Paragliding Slovenia • View topic - Rotax

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Rotax

Priporočila zmajev, opis novih in starih modelov. Vas pri posameznem modelu kaj moti ali vam je kaj še posebej všeč? Objave testov zmajev in vse o razvoju novih modelov.

Moderator: MRX

Rotax

Postby Rafter » Mon Dec 29, 2008 23:37

Dragi zmajarji, imam eno vprašanje. Ali je morda zakonsko določeno, koliko ur lahko določena mašinca oddela v zraku, potem pa mora dol, ker ni več varna?

Na vaših motoriziranih plovilih uporabljate večinoma rotaxove motorje (ki so pojem varnosti in zanesljivosti), pa iščem enega dokaj starega za eno izmed predelav/dodelav, namestili bi ga namreč na en prototip čolna. Priporočam se tudi za več informacij iz tega področja - na "vodi sem" namreč kot doma, v luftu pa malo manj.

Lp, R.
Rafter
kavka
 
Posts: 10
Joined: Sun Nov 05, 2006 13:36
Location: Southern district of Maribor
Karma: 0

Rotax

Postby Franko » Tue Dec 30, 2008 22:29

Ojla rafter! Malo si me nasmejal in ker ti še nihče ni odgovoril, ti bom jaz. Sem motorni zmajar in motorni padalec. V glavnem letim na rotaxih. Skupno sem v zraku preživel okoli 200 ur. Do sedaj sem samo dvakrat doživel odpoved motorja , pa še to po lastni napaki. Rotaxi so kr zanesljivi, ;predpisi so glede vzdrževanja- vsakih 300 ur se motor razdre popolnoma in se zamenja kar je pač potrebno, bolj strogi predpisi so na aviončkih, na zmajih pa je bolj odvisno od lastnika kako (ne)bo skrbel za stroj, predpisi se zaostrujejo tudi za zmajarje, a tisti, ki letijo na črno so ponavadi bolj"brezskrbni" tudi pri vzdrževanju. Tako da predpisa, ki bi določal, kdaj mora motor dol NI, najbolje bo , da kupiš zapuščenega zmaja, ki več ne leti in popraviš kar pač je potrebno. Nov motor kupiš pri Boscarolu- Pipistrel Ajdovščina, a je hudo drag.
Upam, da sem kaj pomagal. Pozdrav , Franko
Franko
fazan
 
Posts: 7
Joined: Sat Oct 18, 2008 9:39
Location: Maribor
Karma: 0

Postby Matejc » Tue Dec 30, 2008 22:52

Kolkr jst vem majo motorji predpisano življensko dobo z urami delovanja, po tem pa gredo ti motorji nazaj k proizvajalcem in jih uni uporabjo za izdelavo novih. Tko k pr Terminatorju nekak:)
Drugi problem pa vidim v samem delovanju in namembnosti motorja, ki nikakor ne bi bil praktično uporaben na čolnu. Letalski motorji niso narjeni tako da daš kontakt in ga kresneš! Vrjetno sam nisi še nikoli delal s korekcijo zmesi, levimi pa desnimi magneti itd.
V letalstvu pa nažalost velja A lot off money is just a little funny! Tko da se ti pomoje ne splača
Nesposobni smo sposobni onesposobiti sposobne!
User avatar
Matejc
kanja
 
Posts: 245
Joined: Wed Aug 24, 2005 20:32
Karma: 0

Postby Rafter » Mon Jan 05, 2009 0:37

Franko wrote:Ojla rafter! Malo si me nasmejal in ker ti še nihče ni odgovoril, ti bom jaz.
Super. :D
Zanimivo branje, morda se kdaj srečava, glede na to, da si tudi iz MB. Če hodiš kaj na Skoke, se itak mimo moje bajte voziš. ;)
Matejc wrote:Drugi problem pa vidim v samem delovanju in namembnosti motorja, ki nikakor ne bi bil praktično uporaben na čolnu. Letalski motorji niso narjeni tako da daš kontakt in ga kresneš! Vrjetno sam nisi še nikoli delal s korekcijo zmesi, levimi pa desnimi magneti itd.

Verjetno nisem bil dovolj jasen, motor bi bil on-board, pogon preko obstoječe (zračne) elise, ne v vodi. Tistih v vodi imamo dovolj, na poplavah ti prav nič prav ne pridejo.
O omenjenih magnetih se mi ne sanja, morda kak namig, za kaj se gre?

Hvala obema za prve informacije.

R.
Rafter
kavka
 
Posts: 10
Joined: Sun Nov 05, 2006 13:36
Location: Southern district of Maribor
Karma: 0

Postby Matjaz » Mon Jan 05, 2009 8:19

Pozdravljeni,
samo na kratko se bom vmešal:
Matejc wrote:Drugi problem pa vidim v samem delovanju in namembnosti motorja, ki nikakor ne bi bil praktično uporaben na čolnu. Letalski motorji niso narjeni tako da daš kontakt in ga kresneš! Vrjetno sam nisi še nikoli delal s korekcijo zmesi, levimi pa desnimi magneti itd.


Rotax nikakor ne proizvaja LETALSKIH motorjev! To kar se uporablja v UL aviaciji ima svoj izvor v motorjih za motorne sani - in če pogledaš manual za Rotaxove motorje boš videl, da to izrecno poudarja tudi proizvajalec. Kar se tiče magnetov: gre samo za preklop iz levega na desnega ali delovanje na obeh - gre za eno samo klecno stikalo. Tudi na korekcijo zmesi goriva in zraka ti ni treba misliti, če se misliš voziti samo na vodi - višine ne boš spreminjal - sicer pa je redkokateri Rotaxov motor opremljen s tem sistemom.

Lp.
User avatar
Matjaz
kavka
 
Posts: 43
Joined: Thu May 24, 2007 8:35
Karma: 0

Postby Rafter » Tue Jan 06, 2009 17:26

Matjaz wrote:Kar se tiče magnetov: gre samo za preklop iz levega na desnega ali delovanje na obeh - gre za eno samo klecno stikalo. Tudi na korekcijo zmesi goriva in zraka ti ni treba misliti, če se misliš voziti samo na vodi - višine ne boš spreminjal - sicer pa je redkokateri Rotaxov motor opremljen s tem sistemom.

Lp.

Hvala za informacije. Čemu je namenjena ta regulacija magnetov?
Rafter
kavka
 
Posts: 10
Joined: Sun Nov 05, 2006 13:36
Location: Southern district of Maribor
Karma: 0

Postby Matjaz » Wed Jan 07, 2009 8:09

Rafter wrote:Hvala za informacije. Čemu je namenjena ta regulacija magnetov?


Gre samo za podvajanje sistemov. V primeru odpovedi enega magneta (no seveda ne gre samo za magnet, pač pa za cel električni sistem, ki zagotavlja iskro na svečki) motor še vedno deluje - precej dobrodošla stvar, če si v zraku ;)

Lp.
User avatar
Matjaz
kavka
 
Posts: 43
Joined: Thu May 24, 2007 8:35
Karma: 0

Postby Rafter » Wed Jan 07, 2009 17:40

Matjaz wrote:
Rafter wrote:Hvala za informacije. Čemu je namenjena ta regulacija magnetov?


Gre samo za podvajanje sistemov. V primeru odpovedi enega magneta (no seveda ne gre samo za magnet, pač pa za cel električni sistem, ki zagotavlja iskro na svečki) motor še vedno deluje - precej dobrodošla stvar, če si v zraku ;)

Lp.
Aha..... :D

Obstajajo kakšne strojne slike? Saj veš, eksplozijski prikaz ipd., morda razlaga delovanja? Angleščina mi je domača, nemščina malo manj.
Rafter
kavka
 
Posts: 10
Joined: Sun Nov 05, 2006 13:36
Location: Southern district of Maribor
Karma: 0

Literatura

Postby Franko » Fri Jan 09, 2009 21:50

Rafter wrote:
Matjaz wrote:
Rafter wrote:Ce želiš, imam navodila za vzdrževanje rotaxa 503 tudi v slovenščini. Javi. Franko
Hvala za informacije. Čemu je namenjena ta regulacija magnetov?


Gre samo za podvajanje sistemov. V primeru odpovedi enega magneta (no seveda ne gre samo za magnet, pač pa za cel električni sistem, ki zagotavlja iskro na svečki) motor še vedno deluje - precej dobrodošla stvar, če si v zraku ;)

Lp.
Aha..... :D

Obstajajo kakšne strojne slike? Saj veš, eksplozijski prikaz ipd., morda razlaga delovanja? Angleščina mi je domača, nemščina malo manj.
:
Franko
fazan
 
Posts: 7
Joined: Sat Oct 18, 2008 9:39
Location: Maribor
Karma: 0

Literatura

Postby Franko » Fri Jan 09, 2009 21:51

Rafter wrote:
Matjaz wrote:
Rafter wrote:Ce želiš, imam navodila za vzdrževanje rotaxa 503 tudi v slovenščini. Javi. Franko
Hvala za informacije. Čemu je namenjena ta regulacija magnetov?


Gre samo za podvajanje sistemov. V primeru odpovedi enega magneta (no seveda ne gre samo za magnet, pač pa za cel električni sistem, ki zagotavlja iskro na svečki) motor še vedno deluje - precej dobrodošla stvar, če si v zraku ;)

Lp.
Aha..... :D

Obstajajo kakšne strojne slike? Saj veš, eksplozijski prikaz ipd., morda razlaga delovanja? Angleščina mi je domača, nemščina malo manj.
:
Franko
fazan
 
Posts: 7
Joined: Sat Oct 18, 2008 9:39
Location: Maribor
Karma: 0

Postby Matjaz » Mon Jan 12, 2009 8:13

Rafter wrote:Aha..... :D

Obstajajo kakšne strojne slike? Saj veš, eksplozijski prikaz ipd., morda razlaga delovanja? Angleščina mi je domača, nemščina malo manj.


Za dokumentacijo se po moje lahko obrneš kar na Rotax: www.rotax.com

Lp.
User avatar
Matjaz
kavka
 
Posts: 43
Joined: Thu May 24, 2007 8:35
Karma: 0


Return to Zmaji

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...