Paragliding Slovenia • View topic - Aerochute

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Aerochute

Splošna debata o letenju z paramotorji

Aerochute

Postby hook » Sat Mar 28, 2015 11:09

Pozdravljeni!

Zanima me vaše mnenje. Je ta stvar res tako varna kot proizvajalec navaja? In ali je po vašem mnenju zadeva vredna nakupa?
http://aerochute.co.uk/welcome/4536160630

Lep dan še naprej!
Darko
hook
fazan
 
Posts: 8
Joined: Thu Oct 31, 2013 14:46
Karma: 0

Re: Aerochute

Postby Jons » Thu Apr 16, 2015 5:49

Darko,

glede na to, da ni nihče odgovoril, bom dregnil jaz. In vesel bi bil, če bi se skorajžil še kdo.
Če bi Aerochutovo padalo (PPC) že kdaj letel, bi bil odgovor verjetno zelo kratek. Pa ga žal nisem, zato bom k stvari pristopil s teoretskega vidika. Razlik med PPC (powered parachute) in PPG (powered paraglider) je sicer precej, a se bom osredotočil na eno.
(Če se nimaš potrpljenja s tehnikalijami, preskoči na zadnji odstavek.)

Nekatere prednosti rigidnega krila s konstantno globino, ki jih ima pred eliptičnim, pri padalskem žal zvodenijo. Težava je v gibkosti naših kril, ki so na vzvoj okrog prečne osi bolj občutljiva. Enostavno povedano, problem so zapiranja.

Potencialno zanimiva prednost pravokotnega krila je neenak vpadni kot po razponu, kljub temu, da krilo nima geometrijskega zvitja. To se zgodi zaradi razlike v pritisku med zgornjo in spodnjo površino krila, ko zrak potuje proti konicam in se prek njih zliva navzgor ter vrtinči. Pojav ni zgolj ravninski, v prečni smeri, gledano krilo v tlorisu, marveč tudi prostorski. Posledično se spreminja vpadni kot. Pri padalskem krilu bi taisti učinek lahko povzročil premajhen vpadni kot na konicah kril in neželeno zapiranje oz. ušesa.

Kaj pravi teorija za rigidna krila, lahko prebereš v spodnjih dveh dokumentih. Drugi je malo obširnejši, ker sem presodil, da bo zanimiv tudi za ostale, ne le tebe.

PDF 1 (Aleš Strojnik)
PDF 2 (Martin Simons)

Padalsko krilo, zaradi adhedrala oz. polyhedrala navzdol, potrebuje geometrijsko zvitje. Pri konstruiranju sem se običajno trudil »ujeti« enak vpadni kot za celo krilo. Če vpadni kot ni enak po vsem razponu, lahko krilo »diha« oz. »igra harmoniko«. Izjema so primeri, kadar namen ali potreba terjata drugače.
Temu geometrijskemu zvitju potem prištej še zvitje zaradi kompenzacije (pre)majhnega vpadnega kota konic pri pravokotnem krilu, pa si izgubil eno bistvenih prednosti krila konstantne globine. In sicer, da zastoj ne nastane hkrati po celem razponu krila, temveč na sredini prej kot na konicah. To bi pilotu dalo nekaj več maneverskega časa za korekcijo nastalih težav. A kot rečeno, z geometrijskim zvitjem učinek izgubiš in ostane ti le še obilen induciran upor.

PPC krila, ki spominjajo na tiste za »kamen padalstvo«, so popularna predvsem v ZDA. Kolikor mi je znano se s trikolesniki drugod leti pretežno taka eliptičnega tlorisa (PPG). Slednja so po sposobnostih mnogo boljša od pravokotnih. Najbolj se bo razlika poznala pri avtonomiji letenja/porabi goriva. PPC-ja se je namreč upravičeno prijel vzdevek »air plow« oz. »zračni plug«.
Ajde!
Janez
User avatar
Jons
galeb
 
Posts: 88
Joined: Mon Apr 28, 2008 23:23
Karma: 0


Return to Splošno o paramotorjih

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...