Paragliding Slovenia - Novice - Reportaže (letov, prireditve itd.)

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Novice

Novice->Reportaže (letov, prireditve itd.)   
Hitrostni svetovni rekord v tandemu (FAI trikotnik 50km)

Sergej ÈujecSpet zazvoni telefon, kdo je pa zdaj? Pogledam - Arèi, oglasim se, on pa kot iz topa: ''Ej, saj tisti darilni bon izpred petih let še velja, kajne?'' Pritrdim mu, seveda. On pa v isti sapi: ''Ali imaš èas jutri peljati mojo sestro?'' Pomislim, vreme bo lepo, Klemen gre na Stol, tako da naskoka na rekord ne bo, èas torej imam. Da, peljem. Zmeniva se za uro, prevoz, povprašam ga o sestri, ali je športen tip in kako prenaša adrenalinske športe. ''Brez problema, trpežna je,'' odgovori. Takoj se mi v glavi porodi ideja, kaj pa èe bi z njo poskušal postaviti nov rekord. Na hitro izpolnim najavo poleta in si mislim, èe bo, bo, èe ne pa drugiè.

Ob 11.10 stojim s padalom na bencinski èrpalki. Nikjer nikogar, le pešci se sprehajajo èez cesto. Nenadoma pristopi neznana gospodièna in vpraša: ''Sergej?''
Bila je Polonca, Arèijeva sestra. Na hitro se malo pogovoriva in odhitiva do avta. Na Kobali znosiva opremo na vrh, se usedeva v travo. Pogovarjava se o vremenu, kako je v zraku, o obèutkih in o mojem naèrtu. Gledava po hribih, kjer fantje s Sorice curijo na Vodil vrh, na Kobali pa si tako nihèe ne upa v zrak, saj nihèe noèe biti prvi na tleh. V podzavesti preletavam zastavljeno nalogo, vendar me trenutna situacija vremena spravlja v obup. A vendar nekaj v meni govori: ''danes bo še dober dan''. Naenkrat me spreleti - dosti imam èakanja, v zrak greva. Sonce je, veter za silo, kaj še torej èakam. Pogledam po Kobali, kjer se leno premikajo turisti, lokalna matadorja Jani in Aleš pa ležita na svojih plahtah in prav niè ni videti, da bosta še letos štartala. Sledi hitra priprava potnika, padala in že sva pripravljena na vzlet. Vsa lena bitja na Kobali se  premaknejo na vzhodno stran in naju opazujejo. Na obrazu jim piše, kako si mislijo: komercialni tandem bo odletel v dolino. Tri, dva, ena - greva. Polonca poštarta kot Matic Osovnikar, na sreèo jo 42 m2 ustavi in odletiva. Na južni strani Kobale ni termike, zavijem v ... Preberi celo reportažo >>>



od Iv@nl, Petek, 21 November 2008 02:15, Komentarji(1), Preberi vse
Turèija- Task 5

 Danes smo odleteli še zadnjo tekmo, jutrišnji rezervni termin pa seveda odpade, ker mamo že pet tekem v žepu. Sprva organizator hoèe tekmo odpovedati zaradi prešibkih pogojev na samem startu ter napovedanega moènega severnega vetra.
Kasneje se razmere izboljšajo tako, da nam za nalogo doloÈijo 50km dolgo dirko po ravnini. Po startu nas prièakajo relativni šibki pogoji z turbulentnim ozraèjem, posledica inverzije ter striženja vetra, ki nas spremljajo skozi vso tekmo. Kasneje jakost vetra naraste na okoli 30 km na uro pri tleh, tako, da nas nižje leteèi piloti na polovici tekme zapustijo, oziroma so prisiljeni pristajat po poljih, z višine tri tisoè metrov zgleda podobno kot velik padalski desant na turško vasico. Veèino tekme z Urbanom letiva, taktièno malo v ozadju ter najvišje, Primož pa mal nižje v zlati sredini vodilne skupine. V cilnji dolet krenemo s 13 km oziroma iz zadnje obratne toèke, pred nami sta že dva neulovljiva ubežnika. Z Urbanom se odloèiva za 100% dolet, kar naju stane par mest na koncu predvsem pa zaradi veliko moènejsega vetra v nižjih nivojih, tako, da naju tudi nižje leteèi piloti kljub polnemu gasu zlahka prehitijo. V cilj prispemo Primož 6. Aljaž 3 sekunde za njim Urban okoli 5 sekund za menoj Miha , Stojan pa na žalost nekje na polovici dirke prizemljita.

Ker ni se rezultatov iz zadnjih dveh tekem niso rezultati 100%

Urban 1.
Aljaz 2 .
Stefan Wyss 3 .

Primož P. od 5 do 10 mesta



od aljazvalic, Petek, 31 Avgust 2007 22:37, Komentarji(0), Preberi vse
Turèija- Task 4

Peti dan v Kayseriju nam postreže z jutrom brez oblaèkov in tudi napoved je kar obetavna. Neviht ne bo, severozahodni veter pa ne bo premoèan. To vzpodbudi tudi organizatorja, da se odloèi za skoraj stokilometrsko disciplino proti vzhodu.
 Najprej nam postavi tri toèke na že poznanem terenu, nato pa 50 km let po novem terenu. Ta ruta nas vodi nekoliko severneje od »strašljivke« ispred dveh dni. Štart se odpre nekaj pred eno in èez eno uro še cilinder, ki je tokrat nekoliko bolj oddaljen od domaèega hriba. Pobiranje je v zaèetku kar težavno saj nekateri piloti kar hitro zakljuèijo polet. Vlage je danes bolj malo zato tudi baz še ni kaj prida, so pa zato najviše do sedaj.
Po štartu se piloti bolj ali manj uspešno poženejo proti oddaljenemu cilju. Še pred prvo obratno pade rezerva. Možakar je najprej dobil klofer, pa kravatico, pa pol akro programa nakar vrže rezervo. Ta najprej ne prime in padalo mu konèno uspe ujeti ampak rezerva konèno zagrabi in ga poèasi spusti na trdno zemljico. Razbijemo se v veè skupinic, ki se po razliènih poteh prebijajo od toèke do toèke. Najveèja kriza je nekje okrog tretje toèke, saj kljub višinam preko 3K metrov tudi propadanja opravijo svoje. Piloti, ki so preveè neuèakani tako kmalu obèutijo tla pod nogami. Naprej se držimo severne strani nekakšnega položnega grebena. Naši piloti so mi že dolgo tega izginili v razne strani in z nakljuènimi sotekmovalci skaèemo od bazice do bazice. Višine so poèasi dvigajo in na koncu konèam pri 3500 m, nekateri so šli pa menda tudi preko 3700. Lahko vam povem, da je na višinah preko 3000 m pasji mraz celo v Turèiji. Na koncu grebena zavijamo proti jugozahodu na ravnino in v 10 km ciljni dolet. Izkaže se, da je danes spet SLO dan, saj je Aljaž zmagovalec in tudi ostali smo vsi v cilju.
Niè manj zanimiva ni bila pot proti domu saj je šofer demonstriral »turški« naèin vožnje. Gas do konca tudi skozi naselja, prehitevanje povsod, polna èrta in nepregledni ovinki paè niso ovira. Za popestritev pa še turški »hip hop« da so ušesa bolela. No pa smo sreèno preživeli tudi to.
Po povratku pa izvemo, da je Kristjan-compe man v bolnici zaradi zastrupitve in ga ndomešèajo kar neki sluèajno izbrani modeli iz turèije in rusije. Najveè smole pri tem ima Primož, ki mu nikakor ne morejo pobrati tracka. Rezaltatov danes verjetno ne bo.
Jutri je zadnji dan in èe se bo nadaljevalo kot do sedaj bo to zopet naša tekma.

Za Slo team vas je kratkoèasil Stojan



Miha Razinger:

 Vreme se še naprej izboljšuje in danes je bil prvi dan, ko nam letenja niso ogrožale nevihte. Domaèi meteorolog je to na briefingu, ob posmehovanju obèinstva zaradi moèno razvitih kongestusov, lepo napovedal. Termièni intervali so bili ob odprtju štarta zelo kratki in, ker je zaradi dokaj majhnega štarta v uporabi prednostna lista, sem le s pomoèjo sreèe še ujel štartni cilinder. Teren se proti današnji prvi obratni toèki hitro dviga in na 2000 metrih že lahko išèeš pristanke. Kljub temu, da je bil prvi del poti proti cilju precej v senci, je ravnina lepo delala in brez veèjih težav smo se izpod baze na 3000 metrih prebili do zadnje obratne toèke, ki je bila ob vznožju manjše gorske verige. Vmes je padla tudi prva rezerva, pa ne zaradi razmer, le Francoz Drouin je postal žrtev preveè agresivnega kroženja sotekmovalke. Tekma se je odloèila takoj po obratni, ko je skupina Švicarjev in Robert Bernat že precej nizko dobila moèan steber, ki na zasledovalce na žalost ni poèakal. Urban, Aljaž in Primož, ki so bili vseskozi v ospredju so rinili naprej v upanju na rešilni steber, a so zgubili kar nekaj minut. Sam sem bil par minut zadaj in sem se lahko izbral skupino, ki ji je kazalo najboljše. V ciljnem doletu sta me prehitela Aljaž in Primož, Urban je taktièno branil skupno vodstvo in konèal takoj za nami, Stojan pa še malo kasneje. Ekipno smo bili danes drugi. Urban je še vedno zanesljivo prvi in videti je, da so ga številne letošnje grenke izkušnje konèno izuèile in ga tudi šlampasta organizacija tekmovanja ne more veè vreèi iz tira.

Lep pozdrav, Miha





od Silver surfer, Petek, 31 Avgust 2007 00:26, Komentarji(0), Preberi vse
Turèija- Task 3

 Tretji dan in tretja dirka konèno postrežeta z nekoliko boljšim vremenom, tako, da lahko tudi malo pogasiramo.
Tekma je dolga 77 km z vetrom. Baza je že na štartu precej višja kot prejšnja dva dneva, približno na 3000 m. Vendar to še vedno ni neka stratosfera, saj je poden od 1500m naprej. Danes najbolje štarta Aljaž, kmalu za njim pa sva tudi Urban in jaz. Stojana in Mihe pa nisem opazil niti enkrat. Po prvi obratni toèki letimo proti verigi hribov, ulovi nas majhna ploha in hitro spremenimo kurz proè od hribov na ravnino, kjer je lepo sonèno. Tam pa dela precej slabo in poèasi napredujemo naprej, stalno malo povrtavamo. Poèasi se zanašamo proti drugi verigi hribov, kjer zgleda nekoliko bolje, Maurer in švicarski mladièi že porivajo naprej, ostali smo malo bolj previdni. Na koncu grebena je ena velika baza, kjer prvi lepo poberejo, med njimi je tudi Aljaž, Urban in jaz sva malo zadaj, vendar še vedno ujameva dviganje in zlezeva do baze. Proti cilju je potem dokaj enostavno, še dvakrat poberemo, le še èez jezero je treba pogasirat v cilj. Tam se najbolje znajde Crigl, Aljaž pride tretji, Urban osmi, jaz 17. V cilju smo potem spremljali pravo dramo, ker se v bližini razvija nevihta in piš je nabijal s sunki do 50 kmh. Miha je k sreèi pristal brez problemov, Stojan pa je malo oral po polju. Skupno je Urban nabral kar lepo prednost pred zasledovalci, Aljaž je na odliènem tretjem mestu. Jaz sem med 20, Stojan je 32, Miha pa 88. Vreme bo v redu, leteli bomo še!

Navijajte in mejte se fajn Urban.

P.S. Ti Prevc se pa uèi in ne stalno viset na paragliding Slovenija!!




od urban valic, Sreda, 29 Avgust 2007 00:57, Komentarji(0), Preberi vse
Turèija- Task 2

Danes organizator doloèi 70 km dogo dirko, po razmoceni Turški ravnici katera ponuja bolj šibke termiène pogoje.
 Na samem startu se formirata dve skupini, z Urbanom se drživa bolj leve skupine , ki na žalost ubera slabšo varianto vsaj na zaèetku dirke. Primož z desno skupino kmalu najde steber, ki ga navijejo do baze oblaka. Stojan mora ponavljati start zato zadnji odpelje nad ravnino, Razota vidim še na startnem pilonu z grdo zamotano komando nato pa ga izgubim. Sam sem najvišji v levi skupini zato se hitro odloèim, da se pridružim ta desnim , ki jim kaže bolje. Nad prvo obratno toèko se zaène nebo pospešeno pokrivati, zaradi razvoja nevihtnih oblakov , ki nam poèasi sledijo. Nekateri piloti javljajo Level 3 kar pomeni nevarne pogoje, vendar se organizator ne odloèi za ustavitev dirke, kar se izkaže za pravilno odloèitev. Nad prvo obratno se mi pridruži Stojan, Urban in Primož pa letita s prvo grupo, po dolgih mukah in neskonènem menjavanju stebrov s Stojanom konèno potipava bazo oblakov tik pred drugo toèko nekje na 25 km. Ko obrnemo toèko vidimo prvo skupino nizko pod nami, ker je vse nebo pokrito ni mogoèe veè najti termiènih dviganj zato fantje vrtijo nulce ali 0,5 dviganja samo da ostanejo v zraku. Midva s Stojanom se po muènem iskanju dviganja odloèiva, da višino raje porabiva za planiranje kot jo izgubiva z iskanjem dviganj, po pristanku sva kakšnih deset minut v vodilnem položaju nakar okoli 13 pilotov med njimi tudi Urban navije do baze in odleti proti predzadnji obratni kašnih 10 km naprej nato pa proti cilju katerega doseže le en pilot (Malecki Andreas iz Nemèije).
Urban konèa s 66.7 km na tretjem mestu. V skupnem seštevku moèno vodi Urban pred Goranom iz Makedonije in Karelom iz Èeške.




 
  

 





od aljazvalic, Torek, 28 Avgust 2007 00:13, Komentarji(1), Preberi vse


MKPNews ©2003-2008 mkportal.it
 


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...