Paragliding Slovenia • View topic - Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.

Moderators: pgtoni, Iv@nl

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby pgtoni » Wed Dec 02, 2015 13:07

Verjetno bo več ponudnikov za tehnični pregled. Mogoče bo nekdo ponujal tehnični pregled za 10€ in lahko greš k njemu. Obstajajo piloti ki si želijo temeljit pregled padala in hočejo pošteno delo za pošteno ceno. Vsak naj odloči za sebe.

V zaslužke in podobno se pa ne bom spuščal ker ponavadi se v diskusijo zapletejo osebe ki ne poznajo osnovne pojme ekonomije i ne vedo kaj je razlika med naslednjimi pojmi: plačilo, zaslužek, plača, davek, amortizacija, tveganje in podobno

LP
Toni
User avatar
pgtoni
Site Admin
 
Posts: 707
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
Location: Nova Gorica
Karma: 1

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby Gaston Zgaga » Wed Dec 02, 2015 18:34

Vse to malo spominja na davčne blagajne :-)
Pa ne da se znebiti občutka, da je glavni pri vsem vseeno zaslužek.
User avatar
Gaston Zgaga
kavka
 
Posts: 33
Joined: Sat Sep 10, 2005 19:59
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby luiz » Thu Dec 03, 2015 9:53

Do sedaj sem placal za tehnicni pregled 50evrov. Dodatna potrebna trimanja itd pa so se dodatno zaracunala.

Upam da se to ne bo spremenilo, samo zato ker je sedaj to obvezno, sicer se mi me da prebirati zakonov, vendar kolikor vem, je ze do sedaj bil obvezen tehnicni pregled na dve leti, oziroma kaj predpisuje proizvajalec opreme.

Sicer ce gledamo place se na letni ravni ne dvigujejo ravno iz dneva v dan, medtem ko cena opreme pa se visa iz dneva v dan. To res diktirajo tudi prozvajalci, vendar pa ne vidim razloga zakaj bi se morala podobna zgodba odvijati tudi pri storitvah.

Torej, ne dvigujte cem samo zato ker smo z zakonom prisiljeni, da vam nosimo opremo na checking.


lp Luiz
luiz
sokol
 
Posts: 186
Joined: Wed Dec 21, 2005 10:17
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby Thomy » Thu Dec 03, 2015 10:04

Ampak jaz pa mislim, da se velika večina ljudi, ki se na slovenskem trgu ukvarja z jadralnim padalstvom, to večinoma dela predvsem iz ljubezni do tega športa.
Pa ne govorim le o Toniju, ampak tudi o ostalih proizvajalcih in ponudnikih storitev, kakor tudi o posameznikih, ki se trudijo držati klube pri življenju in vodstvu ZPLSja (kjer sem tudi sam član), ki poskuša imeti koliko toliko normalne odnose z institucijami.

Saj ne glede na to, kar se po forumih piše, se bodo tej ljudje še vedno trudili in promovirali jadralno padalstvo in zmajarstvo, ampak vseeno zna koga malo prizadet, če se mu očita da to dela le za osiromašiti ubogega letalca.

Kar se konkretno Tonija tiče, je pa že sam lepo rekel. Osebno mi je zelo všeč, da na enem mestu končno najdem široko ponudbo izdelkov in profesionalnih storitev. Trg je pa le prost in ponudnikov več; vsak si lahko poišče zase najbolj primernega izvajalca.

LP Tom
Tom Pavlič
DJP Kovk Ajdovščina
User avatar
Thomy
jastreb
 
Posts: 361
Joined: Wed Sep 06, 2006 9:14
Location: Koper, Slovenia
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby bortega » Thu Dec 03, 2015 13:18

Thomy ne klobasaj da ponudniki storitev in proizvajalci ne gledajo padalski šport po denarni plati. S čim bi sicer plačal v trgovini in bencinski...in oblekel svoje otroke. Kdor ima padalstvo kot primarno dejavnost je logično in prav je tako, da poleg ljubezni do panoge, gleda na svojo eksistenco in nekaj pobaše v žep.
Pomembno je samo, kot je povedal Luiz, če je serviserju padala sedaj strošek pregleda in s tem cena odgovarjala, ne bi bilo fer, da se cena dviguje za enak obseg storitve sedaj, ko bo to obvezno.
bortega
sokol
 
Posts: 126
Joined: Sun Jul 05, 2009 20:20
Location: Komenda
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby Thomy » Thu Dec 03, 2015 13:30

Hvala Boris za pripombo.
Trudim se ne "klobasati" če se le da, a mi očitno vedno ne uspe.

Itak, da je potrebno imeti zaslužek za preživeti. Nisem hotel tega reči.
Mislim le, da je zmotno videti te ponudnike blaga in storitev na slovenskem trgu kot pohlepneže in požrešneže. Ker iz nekaterih objav dobivam tak občutek.

LP Tom
Tom Pavlič
DJP Kovk Ajdovščina
User avatar
Thomy
jastreb
 
Posts: 361
Joined: Wed Sep 06, 2006 9:14
Location: Koper, Slovenia
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby pgtoni » Sun Dec 06, 2015 18:38

Nekaj pilotov me je že klicalo in so se zanimale katere naprave so potrebne za tehnični pregled. Na DHVju se je pravkar pojavil oglas za napravo za merjenje trdnost vrvic. Namreč, ta naprava je obvezna za izvajalca tehničnih pregledov.
Attachments
Capture.JPG
User avatar
pgtoni
Site Admin
 
Posts: 707
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
Location: Nova Gorica
Karma: 1

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby TdIgel » Fri Dec 11, 2015 3:04

Ko tole bežno prebiram, ker me zanima kaj se je na koncu iz vsega skupaj izcimilo, da ne bom slučajno nelegalen, še posebej s tandemom, si ne morem, da ne bi komentiral. Se v naprej opravičujem za dolgo čečkanje po forumu.

Pod eno temo se pravzaprav razpravlja o dveh stvareh. O zakonu, ki nam ga je predpisala naša država (to smo mi vsi, njeno obnašanje pa je nekako žal odraz našega povprečja #-o ) in o ponudbi tehničnih pregledov.

Prvič: zakon/uredba ni nič novega, samo da se bo sedaj zares izvajal/a. Novo je to, da se je vse skupaj le natančneje definiralo in določilo kako bo vse skupaj potekalo. Hvala Srečko in kompanija, da ste nas uspeli ubraniti neskončni neumnosti, ki smo ji komaj ušli...

Kar se druge vroče točke tiče pa takole.
a) Verjetno je dobro in koristno za osebno zdravje, če vsak za svojo opremo lepo skrbi. Sem in tja strokovni pregled gotovo ni odveč. Bi lahko razpravljali če je interval 2 leti pravi (sam žal še nisem imel padala, ki bi mu proizvajalec predpisal tako dolg interval), ampak tako je pač določeno.
b) Kdor misli, da se da s thničnimi pregledi padal "nesramno" zaslužiti, je najbolje, da to naredi kar sam. Kako? S.p. se odpre kar prek spleta v nekaj minutah, dovoljenje za opravljanja pregledov tudi ne bi smel biti prevelik zalogaj in že leti v denarnico. Pa ne pozabit, da je s.p. odgovoren z vsem svojim premoženjem, če se kje zalomi. Če to ni ok koncept, je rešitev d.o.o., prav tako se ga odpre na 123, potem ko se na TRR naloži 7.500 znanih enot... Sledi sveda kreativno računovodstvo, drugi stroški, dajatve od plače, ddv, davčne blagajne, in vse druge pi*... Pa ne pozabit na stiskaške stranke (tudi to smo mi vsi :!: ) in konkurenco, ki jo nekaj vseeno bo. Nelojalna je tokrat na srečo izključena, nimamo vsi te sreče...

Malo osnovnošilske matematike (aka poslovni načrt) - glede na ocenjenih dobrih 1.000 padalcev v naši deželi si lahko obeta vsak novi bogataš približno toliko "biznisa":
20% padalcev bo raje bežalo pred inšpektorjem, kot da bi dalo padalo na tehnični pregled. Torej je na voljo okoli 800 strank.
Od teh 800 strank imamo nekateri po dve padali (solo in tandem, navadno in gorsko), torej pridemo nazaj na 1.000 padal, ki potrebujejo tehnični pregled.
Ampak na dve leti, torej je trga za ca. 500 pregledov letno.
Marsikdo padalo proda po letu v tujino. Ostane le še 450 padal.
Ker bo želelo obogateti recimo 4 do 5 junakov, ki bodo zgrabili noro poslovno priložnost, lahko vsak računa na ca. 100 pregledov letno, čeprav v realnosti ne bo razporejeno tako enakomerno (osnove "biznisa" pač)...
Če bo pregled ostal ca. 50 enot, potem je to 5.000€ letnega prihodka, če bo cena dvojna, je to že "vrtoglavih" 10.000€ prihodka.
Ampak odšteti je potrebno 22% kar pripada cesarju. Potem razliko med Bruto in neto plačo :( , verjetno je potrebno imeti kakšen prostor za izvajanje pregledov, ker doma v kopalnici žal ne gre. Pa oprema tudi ni čisto zastonj...

Hvala vsem, ki boste za nas še naprej izvajali tehnične preglede =D> , čeprav se nam bodo vedno zdeli predragi. Takšni pač smo, tudi jadralni padalci.
User avatar
TdIgel
kavka
 
Posts: 42
Joined: Sun Apr 09, 2006 22:13
Karma: 5

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby siso » Fri Dec 11, 2015 11:21

po mojem je glavni problem pri cenah pregledov ta, da se vsi vsaj malo poznamo in pričakujemo neko boljšo ceno ker smo pač bratje po krilih....

pejmo cenkat še za tehnične za avto...

fajn flugejte :)
SISO
siso
galeb
 
Posts: 67
Joined: Mon Feb 16, 2009 14:22
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby cruiser » Wed Dec 23, 2015 13:34

A se je že kaj ve, kdaj bo možno opraviti ta pregled ?
Meni recimo ravno konec februarja poteče 2 leti od dneva nakupa in bom rabil check, prva dirka je pa že v drugem tednu marca.
Tako da bi rad tole rešil čimprej.
cruiser
galeb
 
Posts: 55
Joined: Mon Sep 24, 2012 18:01
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby pgtoni » Wed Dec 23, 2015 16:53

Danes so izvedenci agencije CAA pri Tomatosport d.o.o. opravili pregled in zaključili, da izpolnjuje vse zahteve za izvedbo tehničnih pregledov po OTZju.

Zdaj čakamo samo še na uradni zapisnik/sklep in na programsko opremo ki bo omogočala vpis padal v register.

Vesele praznike!
Toni
User avatar
pgtoni
Site Admin
 
Posts: 707
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
Location: Nova Gorica
Karma: 1

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby valhun » Wed Dec 23, 2015 22:03

Matevž, vseeno jih malo biksaš ... zakaj?
Ker 100 padal tehnično pregledat, ni ravno delo, ki bi terjalo celega človeka za poln delovni čas.
Me bodo fantje popravili, če se motim, a ocenjujem, da pregled padala traja do 2 h, kar pomeni 100 padal skupaj max 200 h, torej malo več kot 1 mesec dela po 8 ur na dan. Potem 5000 € tudi po tem, ko odšteješ kar je cesarjevaega, sploh ni tako slab biznis. Je pa logično in pošteno, da od 100 pregledanih padal, zaslužek ne more in ne sme biti takšen, da bi o tega lahko živel. Je potrebno poleg delati še marsikaj, razen če ne 'verjamemo', da je tehn. pregled padal eno od najnevarnejših in zahtevnih opravil na tem svetu #-o

Sicer pa ne vem, kolk je je realna cena. Upam, da bo dovolj izbire, da bo lahko trg postavil ceno. Se pa bojim, tako kot je v Sloveniji praktično povsod, da bo cena le stvar kartelnega dogovora tistih nekaj izvajalcev na trgu.

LP Jože

PS: Tehnični pregledi - to je pač stvar birokracije oziroma državnega aparata, ki želi imeti vse popisano, da lahko pobere svoj delež. Upam pa, da kdo zmotno ne pričakuje, da bo zaradi tega varnostna statistika kaj boljša :^o
valhun
kanja
 
Posts: 264
Joined: Sun Oct 02, 2005 22:52
Location: Slamna vas 12
Karma: 1

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby rokPG » Wed Dec 23, 2015 22:50

Tomatosport je edini izvajalec tehničnih pregledov, ali je oz. bo še kdo drug ?
Kakšna info bi bila koristna da se ugotovi kdo je najbolj prijazen do žepa

Se pa strinjam s temle kar pravi Jože zgoraj, da so uradniki našli novo področje ki bo nekaj navrglo v državno blagajno, da bo uredba "izboljšala varnost" je škoda govort...

Glede varnosti menim da jo lahko izboljša samo izobraževanje pilotov.

Tale kanal mi je kot začetniku precej pomagal, veliko koristnih nasvetov, zelo priporočam ;)

https://www.youtube.com/watch?v=aX2W1RV7aAU
rokPG
kavka
 
Posts: 46
Joined: Mon Dec 10, 2007 18:43
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby pgtoni » Thu Dec 24, 2015 9:24

valhun wrote:Me bodo fantje popravili, če se motim, a ocenjujem, da pregled padala traja do 2 h,

Se motiš. Kvaliteten pregled traja 3 do 4 ure.

valhun wrote:kar pomeni 100 padal skupaj max 200 h, torej malo več kot 1 mesec dela po 8 ur na dan. Potem 5000 € tudi po tem, ko odšteješ kar je cesarjevaega, sploh ni tako slab biznis.

Molek, od tebe bi pričakoval malo večje znanje v ekonomiji. Kot prvo delo se ne konča pri pregledu. Obstaja kar velik overhead kot so računi, arhiva, računovodstvo itd itd. Če odštejemo 22%DDV + Overhead + stroške + davke in prispevke na OD potem ne verjamem da ostane več kot 30 do 40% od tega kar si napisal. Tistemu ki to ni jasno naj gre odpret firmo in mu jaz plačam 5000 za pregled 100tih padal.

Kot drugo je 100 pregledov na mesec enakomerno razporejeno po celem letu (razen letnem dopustu) iluzija. Sploh ni toliko padal za preverit v Sloveniji. (24 mesecev x 100 padal). Tudi ponudnikov bo več (jaz vem da bo vsaj še Sandi-KimFly).

valhun wrote: ... zaslužek ne more in ne sme biti takšen, da bi o tega lahko živel.

To izjavo moram ponoviti: "zaslužek ne more in ne sme biti takšen, da bi o tega lahko živel."
Moje mnenje je, da dovolimo vsakemu, da zasluži za življenje!

valhun wrote:
PS: Tehnični pregledi - to je pač stvar birokracije oziroma državnega aparata, ki želi imeti vse popisano, da lahko pobere svoj delež. Upam pa, da kdo zmotno ne pričakuje, da bo zaradi tega varnostna statistika kaj boljša :^o

Ti z svojim znanjem lahko to rečeš. Lahko sam preveriš padalo in ugotoviš potencijalne poškodbe. Na žalost opažamo, da veliko pilotov tega ne zna! To so tisti ki jih ti na tekmah nikoli ne boš videl. Napačno je, da preden širiš mnenje "stvar birokracije" se ne pozanimaš kaj se dejansko naredi in odkrije pri tehničnem pregledu. Napačno je zato, ker zaradi tega se lahko vikend pilot poškoduje, le to pa ne bo šlo v tvojo evidenco varnostne statistike.

Vesele in mirne praznike
Toni
User avatar
pgtoni
Site Admin
 
Posts: 707
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
Location: Nova Gorica
Karma: 1

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby igor » Thu Dec 24, 2015 10:19

Po vsej verjetnosti bo v SLO vsaj 5 ponudnikov storitev za tehnične preglede, če ne več. Prav je, da se ljudi obvesti, da so nekateri v postopkih pridobivanja pooblastil in da bo tudi tukaj oblikovana vsaj minimalna konkurenca. Če ne drugega, nam cunj ne bo potrebno oddajat na pošto ali vozit zgolj na eno mesto. Še to: Mislim, da bi vsi posti, ki dišijo po promociji, sodili na komercialne strani tega foruma. Ni razloga za tako paniko, kot se predstavlja. [-X
LP Igor
igor
galeb
 
Posts: 64
Joined: Tue Apr 11, 2006 11:53
Karma: 0

PreviousNext

Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...