Paragliding Slovenia - Novice - Razno

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Novice

Novice->Razno   
VFR letalsko navigacijska karta Republike Slovenije 1:250.000

Spostovani uporabniki slovenskega zracnega prostora,


V podjetju Kontrola zracnega prometa Slovenije, d.o.o. se zavedamo vedno vecje gnece v slovenskem zracnem prostoru zato smo se iz varnostnega vidika tudi letos odlocili, da imetnikom veljavnih licenc za pilota katerekoli kategorije brezplacno ponudimo VFR GPS karto. Tovrstna akcija je v preteklih letih naletela na zelo pozitiven odziv.


Vsi imetniki licence pilota zrakoplova lahko VFR GPS karto Slovenije 2016 brezplacno narocijo na spletnem naslovu http://www.sloveniacontrol.si/trgovina/vfr-karta-2016, pripravili pa smo tudi omejeno stevilo nezgibanih plastificiranih kart, ki jih lahko kupite v nasi spletni trgovini po ceni 10 EUR (http://www.sloveniacontrol.si/trgovina/vfr-karta-2016_2).

Varno po slovenskem nebu.





od igorer, Torek, 26 April 2016 12:54, Komentarji(0), Preberi vse
2 od 1.081 VFR letalska navigacijska karta Republike Slovenije 2015: 1:250 000

Spostovani uporabniki slovenskega zracnega prostora,

Na podlagi izkusenj iz preteklih let smo se v podjetju Kontrola zracnega prometa Slovenije, d.o.o. tudi letos odlocili, da imetnikom veljavnih licenc za pilota katerekoli kategorije brezplacno ponudimo VFR GPS karto. Tovrstna akcija je v preteklih letih naletela na zelo pozitiven odziv.

Vsi imetniki licence pilota zrakoplova lahko VFR GPS karto Slovenije 2015 brezplacno narocijo na spletnem naslovu
http://www.sloveniacontrol.si/trgovina/brezplacna-vfr-gps-karta .

Varno po slovenskem nebu.








od igorer, Torek, 21 April 2015 14:27, Komentarji(0), Preberi vse
Informacije za jadralne pilote

Prezentacija Jadranje v zracnem prostoru Republike Slovenije, je namenjena jadralnim in ostalim sportnim pilotom za lazjo pripravo in nacrtovanje preletov na obmocju Republike Slovenije. Omogoca lazje razumevanje omejitev zracnega prostora in je sestavljena kot priporocilo, ki pilotu omogoca navigacijsko pripravo preleta. Vsebine vkljucene v prezentacijo so privzete iz operativnih navodil za kontrolorje zracnega prometa, AIP-ja in ostalih operativnih dokumentov, ki se s casom spreminjajo zato je potrebno, da se vsak pilot sproti seznanja s spremembami v zracnem prostoru Republike Slovenije. Informacije o spremembah so na voljo v elektronski verziji AIP.


GRADIVO V PDF OBLIKI


 


Slovenian Control




od igorer, Torek, 06 Januar 2015 14:41, Komentarji(0), Preberi vse
VFR karta in bilten 2014

Spostovani letalci,

verjamemo, da ste lansko izdajo VFR karte pogresali, zato se po enoletnem zatisju spet vracamo, tokrat s poenoteno in prenovljeno VFR civilno-vojaško letalsko navigacijsko karto Republike Slovenije 1:250.000, ki smo jo za vas pripravili skupaj z Ministrstvom za obrambo.

Tudi letos bomo preko spletne trgovine http://www.sloveniacontrol.si/trgovina nadaljevali z uveljavljeno akcijo brezplacnega razdeljevanja VFR karte in VFR Biltena vsem imetnikom veljavnih slovenskih licenc za pilota katerekoli kategorije, s cimer zelimo pripomoci k vecji varnosti in redu v slovenskem zracnem prostoru.

Karta je letos prvic na voljo tudi v elektronski obliki (pdf), ki jo za ogled ali prenos najdete na spletni strani www.sloveniacontrol.si v mapi http://www.sloveniacontrol.si/informacije/vfr-karta-2014

Varno v zraku in na tleh.


SLovenian COntrol




od igorer, Nedelja, 13 April 2014 15:47, Komentarji(0), Preberi vse
Triple Seven

Ker se za firmo padal spodobi, da skrbi za svoje domace “soletalce” smo se pri Triple Seven potrudili in pripravili za slovenske pilote “posebno akcijsko znizanje cen” nasih padal.


 


Inovativni pristop in moderne tehnologije, ki jih uporabljata brata Valic, so integrirane v vseh razredih nasih jadralnih padalih, kar omogoca vrhunske performance. Skozi proces intenzivnih testiranj, pa se posebej zelimo doseci maksimalno varnost in dober obcutek pilota pri upravljanju padala. Dober “handling” je postal sinonim za 777 padala, kar potrjuje veliko stevilo zadovoljnih pilotov, ki letijo nasa padala tako na svojih prvih poletih, kot tudi na tekmovanjih z najvecjo konkurenco.


 


Z akcijo, ki smo jo pripravlili posebej za slovenske pilote, vam zelimo zagotoviti cim bolj dostopno ceno zmogljivega a hkrati zelo varnega 777 jadralnega padala. 


 


Triple z


----- Povprašaj za svojo akcijsko ceno padala na --------


 


miha@777gliders.com


http://777gliders.com/


Tel: 040777313




od Iv@nl, Sreda, 12 Februar 2014 20:29, Komentarji(0), Preberi vse
Lijak efekt

Marec se je zacel s stirimi dnevi spomladanskega priokusa. Prvi trije z veliko sonca in cistega zraka, vendar mocno burjo.


Kot se pogosto zgodi je ucinek Lijaka ustvaril pogoje za varno letenje navkljub severozahodniku v okolici... razen v soboto, ko je bil vrhunec burje napovedan in, tudi ce bi bilo mozno vzleteti, sem preprican, da se ne bi uzivalo.


Rad bi opisal, kako deluje to obmocje v prisotnosti burje, glede na to, da so avstrijski gostje bili razumljivo zaskrbljeni, navkljub mojim zagotovilom, da je to pocetje varno.


Ucinek Lijaka je v bistvu pozitivno zacaran krog, ki se odvija pred grebenom in ga sestavlja vec dejavnikov. Burja piha, ali bolje receno "pada" (glede na to, da je katabaticen veter), bolj vzhodno, preko Vipavske doline skozi tako imenovana "vrata burje", proti Trzaskemu zalivu in naprej jugozahodno. 


Planota za Lijakom deluje kot orografski ovira, ki zadrzuje veter na tem obmocju in ga pospesuje v Vipavski dolini. Zahodno vsega tega vplivi obsevanja sonca, nestabilnega ozracja, morski vetric in pobocje, pritiskajo z nasprotne smeri proti grebenu Lijaka.


Ko juzni veter doseze to oviro ga greben - z njegovo obliko in razseznostjo, ki deluje kot odskocna deska oziroma lijak - potisne navzgor in se upre splosnem vetru s severozahoda. Zanimivo je, da se Lijak klice tako zaradi oblike skalnatega grebena pod vzletiscem, ki kot lijak usmerja vode s planote v potok Lijak. Ampak ocitno se ime dobro ujema tudi z mikro meteoroloskimi posebnostmi obmocja.


Slika lepo prikazuje tipicen primer vetra ob terenu, ko je rahla burja. Kot lahko vidite je podrocje Vipavske doline obarvano z rdecim, kar prikazuje najmocnejse obmocje burje in zracnih tokov, ki se sirijo proti Trzaskem zalivu.


Levo od napisa Ajdovscina je vidna jasna locitev tokov v smeri JV - SZ. Ta lok, ki sledi obliki grebena, je natanko lijak Lijaka. Modro obmocje je veter, ki prihaja iz zahoda ali jugozahoda, in zadrzuje burjo. Dejstvo je tudi, da najmocnejsi zracni tok na vzhodu proizvaja podtlak, ki vlece zracno maso proti sebi.


Burjo se se vedno cuti v vzponu v termiki nad doloceno visino nad grebenom... To povzroca nekaj turbulence, ampak nic ekstremnega. Vazno je, da si ne iscemo tezav nizko na vzhodni strani grebena, to je obmocje vzhodno od kotline pri zmajarski rampi. Lahko nabirate visino, letite proti zahodu, cez dolino in na grice spredaj... a ne na vzhod.


Ko je burja mocnejsa ucinek Lijaka se vedno deluje, vendar to lahko vpliva na veter na pristanku. Ta se usmeri iz vzhoda oziroma jugovzhoda zaradi podtlaka, ki ga velik rotor ustvarja (glej sliko s puscicami, ki ponazarjajo tokove).


S slike vetrov je razvidno, da tudi ko se efekt mocne burje razteza vse do mesta Chioggia v Italiji, je na obmocju Lijaka prisoten otocek blagega vetra z nasprotne smeri... Seveda bo turbulenca nad grebenom bolj izrazita in obmocje z ugodnimi letalnimi pogoji omejeno, saj se bo burja ze prelivala v dolino tudi na SZ delu lijaka. To niso ravno najboljsi pogoji za letenje... a ce je zelja velika je letenje v relativno varnih pogojih se vedno mogoce. Pomembno je preveriti, da je prisoten veter z juznih strani vsaj do sredine doline.


V primeru, da je prisoten ze sever tik pod grebenom, a na vzletiscu lepo piha... in se morda vsake toliko popolnoma umiri ali pihne hrbtno... letenje raje opustite! Prisoten je najbrz grd rotor prav pred vzletiscem... Na posnetku je razvidno, da so v tem primeru trenutki v zraku lahko zelo neprijetni in zeleli si boste le cimprej varno pristati. Dosti bolje je opustiti letenje in poiskati kaksno dobro gostilno kjer ponujajo cevapcice in vrcek piva!


V premislek dodajam posnetek 8. aprila s pristanka Lijaka. Tu je jasno razviden efekt vetra z vzhoda in pogojene tezave s pristajanjem!




od Iv@nl, Petek, 20 December 2013 00:19, Komentarji(0), Preberi vse
Omejen zracni prostor zaradi vaje Slovenske vojske

          


Na kratko:



  • Opozorila za previdnost zaradi nizkih preletov vojaških letal po širšem obmocju Slovenije veljajo od danes (21.maja) pa vse do konca vaje 7. junija.

  • Prepoved letenja velja od jutri 22.05 do 24.05 za obmocje LJR4 in LJR5: Grmada, antene na Nanosu, Vremšcica, Racna gora in Ilirska Bistrica so zunaj, Slivnica pa je notri!

  • V ponedeljek 3. junija pa je prepoved celo nekoliko bolj obširna, saj zajema tudi LJR6B in LJR6C, kakor tudi LJR6A, ki sega do Vipave, vendar le nad 3000 m ASL. Glede pomembnejših vzletišc veljajo meje kot pri prejšnji tocki, le še Strmca je v prepovedanem obmocju LJR6B.


Vec informacij: http://www.paragliding-slovenia.si/forum/viewtopic.php?f=2&t=6826




od urban, Torek, 21 Maj 2013 12:03, Komentarji(0), Preberi vse
NORTH POLE / APRIL-MAY 2013

MatevžBrnik - Pilot in fotograf Matevz Lenarcic je danes zjutraj nekaj po 6. uri s Pipistrelovim letalom Virus SW poletel proti Severnemu tecaju, pise Slovenska tiskovna agencija.Njegov vzlet je na ljubljanskem letaliscu spremljala ekipa projekta Green Light World Flight - North Pole. Sreco na odpravi, ki bo najbolj odvisna od vremenskih razmer, pa so mu zazeleli tudi sponzorji. Lenarcic je zacetek poti sprva predvidel za petek, vendar je bil zaradi stacionarne hladne fronte nad Alpami in slabe napovedi v Skandinaviji vzlet primoran prestaviti na danes, poroca Slovenska tiskovna agencija. Tudi danasnji vzlet pa je bil negotov. »Nebo se je vendarle ocistilo in kaze, da bo cez Evropo slo, kako bo cez Skandinavijo, pa bomo se videli,« je pred vzletom povedal Lenarcic, ki danes namerava leteti v Tromso na severu Norveske. Za malo letalo so prav vremenske razmere kljucne za varen polet. To se posebej velja za skrajni sever, kjer ob slabem vremenu nastaja veliko ledu. V takih razmerah zamrzne tudi letalo, s katerim tako ni mogoce leteti. »Razdalje so dolge in vreme se hitro spreminja,« je svoje bojazni razkril Lenarcic, ki za vremenske razmere na Arktiki nima niti natancnih podatkov, saj za to obmocje obstajajo le nenatancni vremenski modeli.


Podvig se bo odvijal po etapah


Svoj podvig nacrtuje v osmih do desetih etapah. Preletel bo Norvesko, Severni tecaj in Kanado ter se po Lindbergovi poti vrnil domov. S postanki naj bi polet trajal tri do stiri tedne, vendar je to le ocena, saj bo cakal na primerno vreme. Kot je poudaril pred vzletom, je nastudiral vse mozne variante, ki bi se lahko zgodile, tako da bo na poti manj presenecenj. Za polet na Severni tecaj so morali v Pipistrelu letalo, s katerim je Lenarcic lani ze obletel Zemljo, nekoliko prirediti in prilagoditi za mraz. Letalo virus SW, ki je dolgo 6,5 metra in ima razpon kril 10,7 metra, prazno tehta 290 kilogramov in doseze najvecjo hitrost okrog 300 kilometrov na uro. »Letalo dobro poznam. Pipistrel je izdelal vrhunsko letalo, ki ima dober dolet,« je izpostavil Lenarcic. Direktor Pipistrela Ivo Boscarol pa je zagotovil, da so se v podjetju tudi tokrat potrudili, da lahko Lenarcic zaupa njihovemu letalu, prav tako kot oni zaupanju njemu, da ga bo varno pripeljal nazaj. Boscarola ob tem veseli, da imajo Lenarciceve odprave vse bolj znanstveni znacaj, saj bodo rezultati meritev, ki jih bo opravil med tem poletom, prinesli pomembne podatke za razumevanje podnebnih sprememb.


Grisa Mocnik iz podjetja Aerosol, ki je razvilo prototip za merjenje crnega ogljika, je pojasnil, da bodo med poletom izmerili koncentracijo drugega najpomembnejsega povzrocitelja podnebnih sprememb nad Arktiko, ki je eno najbolj obcutljivih podrocij na Zemlji. Upa, da bodo tako dobili pomembne znanstvene rezultate, s katerimi bodo ocenili, kako se planet segreva in kaksen je vpliv onesnazevalcev. Z zeljami po mirnem nebu in uspesnem letu so danes Lenarcica na pot pospremili tudi svetovalec uprave Aerodroma Ljubljana Jure Meznarsic, Rok Cuderman iz Petrola in Ksenija Skrilec z ministrstva za zunanje zadeve, ki mu je obljubila pomoc celotne slovenske diplomatske mreze, ce bo ta potrebna. Za tokratno odpravo ima sicer Lenarcic vso potrebno dokumentacijo in prvic bo legalno preckal tudi Kanado. Kot je poudarila Skrilceva, drzava podpira Lenarcicevo odpravo, saj nosi pomembna sporocila o Sloveniji kot dezeli, v kateri zivijo ljudje z znanjem, ki ga znajo aplicirati na visokotehnolosko okoljsko zavedne proizvode. Projekt nosi zgodbo o uspesnem slovenskem gospodarstvu in globalni odgovornosti drzave, je izpostavila.


 


http://www.worldgreenflight.com/index.php?id=27




od igorer, Ponedeljek, 22 April 2013 18:13, Komentarji(0), Preberi vse
SeeYou 5 in SeeYou for Android

Izsla je nova razlicica zelo priljublenega programa za analizo letenja, SeeYou 5. Poleg tega je podjetje Naviter izdalo se SeeYou for Android, ki je brezplacen, ce imate licencno verzijo SeeYou programa. Cena za program je ugodnejsa za Slovenske narocnike, za kar lahko kontaktirate kar na info(@ ) naviter.si




od igorer, Nedelja, 18 November 2012 13:01, Komentarji(1), Preberi vse
VFR karta Slovenije in Bilten 2012

VFR i Bilten 2012


Kontrola zracnega prometa, Slovenia control je objavila izdajo nove VFR karte za Slovenije s pripadajocim Biltenom za 2012. Karta je za vse imetnike licenc brezplacna ze nekaj let in tudi letos je temu tako, kar jim gre vsa pohvala za takšno dejanje.


Karto z biltenom lahko narocite na straneh Slovenia crontrol


http://www.sloveniacontrol.si/trgovina


 




od igorer, Ponedeljek, 11 Junij 2012 12:32, Komentarji(0), Preberi vse
Zbiranje sredstev za Simona

Kot verjetno do sedaj ze vsi veste, je nas kolega jadralni padalec Simon Vogrinec ostal brez obeh nog. V teh tezkih trenutkih za njega je verjetno tezko najti prave besede, ki bi ga lahko spravile v dobro voljo. Njegova pot rehabilitacije bo dolga in tezka, zato ni razloga, da mu pri tem ne bi vsaj malo pomagali. Seveda je vsaka beseda dobrodosla, tudi zelja po cim hitrejsem okrevanju, neglede na vse pa bi bilo dobrodoslo, ce mu lahko vso stvar vsaj malo olajsamo. 


[b]SLOVENSKA KARITAS, TRR (NLB): 02140-0015556761, namen: SIMON, SKLIC: 2910403
IBAN: SI56021400015556761
SWIFT BIC KODA: LJBASI2X[/b]

[b]SMS DONACIJE so aktivirane preko operaterjev Mobitel, Simobil in Tusmobil.
Kljucna beseda je: SIMON na stevilko 1919 . Z vsakim poslanim SMS-om se daruje 1€.[/b]


Vsem hvala za pomoc.


http://www.jahorina.org/forum/index.php?topic=1218.0


http://24ur.com/novice/crna-kronika/v-bih-resujejo-slovenca-ki-je-obdan-z-minami.html


http://www.depo.ba/vijest/57091




od igorer, Nedelja, 13 November 2011 14:16, Komentarji(0), Preberi vse
Xavier Murillo: Missing in Peru: Search and Rescue Fund Appeal


Xavier is Missing: Paragliding World Cup boss Xavier Murillo went missing while paragliding in Peru on Friday 1 July. He hasn't been seen since and an extensive search is ongoing.


The Paragliding World Cup Association (PWCA) is appealing for donations to help fund the aerial search. Please donate what you can. Donations are through PayPal – you don't need a PayPal account, only a card.


To donate to the Xavier Murillo Search and Rescue Fund please click here


Xavier has been a hugely influential figure in the development of the sport of paragliding. Flying for over 25 years, Xavier first flourished as a talented photographer whose many pictures have graced the pages of Cross Country magazine since it began. 


His passionate involvement in the Paragliding World Cup has forged it into the professional organisation it is now. 


Xavier has always had a hand free to help pilots of all levels.


Now Xavier needs us.


Xavier's insurance for the expensive process of search and rescue in a place like the Andes is limited. After one sweep of a spotter plane it is already almost exhausted. Xavier is out there somewhere and needs our help to find him and bring him back before it's too late.


The PWCA has organised a Search and Rescue Fund for Xavier. Please donate as generously as you can. Whatever you can afford – every donation will make a difference.


DONATE to the Search and Rescue Fund


For more on this story click here




od igorer, Torek, 05 Julij 2011 22:10, Komentarji(0), Preberi vse
Vzletna tocka 'Kovk' in pristajalno mesto 'Log pri Vipavi'

Potem, ko je društvo jadralnih padalcev Kovk Ministrstvu za promet dostavilo vsa potrebna soglasja in mnenja, je Ministrstvo za promet 2.2.2011 izdalo odlocbo, s katero vpisuje vzletno tocko Kovk in pristajalno mesto Log pri Vipavi v evidenco vzletnih tock in pristajalnih mest Republike Slovenije.

Zaradi bližine javnega letalisca Ajdovscina je jadralno letenje dovoljeno skladno z omejitvami in pogoji razvidnimi iz soglasja letališca Ajdovšcina. To pomeni, da je potrebno upoštevati prepovedano cono letenja in možnost letenja v tej coni zgolj po predhodnem dogovoru z vodjem letenja na letališcu Ajdovšcina (
rdece oznacena cona na spodnji sliki). V rumeno oznaceni coni na spodnji sliki, pa je potrebna povecana pozornost zaradi manevrov jadralnih letal. Za pristajanje se uporablja oznaceno pristajalno mesto v Logu pri Vipavi. Prepovedani so pristanki na letališcu in nasploh v rdeci coni. Zasilni pristanki so dovoljeni v rumeni coni npr. pri vasi Lokavec.

Prosimo, da se te omejitve spoštuje, ker nam bo sicer letališce Ajdovšcina razveljavilo soglasje.


Naprošamo vse jadralne padalce in zmajarje, da pri pristajanju na polju poleg picerije Anja, pristajajo cim bliže veterne vrece (pri piki). Ce kdo pristane na njivi, naj takoj "namolze" padalo in ga prenese na uraden pristanek. Prepovedana je vsakršna vožnja z motornimi vozili po travniku. Vozila so lahko parkirana pri piceriji Anja ali na desni strani ceste v smeri Ajdovšcina - Ljubljana.


Vse predsednike klubov lepo prosimo, da na to opozorijo svoje clane!


Obmocje letenja


DJP Kovk Ajdovšcina




od pgtoni, Četrtek, 17 Marec 2011 11:00, Komentarji(0), Preberi vse
Francis Rogallo, o?e jadralnega padalstva, umrl pri 97. letih

RogalloRogallo, izumitelj fleksibilnega krila tudi smatran za o?eta jadralnega padalstva, je umrl prvega septembra. Star 97 let je nazadnje letel z jadralnim zmajem na svoj 80. rojstni dan. Miljone ljudi po svetu je že uživalo v letenju kot rezultat njegovega izuma fleksibilnega krila leta 1948, ki je kasneje služil za vodilo do izuma ostalih letalnih naprav. Inženir s prednostmi pred NASO, Francis Rogallo, je patentiral priblino 25 predmetov, vklju?no z zavorami padala, razna krila in padala za natan?na pristajanja. Leta 1948 sta skupaj z ženo Gertrude, doma izumila fleksibilno krilo. Njune sanje so bile, da bi naredila krilo za sprejemljivo ceno, ki bi širši množici ljudem omogo?alo samostojno letenje. Skupaj sta eksperimentirala v doma narejenem primitivnem vetrovnem tunelu narejenem iz lepenke in ventilatorja.
Rogallovo krilo velja za eno najenostavnejših letalnih naprav do sedaj. Leta in leta sta z ženo neprestano poizkušala pritegniti pozornost vlade in industrije, prav tako sta ustanovila proizvodnjo krila v Connecticutu. Ko je podjetje DuPont oznanilo izdelavo Mylarja leta 1952, je Rogallo v trenutku opazil odli?no priložnost, da bila njegova krila in igra?a „flexkite“ za pet dolarjev prva produkta na katerih bi uporabili plastiko. Rogallovi so se tako znašli na raznih potovanjih na razli?na tekmovanja, kjer so leteli in promovirali svojo igra?o.
Bilo je 4. oktobra 1957, ko je ruski Sputnik za?el oddaji sporo?ila iz orbite in ko se je za?ela dirka v vesolje z novoustanovljeno NASO. Rogallovi so podarili svoj patent vladi, da so ga lahko uporabljali v dobro javnosti in s pomo?jo Rogalla izvajali teste v vetrovnih tunelih. Tako je Nasa za?ela testirati „Parawing oz. Parasev“ kakor je poimenovala Rogallovo padalo. Krilo je bilo testrirano tudi na 200.000 ft in pri hitrosti MACH 3, da bi ovrednotili primernost za vgraditev v vesoljske kapsule in odvržene dele rakete. Leta 1960 je nasa že opravila prve testne polete.
Leta 1967 je nasa ustavila vse projekte osredoto?ene na „Parasev“ in svojo pozoronost usmerila v okrogla padala. Niso hoteli uporabiti Rogallovega krila.
Posodobitev Rogallovega izuma je bila tako v rokah posameznih oblikovalcev po svetu: Barry Palmer leta 1961, Richard Miller, Thomas Purcell in John Dickenson, Bill Moyes ter Bill Bennett iz Avstralije so bili prvi, ki so pomisnili na razvoj osebne letalne naprave. Ko so se ljudje za?eli zavedati koncepta izdelave fleksibilnega krila, je izdelava vklju?evala tudi: jadralne zmaje, ultralahka letala, jadralna padala in športna padala, itd... Do sedaj je bil g. Rogallo svetovno poznan po svojem prispevku v razvoju letalstva in ga zato upravi?eno obravnavamo kot o?eta zmajarstva in jadralnega padalstva po svetu. Milijone ljudi je že uživalo v letenju, ki je rezultat Rogallovega izuma fleksibilnega krila. G. Rogallo je pogosto komentiral, da so v njegovih mladih letih obi?ajno leteli samo otroci s kajti v mesecu Marcu, sedaj pa ljudje vseh starosti letijo kajte skozi celo leto. Upokojil se je leta 1970 in preselelil blizu Kitty Hawk, N.C. (USA) kjer sta brata Wright izvajala svoje prve poizkuse letenja z motorjem. Približno enkrat na mesec se je z avtom odpeljal na 5 milj oddaljeno peš?eno sipino Jockey's Ridge, kjer se je na tiso?e ljudi u?ilo letenja z jadralnim zmajem kakršnega je oblikoval sam Rogallo. Na teh sipinah je tudi sam letel s svojim rde?e-belim zmajem. Kasneje se spominja, da se je pri letenju poškodoval samo enkrat, pa še takrat se je nekdo zaletel vanj. Zadnji? je letel zmajem na svoj 80. rojstni dan.


Prevod : Mitja Jan?i?




od Iv@nl, Ponedeljek, 28 September 2009 09:10, Komentarji(0), Preberi vse
Macpara testni dnevi

Mac Para prireja testne dneve, kjer boste lahko probali najnovejša padala in opremo, se pogovorili z dizajnerjem in lastnikom podjetja Mac Para, Petrom Re?kom, ali pa rekli kakšno s testnim pilotom Jurajem Klejo.


Na voljo vam bodo padala Eden 4, Envy 2, Magus XC2 proto, ..., med sedeži Goya2, Hawaii, ...


Poleg tega v sodelovanju s KJP Krokar organiziramo tudi manjšo pogostitev, kakšne ?evap?i?e, hrenovko, pa še kaj se bo najdlo. Zve?er pa še koncert glasbene skupine Fireflies v športnem parku Rovn ob 21 uri.


Prav tako boste vsi, ki bi si želeli poleteti v tandemu z jadralnim padalom,boste to lahko storili za skromnih 15€, z enim od vrhunskih pilotom iz naših vrst. Na voljo vam bodo kar trije, s katerim boste poleteli, pa bo vaša odlo?itev. Polet bo trajal med 5 do 10 min.


Vsi, ki se boste testnih dnevov udeležili že v soboto, boste za pristanek na vrhu Ratitovca še posebaj nagrajeni. ?aka vaš maj?ka, za dokazilo pa bo dovolj že vaša beseda, tako da, vabljeni tudi vsi, ki nimate GPSa.


Vse to se bo dogajalo v soboto 26.9. v Dražgošah pri Brunarici predvidoma od 10 ure dalje, ter v nedeljo v Cerkljah na Gorenjskem (Ambrož).


 


Za prevoz je poskrbljeno.




od Iv@nl, Sreda, 23 September 2009 15:52, Komentarji(0), Preberi vse
7 Strani 1 2 3 4 5 ... Zadnji »


MKPNews ©2003-2008 mkportal.it
 


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...