osebi in evidentirati svoje tehnične preglede... :roll:

ne vem kje dobivaš ti ideje. tle not se tujcev nič ne tiče.


Povsem se strinjam, da je Juretova razlaga smiselna in si želim, da bi se predpis izvajal na tak način. Moti me le to, da so tekst zelo nerodno napisali in siten inšpektor lahko prebere dobesedno tako, kot sem zgoraj napisal.

Če se postavim v vlogo sitnega inšpektorja: zakon velja na ozemlju Republike Slovenije in se nanaša na lastnika ali uporabnika padala/zmaja. V katerem členu piše, da je tuji lastnik ali uporabnik izvzet? Jaz ga ne vidim. Morda kakšen krovni zakon to zahtevo izniči?

lp Gregor
Last edited by GregorM on Sun Nov 29, 2015 18:32, edited 1 time in total.
GregorM
sokol
 
Posts: 100
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby papry » Sun Nov 29, 2015 18:32

iz uredbe

11. člen

(tuj atest tipa letalne naprave)

Pri ugotavljanju sposobnosti letalne naprave za letenje se upošteva atest tipa letalne naprave, ki ga je izdala druga država, oziroma pooblaščeni organ druge države, če je razvidno, po katerih konstrukcijskih standardih je letalna naprava izdelana in če le-ti niso manj zahtevni od domačih standardov.

iz 10. člena uredbe
(3) Lastnik ali uporabnik jadralnega padala je dolžan vsaki dve leti opraviti tehnični pregled za ugotovitev sposobnosti letalne naprave za letenje pri pooblaščeni osebi ali proizvajalcu....

kakor si jaz razlagam se predpis nanaša na tehnične preglede. lastniki so pa dolžni to nardit. pooblaščene osebe/agencija pa vodit evidenco. res je da nikjer ne piše da je to izrecno izuzeto za tujce. jaz si razlagam da je to kot pri avtih, tehnični velja če ga nardiš pri nas tudi v tujini in obratno...čeprav so to tle japka in hruške...sam kako je to tam napisano...

si pa lahko vsak zakon po svoje tolmačiš. še posebno v sloveniji.
mi je pa žal da se taki oglasijo šele po toči...in bi lahko kaj pripomogli pri pisanju nedvoumnih predpisov.
User avatar
papry
albatros
 
Posts: 653
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby jurijf » Sun Nov 29, 2015 21:50

Gregor:
Če se postavim v vlogo sitnega inšpektorja: zakon velja na ozemlju Republike Slovenije in se nanaša na lastnika ali uporabnika padala/zmaja. V katerem členu piše, da je tuji lastnik ali uporabnik izvzet? Jaz ga ne vidim. Morda kakšen krovni zakon to zahtevo izniči?

Pravilnik o registraciji temelji na zakonu o letalstvu, ki govori, da v Sloveniji lahko letijo slovenski zrakoplovi, ki so vpisani v register ali ustrezno evidenco. Po črki zakona za tuje ni potreben vpis v slovensko evidenco in ne vse ostalo, pogojeno z vpisom, vključno z tehničnimi pregledi. Torej tuje letalne naprave pod Anex 2 se obravnavajo v EU po zakonodaji države izvora, zato za tujce ni problema. Skratka, ni tako grozno, kot je na začetku kazalo.

LP

Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby The Edge » Sun Nov 29, 2015 22:18

Imam eno vprašanje, ki bo mogoče zvenelo butasto, ampak vseeno.

A je kdo v Sloveniji že opravil tehnični pregled in izvedel celotni postopek vpis v register, ...?
Če je kdo naredil bi prosil, če lahko dokumentira, kako to vse skupaj zgleda, kakšne listine dobi in kakšna je dejanska registracija na padalu.

hvala in lp
Ne moremo usmerjati vetra, lahko pa prilagodimo jadra.
The Edge
sokol
 
Posts: 179
Joined: Wed Aug 24, 2005 10:29
Location: Senovo
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby peterka » Sun Nov 29, 2015 23:16

Ali se lahko kot državljan RS, s posedovanjem avstrijskega JP dovoljenja uvrščam med tujce?

Hvala, 5erka
User avatar
peterka
kavka
 
Posts: 40
Joined: Thu Apr 27, 2006 18:09
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby pgtoni » Mon Nov 30, 2015 8:35

peterka wrote:Ali se lahko kot državljan RS, s posedovanjem avstrijskega JP dovoljenja uvrščam med tujce?


Zelo pogosto obveza do zakona temelji na kraju stalnega prebivališča. V Evropi (in nekaterih drugih državah) dobiš osebno izkaznico tujca v kateri je naveden naslov stalnega prebivališča. Zakon velja za vse ki imajo naslov v Sloveniji.

V Sloveniji na primer velja zakon, da oseba z stalnim prebivališčem v Sloveniji (recimo Makedonski državljan) ne sme uporabljati vozila na ozemlju Slovenije, če je to registrirano v Makedoniji.

Se pa meni zdi zanimivo koliko idej se rodi in truda se vloži, da se prišpara in zaobide nek zakon. Mislim, da pregled padala enkrat na dve leti je nujno potreben in je relativno majhen strošek. Če na primer 1.1.2016 kupiš novo padalo ga lahko uporabljaš do 2020 z samo enim tehničnim pregledom. V tem času boš imel naslednje stroške:

- 1500€ zaradi amortizaje padala
- 800€ za prevoz na štart (200x)
- 1200€ za rundo po letenju (120x)
- 600€ za pico po letenju (60x)
- 500€ za padalski dopust v Makedonijo
- 60€ za padalski koledar BigOpenSky
- 80€ za nove rokavice
in
- 100€ za tehnični pregled

Vse skupaj 4840€. Od tega 2.1% je strošek za tehnični pregled.

:|
User avatar
pgtoni
Site Admin
 
Posts: 707
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
Location: Nova Gorica
Karma: 1

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby papry » Mon Nov 30, 2015 10:18

by The Edge » Sun Nov 29, 2015 22:18
Imam eno vprašanje, ki bo mogoče zvenelo butasto, ampak vseeno.

A je kdo v Sloveniji že opravil tehnični pregled in izvedel celotni postopek vpis v register, ...?
Če je kdo naredil bi prosil, če lahko dokumentira, kako to vse skupaj zgleda, kakšne listine dobi in kakšna je dejanska registracija na padalu.

hvala in lp

mislim da ni agencija še nobenga pooblastila, da bi lahko to kdo nardil.
bo pa Toni to sigurno vedu, saj je eden od tistih par, ki čakajo na pooblastilo...
piše pa vse kaj in kako naj bi zgledalo...
User avatar
papry
albatros
 
Posts: 653
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby GregorM » Mon Nov 30, 2015 15:43

jurijf wrote:Gregor:
Če se postavim v vlogo sitnega inšpektorja: zakon velja na ozemlju Republike Slovenije in se nanaša na lastnika ali uporabnika padala/zmaja. V katerem členu piše, da je tuji lastnik ali uporabnik izvzet? Jaz ga ne vidim. Morda kakšen krovni zakon to zahtevo izniči?

Pravilnik o registraciji temelji na zakonu o letalstvu, ki govori, da v Sloveniji lahko letijo slovenski zrakoplovi, ki so vpisani v register ali ustrezno evidenco. Po črki zakona za tuje ni potreben vpis v slovensko evidenco in ne vse ostalo, pogojeno z vpisom, vključno z tehničnimi pregledi. Torej tuje letalne naprave pod Anex 2 se obravnavajo v EU po zakonodaji države izvora, zato za tujce ni problema. Skratka, ni tako grozno, kot je na začetku kazalo.

LP

Jure


Imaš prav. Sem šel pogledat v zakon o letalstvu in v 31. členu piše tole:
- Zrakoplov, ki se uporablja v Republiki Sloveniji, mora biti ploven
- Minister, pristojen za promet, predpiše plovnostne zahteve in natančnejše postopke za izdajo in podaljšanje veljavnosti spričeval o plovnosti ter priznanje veljavnosti tujih spričeval o plovnosti.
- Tuj zrakoplov mora imeti med letenjem v Republiki Sloveniji spričevalo o plovnosti ali drugo ustrezno listino, ki jo je izdal pristojni organ druge države in se prizna v skladu z mednarodno pogodbo.

Zdaj ostaja samo odprto vprašanje, kakšen papir mora imeti tuj pilot s seboj, da mu ga inšpektor prizna. Tole bi skoraj morala agencija javno objaviti.

lp Gregor
GregorM
sokol
 
Posts: 100
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby papry » Tue Dec 01, 2015 10:34

GregorM wrote:
jurijf wrote:Gregor:
Če se postavim v vlogo sitnega inšpektorja: zakon velja na ozemlju Republike Slovenije in se nanaša na lastnika ali uporabnika padala/zmaja. V katerem členu piše, da je tuji lastnik ali uporabnik izvzet? Jaz ga ne vidim. Morda kakšen krovni zakon to zahtevo izniči?

Pravilnik o registraciji temelji na zakonu o letalstvu, ki govori, da v Sloveniji lahko letijo slovenski zrakoplovi, ki so vpisani v register ali ustrezno evidenco. Po črki zakona za tuje ni potreben vpis v slovensko evidenco in ne vse ostalo, pogojeno z vpisom, vključno z tehničnimi pregledi. Torej tuje letalne naprave pod Anex 2 se obravnavajo v EU po zakonodaji države izvora, zato za tujce ni problema. Skratka, ni tako grozno, kot je na začetku kazalo.

LP

Jure


Imaš prav. Sem šel pogledat v zakon o letalstvu in v 31. členu piše tole:
- Zrakoplov, ki se uporablja v Republiki Sloveniji, mora biti ploven
- Minister, pristojen za promet, predpiše plovnostne zahteve in natančnejše postopke za izdajo in podaljšanje veljavnosti spričeval o plovnosti ter priznanje veljavnosti tujih spričeval o plovnosti.
- Tuj zrakoplov mora imeti med letenjem v Republiki Sloveniji spričevalo o plovnosti ali drugo ustrezno listino, ki jo je izdal pristojni organ druge države in se prizna v skladu z mednarodno pogodbo.

Zdaj ostaja samo odprto vprašanje, kakšen papir mora imeti tuj pilot s seboj, da mu ga inšpektor prizna. Tole bi skoraj morala agencija javno objaviti.

lp Gregor

do sedaj tega ni nihče kontroliral, razen na tandemih za komercijalo in v primeru nesreč, kjer sem bil pa nekajkrat zraven. polocija itak ni vedela kaj naj gleda, padalo so vzeli in ga dali nekomu (kimfly) pogledat. kot pri nas, mora imeti padalo neko nalepko ali žig s katerim dokazujejo da ima tehnični pregled. to bi moralo zadostovati po moje...
User avatar
papry
albatros
 
Posts: 653
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby GregorM » Tue Dec 01, 2015 12:02

Najverjetneje tudi sedaj tega ne bo nihče sistematično kontroliral, lahko pa seveda koga popade sitnoba in poda prijavo, potem pa inšpektor mora odreagirat. Pri letalih obstaja standardno potrdilo o plovnosti (airworthiness certificate) in tam ni dvoma. Lepo bi bilo, če bi nekdo potrdil, da jasen žig + datum na padalu pomeni potrdilo o plovnosti.

Malo prej sem govoril s Sandijem (Kimfly). Pravi, da je vložil prošnjo za pregledovanje, vendar ni še nihče dobil odgovora od Agencije. Je pa opozoril, da še ni jasno, ali bo moral za to storitev Agenciji plačevat kakšno koncesijo. V tem primeru bo moral prenesti stroške za uporabnika ali se pa tega ne bo šel.
GregorM
sokol
 
Posts: 100
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby jurijf » Tue Dec 01, 2015 18:22

Zdravo!

Kakor sem razumel na sestankih, pooblaščena oseba dobi dostop do elektronskega registra (geslo...) da nato vpiše podatke in sprinta nalepko/potrdilo. Tako naj bi bili stroški za vse vpleteni kar najmanjši. Tudi tale strah je upam odveč.

LP
Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby ivanb » Tue Dec 01, 2015 19:34

Več ali manj je bilo že vse napisano dodal bi samo še tole. Na tekmovanjih bo sigurno kontrola saj so bili že letos precej sitni glede tega saj sem moral kot vodja tekmovanja vse slike teh nalepk na zmajih poslati na agencijo vključno z zapisnikom. Pooblastila s strani agencije še noben nima ker je aplikacija za vnos v register šele v izdelavi. Glede nalepk ali žigov v OTZ lepo piše:
Ta operativno-tehnična zahteva določa pogoje, postopke in evidentiranje tehničnih pregledov jadralnih zmajev in jadral¬nih padal.Uradni list Republike Slovenije Št. 50 / 10. 7. 2015 / Stran 5669


9. člen
(evidentiranje tehničnih pregledov)
(1) Izvedeni tehnični pregledi na območju Republike Slovenije se evidentirajo v evidenco tehničnih pregledov.
(2) Skrbnik informacijskega sistema za evidentiranje tehničnih pregledov letalnih naprav iz 2. člena te operativno-tehnične zahteve je agencija, ki pooblaščenim osebam iz 4. člena te operativno-tehnične zahteve zagotovi dostop do evidence preko spletne aplikacije.
(3) Vnos v evidenco tehničnih pregledov izvajajo pooblaščene osebe iz 4. člena te operativno-tehnične zahteve.
(4) Ob prvem vnosu podatkov o letalni napravi v evidenco tehničnih pregledov letalnih naprav pooblaščena oseba vpiše podatke, navedene v četrtem odstavku 10. člena Uredbe o jadralnem zmajarstvu in jadralnem padalstvu. Na podlagi vpisa podatkov se izdela elektronski izpis JZ-01 ali JP-01.
(5) Ob prvem in vsakem naslednjem tehničnem pregledu letalne naprave se v evidenco tehničnih pregledov vpiše:
– datum izvedbe tehničnega pregleda,
– datum naslednjega tehničnega pregleda,
– evidenčna številka tehničnega pregleda in
– številka pooblastila pooblaščene osebe.
Na podlagi vpisa omenjenih podatkov se izdela elektronski izpis ZP-01.
(6) Zapis tehničnega pregleda na padalu je lahko izvede na v poljubni obliki odtisa žiga, ki mora vsebovati:
– pooblaščeno osebo in številko pooblastila,
– evidenčno številka pregleda,
– datum naslednjega tehničnega pregleda.
(7) Poročilo o tehničnem pregledu letalne naprave je potrebno hraniti najmanj dve leti dlje od veljavnosti tehničnega pregleda.
10. člen
(priznavanje tujih listin)
Tehnične preglede in ateste tipov letalnih naprav, ki so bili opravljeni v tujini, lahko evidentira le pooblaščena oseba na podlagi presoje predloženih listih ali drugih dejstev, ki jih predloži skrbnik letalne naprave.

Na podlagi tega se bo ugotavljalo plovnost letalne naprave
User avatar
ivanb
galeb
 
Posts: 55
Joined: Tue Apr 17, 2007 14:05
Location: Koritnica
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby gradient » Wed Dec 02, 2015 12:51

pgtoni wrote:
peterka wrote:Ali se lahko kot državljan RS, s posedovanjem avstrijskega JP dovoljenja uvrščam med tujce?


Zelo pogosto obveza do zakona temelji na kraju stalnega prebivališča. V Evropi (in nekaterih drugih državah) dobiš osebno izkaznico tujca v kateri je naveden naslov stalnega prebivališča. Zakon velja za vse ki imajo naslov v Sloveniji.

V Sloveniji na primer velja zakon, da oseba z stalnim prebivališčem v Sloveniji (recimo Makedonski državljan) ne sme uporabljati vozila na ozemlju Slovenije, če je to registrirano v Makedoniji.

Se pa meni zdi zanimivo koliko idej se rodi in truda se vloži, da se prišpara in zaobide nek zakon. Mislim, da pregled padala enkrat na dve leti je nujno potreben in je relativno majhen strošek. Če na primer 1.1.2016 kupiš novo padalo ga lahko uporabljaš do 2020 z samo enim tehničnim pregledom. V tem času boš imel naslednje stroške:

- 1500€ zaradi amortizaje padala
- 800€ za prevoz na štart (200x)
- 1200€ za rundo po letenju (120x)
- 600€ za pico po letenju (60x)
- 500€ za padalski dopust v Makedonijo
- 60€ za padalski koledar BigOpenSky
- 80€ za nove rokavice
in
- 100€ za tehnični pregled

Vse skupaj 4840€. Od tega 2.1% je strošek za tehnični pregled.

:|

Mogoče se motim, vendar imam občutek , da si nekateri od teh pregledov že obetate lepe zaslužke.Cena 100 € za pregled padala ,ki po mojem ne more trajati več kot dve uri ( mogoče se motim) se mi zdi kar malo zasoljena. Za tehnični pregled 1800 kubičnega avta z 130 ks skupaj z vsemi taksami ki jih pobere zraven še država sem par dni nazaj plačal 106 € :evil: :evil: :evil:

LP Tomaž Kašca
User avatar
gradient
galeb
 
Posts: 72
Joined: Wed Jan 31, 2007 0:32
Karma: 0

PreviousNext

Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...