Splošna debata o letenju z paramotorji
by urban@ » Fri Sep 14, 2012 15:45
Samo mi bi radi to zadevo na padalo obeslili...
-
urban@
- sokol
-
- Posts: 133
- Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
- Karma: 0
by zulumike » Sat Sep 15, 2012 10:29
Živio! Razumem da bi radi to obesili na padalo. Tukaj je predvsem pomembno kakšno moč oz kako velik potisk rabite in pri kateri hitrosti. Da se izračunat iz drsnega razmerja padala . Glede na te parametre pa se dimenzionira plopeler. Predvsem je pa vazno kakšne baterije in koliko bi jih uporabili. S takimi paketi kot jih uporabljamo na J letalih bi po moji oceni lahko letel s paramotorjem cca 0,5 ure (ocenjujem da bi bila potrebna moč 8- 10 kv. Če pa bi uporabili a123 LiFe baterije 20Ah pa bi se prepolovil čas delovanja teža cca 20 kg predvsem pa cena je dosti nižja. Velika prednost LiFe baterij je da ni rokovanje z njimi tako komplicirano kot z LiPo. Če vas je več zainteresiranih vam lahko izraačune , dimenzioniranje plopelerja in izdelavo plopelerja naredim jaz. lp M
-
zulumike
- fazan
-
- Posts: 3
- Joined: Thu Sep 13, 2012 21:22
- Karma: 0
by urban@ » Sat Sep 15, 2012 15:54
Nekaj teh tehničnih zadev je že v tej temi. Mislim da so naredili tudi z 10kw, damo je to bolj švoh.
Če mene kot letalca vprašak kaj bi potrboval je pa, ena zadeva do 10kg, ki se pripne na sedež, in te potegne do 500m v zrak (kaj pa vem ene 15-20 min), po vsej verjetnoti najbolje da je impeler, da se znebiš vse tiste konstrukcije za varoavnje, oz. elektronike z senzori za zaustavitev ob raznih zapiranjih.
Verjetno bo potrebno počakat na eno mal lažjo in zmoglivejšo baterijo, ter enostaven in varen sistem propelerja, npr. impeler z zadosti potiska.
Vsekakor se lahko naredi tudi klasični PPG sedež z motorjem, samo zamenja se vse za elektriko, samo to pa mene ne zanima.
-
urban@
- sokol
-
- Posts: 133
- Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
- Karma: 0
by zulumike » Mon Sep 17, 2012 20:26
Urban, lepo si povedal kaj bi želel ! To bi želeli vsi letalci ne samo jadralni padalci! Vendar pa je realnost vsaj za sedaj taka, da je v fosilnih gorivih gostota energije daleč najvišja glede na ostale vire energije, oz na najmanjšem prostoru in pri najmanjši masi imamo najvišjo kapaciteto (razen jederske energije) V Kokamovih baterijah 40Ah in pri napetosti največ 116v oz praznimo do 90 v je vsega skupaj energije 4,2 KWh to je 15120 KJ, bencin pa ima kurilno vrednost 42700 KJ/ kg to je 30744KJ/liter , torej je energije v 30 kg baterij primerljivo z 0.5 litra bencina. Res ,da je izkoristek el. motorjev bistveno večji vendar pa je bencinski motor veliko enostavnejši in lažji za isto moč. Drug problem je v plopelerju. Omenjaš impeler. Pod tem izrazom razumem oplaščen plopeler. Da strinjam se s teboj, da ima tak plopelor nekaj procentov boljši izkoristek kot prosti plopeler, vendar pa če pogledamo v praksi se je uveljavil le tam kjer so ali zelo velike moči pri (relativno)visokih obratih, predvsem pa pri pogonih v vodi. Pojavlja pa se problem kako izdelati ohišje impelerja (plašč) saj pri velikih premerih je problem trdnosti in s tem tudi teže. Pri plopelerju ki ga uporabljamo na FES pogonih je vseeno izkoristek največ 78% (pri 4KW moči) pri polni moči 22KW pa pade na 65%. Veš vsak projekt je skup kompromisov vendar pa z znanjem in sredstvi ki so trenutno na razpolago je to najvišji nivo ki ga dosegamo. Vem pa da smo trenutno slovenci v elektro pogonih kar eni najmočnejših. LP M
-
zulumike
- fazan
-
- Posts: 3
- Joined: Thu Sep 13, 2012 21:22
- Karma: 0
by urban@ » Tue Sep 17, 2013 18:35
Po enem letu ni nekega bistvenega preboja na tem področju  Še vedno imamo nekaj samogradenj, pa ene par ppg jev poveznih z večjimi proizvajalci jadralnih padal, ki pa so bolj na nivoju prototipov. To pa je tudi vse. Pa še en zanimiv pristop kako "sam" sebe zvleči v zrak http://www.youtube.com/watch?v=rPuZi7UoTk0
-
urban@
- sokol
-
- Posts: 133
- Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
- Karma: 0
by Gaston Zgaga » Tue Sep 17, 2013 19:17
zulumike wrote:Drug problem je v plopelerju. ...Pod tem izrazom razumem oplaščen plopeler. Da strinjam se s teboj, da ima tak plopelor nekaj procentov boljši izkoristek kot prosti plopeler ..., Pri plopelerju ki ga uporabljamo na FES pogonih ...LP M
Če bi uporabili pRopeler namesto pLopeler, pa bi bilo še bolje  Ideja z vitlom na avtu pa je super!
-

Gaston Zgaga
- kavka
-
- Posts: 33
- Joined: Sat Sep 10, 2005 19:59
- Karma: 0
by urban@ » Fri Dec 27, 2013 19:43
-
urban@
- sokol
-
- Posts: 133
- Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
- Karma: 0
by hasbuba » Mon May 25, 2015 22:50
Alo! Ali je tukaj še kaj aktualno? K Zadevi bi tudi jaz pristopil....če je še kdo za? Tehnologije je vsak dan več....
-
hasbuba
- fazan
-
- Posts: 3
- Joined: Wed Sep 19, 2012 7:44
- Karma: 0
by urban@ » Sat May 30, 2015 19:15
In katera je ta tehnologija? Enlighten us.
-
urban@
- sokol
-
- Posts: 133
- Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
- Karma: 0
by intermed » Sun May 31, 2015 21:43
Razmišljam o el-pogonu. Toliko, da te dvigne na 100m .....
rac
-
intermed
- kavka
-
- Posts: 29
- Joined: Sun Oct 23, 2005 22:26
- Karma: 0
by hasbuba » Sun May 31, 2015 23:07
Iz dneva v dan se razvijajo boljse baterije motorji itd...pac elektronka se izboljsuje. Pametoval ne bom lahko pa skup neki nardimo. Jaz osebno razmisljam o el. Motorju v sedezu z zlozljivo vetrnico. Da zdrzi nekje 15min polnega "plina"?. Do prvega stebra recimo na kak fajn dan. V glavi nekak je zarisano. Mogl bi se dobit...skicirat pa nardit. Bi blo.lazje kot pa tukajle. Ce ne druzga vsaj eno pivo spijemo.
-
hasbuba
- fazan
-
- Posts: 3
- Joined: Wed Sep 19, 2012 7:44
- Karma: 0
by urban@ » Mon Jun 01, 2015 11:26
Zadnjih nekaj let nisem opazil kakšnega preboja v tehnologiji baterij ali motorjev.. tako da ne vem, kaj se tako izboljšuje vsak dan. Se pa strijam da bi tudi jaz imel eno lahko zadevo, ki te dvigne do prve termike 
-
urban@
- sokol
-
- Posts: 133
- Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
- Karma: 0
Return to Splošno o paramotorjih
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value
|