Paragliding Slovenia • View topic - E-SLO

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

E-SLO

Splošna debata o letenju z paramotorji

Re: E-SLO

Postby urban@ » Sun Jan 16, 2011 20:30

Jst bi bil tud za zraven, sam ne letos. Po moje se splača počakat, da bo mal konkurence.

Skopirat bi se dal, samo ko te deli pridejo trenutno isto al pa še več, kot že sestavljen. Seveda tuki ne štejem, če bi našel kakšne cenejše modelarske komponente.
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby urban@ » Sun Jan 16, 2011 23:26

Evo ga junaka! Naredil iz modelarkega motorja 7kW. Stvari ima iz iste spletne strni ko sem dal jaz prej link. Vse skup manj kot 1k EUR.

http://juicedparamotors.yolasite.com/
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby abcd » Fri Jan 28, 2011 19:47

[quote="abcd"][quote="1markob"]Še ena možnost ;-) sedem se jih zbere, vsak da 1000€ pa se vsak en dan vozi, pa še skopira se ga lahko....[/quote] =D>

Jaz sem že za, še šest jih rabimo 8)

Bi šel kdo na tale sejem ?

http://www.thermikmesse.de/ , jaz grem 100%
če na bo več pa najamemo kakšen hiter kombi :D[/quote]

[b]
hm a potem nobenega ne zanima?[/b] :?

Jaz počakam še kakšen dan, potem si moram pa malo splanirati, kako in kaj?
abcd
kavka
 
Posts: 32
Joined: Wed Mar 25, 2009 0:04
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby abcd » Mon Feb 14, 2011 21:07

Evo, če koga zanima kako je bilo na http://www.thermikmesse.de/

Sem pripravil krajšo reportažo na : :arrow:

http://picasaweb.google.com/borut.novak ... esse_2011#

V kolikor bo interes, bom pripravil tudi daljšo verzijo. ;)
Vendar bo to verzija, ki bo omejena samo na resne. Resne v smislu, da so pripraljeni konkretno sodelovati pri izvedbi E-SLO!
V kolikor se kdo najde, naj mi v pusti svoj email, ker bo tako lahko prišel do daljše reportaže fokusirane predvsem na elektro rešitve. :!:
Objavljene fotografije detajlov iz sejma itn..
(predvsem v smeri e-motorjev)
lp

Borut
abcd
kavka
 
Posts: 32
Joined: Wed Mar 25, 2009 0:04
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby abcd » Mon Feb 14, 2011 21:10

Evo, če koga zanima kako je bilo na http://www.thermikmesse.de/

Sem pripravil krajšo reportažo na : :arrow:

http://picasaweb.google.com/borut.novak ... esse_2011#

V kolikor bo interes, bom pripravil tudi daljšo verzijo. ;)
Vendar bo to verzija, ki bo omejena samo na resne. Resne v smislu, da so pripraljeni konkretno sodelovati pri izvedbi E-SLO!
V kolikor se kdo najde, naj mi v pusti svoj email, ker bo tako lahko prišel do daljše reportaže fokusirane predvsem na elektro rešitve. :!:
Objavljene fotografije detajlov iz sejma itn..
(predvsem v smeri e-motorjev)
lp

Borut
abcd
kavka
 
Posts: 32
Joined: Wed Mar 25, 2009 0:04
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby urban@ » Mon Feb 14, 2011 22:13

Evo, en interesent je že. Predvsem tale charlyjeva zadeva in podobne konstrukcije me je zanimajo.
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby FRX388 » Mon Feb 21, 2011 21:10

Pozdravljeni!

Da se še sam pridružim E-SLO debati. Tudi sam sem precej razmišljal o elektrifikaciji paramotorja. Prilagam nekaj linkov, ki sem jih zbral:

Sedež:
http://cgi.ebay.com/paramotor-Harness-p ... 3cb531fddb

Akumolatorji:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... duct=10357
Potrebovali bi vsaj 4 pakete, vezali bi po 2 'packa' vzporedno, s čemer bi prodobili na kapaciteti, ter ta 2 paketa zaporedno za dvig napetosti. Z tem bi dobili paket z cca 50V napetosti ter 10Ah. Dalje bi se lahko akumolator večal z nakupom 2 dodatnih celich vezanih vzporedno na primarni paket, s čimer bi dobili dodatnih 10Ah (upam da nisem preveč zakompliciral) Akumolatorji se nahajajo v nemčiji, tako se izognemo dajatvam, poštnina do 10kg je pa 20$

Motor:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=5139
Ta motor bi mogel zadoščati za srednje težkega padalca..

Krmilnik:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... duct=10332

Ker je krmilnik modelrski, potrebuje PWM signal, za kontroliranje obratov motorja, le tega nam gnerira
Servo tester:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8296

Mislim da bi se zadeva morala dati narediti za majn kot 700€, do sedaj sem zbral vse potrebne komponente razen propelerja, ima mogoče kdo informacije kje se dajo nabaviti, ter za kakšno ceno?

Lp,
Tadej
FRX388
fazan
 
Posts: 4
Joined: Sat Aug 11, 2007 20:35
Location: Maribor
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby The Edge » Mon Feb 21, 2011 22:06

hm... tole po moje ne bi najbolj špilalo vse skupaj.

1. si izbral akumulatorje za 20c, kar pomeni 100A konstantnega praznjenja. Motor ima moč 7000W pri maksimalnih obremenitvah, kar pomeni 100A*50V=5000W. Da bi izkoristil teh 7000W bi moral dvigniti tok na 140A. To je konstantni tok!! Kje so potem še špice tokov, kot so štart, pospeševanje, ... To pomeni, da bi potreboval vsaj 25 ali 30C akumulatorje, ki so dražji, ampak enake kapacitete in voltaže.
Slovenec je razvil elektro pogon za pravo jadralno letalo in uporabil akumualtorje Kokam - industrijska izvedba...mogoče bi razmišljali bolj v tej smeri. Sigurno so bolj zaščitena pred eksplozijam (stabilnejša), pa tudi polnilce imajo rešene. Z Hobi polnilcem, ne moreš napolnit takih baterij...razen če ne misliš en dan samo polnit baterije ;)

2.. primernejši motor bi bil tale: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... duct=14427

3. regulator ne bo dober. Res da prenese 200A in je primere na 12 LiPo, ampak varka se skriva v W (watih). Nikjer ne piše ta podatek, ampak težko verjamem, da bi podpiral 7kW. Lahko da se pa motim. Pri regulatorji se ne splača šparat, ker se lahk hitr pregreje in skuri ;)
Tekmovalci na električnih čolnih, kjer imajo po 3-4kW motorje, imajo najboljše regulatorje (recimo Schultze), okoli 200A, pa še to jim kdaj kakšnega skuri, zaradi overloada.
bolj primeren bi bil kakšen industrijski regulator...

Elektrika ni hec ni se za špilat z nekimi kvazi komponentami po zraku, kjer lahko zaradi preobremenjenosti hitro kaj zagori. Poglejte si, kako imajo rešeno to ostale firme, pa bote vidl, da nima noben "hoby" variant na svojih sedežih ;)

Upam da se bo projekt nadaljeval in držim pesti, da boste našli rešitev.

lp
Ne moremo usmerjati vetra, lahko pa prilagodimo jadra.
The Edge
sokol
 
Posts: 179
Joined: Wed Aug 24, 2005 10:29
Location: Senovo
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby intermed » Mon Feb 21, 2011 22:14

Zdravo
Tudi mene zanima razvoj E-SLO in uporaba E pogona. Všeč mi je Skywalk model.
Lp Rac
rac
intermed
kavka
 
Posts: 29
Joined: Sun Oct 23, 2005 22:26
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby FRX388 » Mon Feb 21, 2011 22:54

1. Akumolatorji bi bili vezani vzporedno, tako niso več 5Ah ampak 10, posledično prenesejo trajni tok 200A, ter 300A kratko trajno (10s). Z povečevanjem kapacitete bi se tudi dolgotrajni dopustni tok povečeval...

Koliko časa pa sploh letiš z polnim plinom?

Gospod Sušnik je razvil super motor, ki je pa za paramotor malenkost prevelik, saj je dizajniran za jadralno letalo. Z ustreznim propelerjem (cca 1,8m premera) doseže 160kg statičnega potiska :) Res uporablja Li Po akumolatorje Kokam, ki stanejo 1$ W/h za razliko od kitajskih ki so nekje 0,30$ W/h, razlika med njimi je v energijski gostoti, ter niso popolnoma nič bol varne ali nevarne od kitajskih, seveda ob primernem ravnanju z njimi.

Akumolatroje lahko polniš tudi z navadnim usmernikom, če le paziš da ti napetost na členih ne preseže 4,2V. Obstajajo tudi hobi polnilci z 1kW moči, ali pa nabaviš več malih, ki ne stanejo praktično nič, ter polniš vsak paket posebej, nevem zakaj to nebi šlo? Edini problem, ki to ni, pri polnilcu je dovol močan izvor enosmerne napetosti...

2. Se strinjam, ta motor bi bil res primernejši, ampak je 3x dražji, ta iz mojega linka pa že preverjeno leti na pramotorju.
http://juicedparamotors.yolasite.com/blog.php

3. Regulator je res šibka točka tega "kompleta" vendar če podpira 200A ter 12S akumolatorje je to cca. 10kW...
Mislim da se obremenitev pri čolnih in letalnih naprav ne da primerjati, saj je zagonski tok pri čolnu mnogo večji kot v zraku, pa tudi obremenitve niso enakomerne, ampak je ogromno pospeševanja...
Za prej omenjeni motor g. Sušnika je bil razvit tudi regulator, prav tako v sloveniji...

Če bi hoteli uporabiti rešitve firm, bi prišli na isto ceno kot stanejo komercialni modeli, kar pa ni namen tega "projekta" Kolikor sem razumel naj bi to bila DIY gradnja, torej čim ceneje do izdelka, ki bi bil vsaj približno primerljiv z komercialnim...

Sicer pa dokler pametujemo samo po forumu se nebo nikomur nič zgodilo :D

Lp,
Tadej
FRX388
fazan
 
Posts: 4
Joined: Sat Aug 11, 2007 20:35
Location: Maribor
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby urban@ » Tue Feb 22, 2011 9:44

Nekja časa že spremljam temo na elektronik.si. Gre sicer za elektro skuter, je pa ista logika.

http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=16515
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby abcd » Tue Feb 22, 2011 22:42

Torej padalci.

REs je da samo fantaziramo.

[b]Še toliko vas ni skupaj, da bi se dobili na kakšni pijači in v živo kaj več rekli.[/b] :!:

Če si ne morete vzeti niti ene ure, kako si boste kaj več.. :?

Drugače tale motor zgleda kar zanimivo:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... duct=14427

Vendar nima objavljenih vseh podatkov. Predvsem me moti, ker nikjer ne pišejo obrati.
Ni podatka o konstantni moči, temperaturi itn :?:

Sem zasledil, da vas moti količina baterij, ki je potrebna.

Vam zaupam en podatek, ki sem ga pobral na sejmu in sicer vsi modeli imajo energije za tam okoli 20 min.
Vendar pod polnim gasom samo za tam okoli 8min potem so baterije prazne ;)
abcd
kavka
 
Posts: 32
Joined: Wed Mar 25, 2009 0:04
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby The Edge » Tue Feb 22, 2011 23:53

da vam bo mal lažje... komponente kupljene iz kitajske, kot je opisal FRX388:

http://juicedparamotors.yolasite.com/throttle.php

upam da vam kej pomaga...tole si lahk doma naredi v dveh mesecih, če ima voljo, varilca in mal konstrukcijske žilice :)

@abcd...najboljš da se sam lotiš tega, ne čakat na druge ;)
Ne moremo usmerjati vetra, lahko pa prilagodimo jadra.
The Edge
sokol
 
Posts: 179
Joined: Wed Aug 24, 2005 10:29
Location: Senovo
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby FRX388 » Fri Feb 25, 2011 16:47

Bi lahko kakšen lastnik bencinskega paramotorja podal nekaj osnovnih mer okvirja paramotorja, ali vsaj slike od spredaj, ter iz profila z kakšnim metrom, za dimenzijsko orientacijo. Predvsem me zanima del kjer pride vpet sedež, to je verjetno standardno? Bom začel malo modelirat, kako sem si jaz zamislil E-paramotor.

Lp,
Tadej
FRX388
fazan
 
Posts: 4
Joined: Sat Aug 11, 2007 20:35
Location: Maribor
Karma: 0

Re: E-SLO

Postby zulumike » Thu Sep 13, 2012 21:48

Pozdravljeni!
Ravnokar sem prebral vašo debato o E pogonih. Ker vidim da ne veste za slovensko inovacijo Prednjega električnega pogona jadralnih letal. Motorji so moči do 22 KW in skupaj z zložljivim plopelerjem ustvari statičnega potiska približno 560N ( merjeno z vzmetni tehtnico 56 KG) Vendar je vse skupaj računano za hitrosti 100 -120km/h kjer jadralno letalo lahko v horizontalnem letu leti cc 1 uro ( moč cca 4 KW ,3000 rpm) pri vzpenjanju pa doseže Lak 17 cca 1500 m višine.
(trenutno poteka postopek homologacije pri EASA za vgradnjo na Lak 17 B (A)) V uporabi je ze 21 letal s tem sistemom( Lak 17, Silent- Aliasport, As 13m FAI klasa) Sam motor je velik 200 x100 mm in ima prirobnico za vpetje plopelerja in pritrditev motorja. teža je 6.8 kg 22kw in 75Nm momenta. Baterije uporabljamo Kokam 40AH 28 celic (dva paketa po 15 kg.) Motorje proizvaja firma IES- d.o.o. celoten sistem pa vgrajuje LZ desigen d.o.o. S tem pogonom lahko jadralno letalo tudi samo vzleti (posebno iz asfaltne steze, pri travnati stezi je nevarnost majhne razdalje plopelerja od tal) Vse si lahko ogledate na http://www.front-electric-sustainer.com
Lahko pa tudi kontaktirate direktno mene.
Lp Matija
zulumike
fazan
 
Posts: 3
Joined: Thu Sep 13, 2012 21:22
Karma: 0

PreviousNext

Return to Splošno o paramotorjih

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...